Eczeem (sorry kom ik weer!)

Hoi allemaal,

Ik heb laatst ook al eens een topic geopend over eczeem, maar het houdt me nogal bezig. Diederik heeft behoorlijk last van eczeem in zijn gezicht, en inmiddels ook wat (kleinere) plekjes op zijn rompje. Ik weet zo langzamerhand niet meer goed wat ik ermee aan moet. Ik heb alle 'reguliere' cremes al geprobeerd, 2 keer bij de huisarts geweest en cetomagcrogol creme gekregen en een hormoonzalf (een zwakke en matige variant) voor de heftige plekken. Nu heb ik vorige week 4 dagen hormoonzalf gesmeerd voor de nacht en toen was het helemaal weg. Maar dan moet je weer stoppen met die zalf (je mag daar niet eindeloos mee smeren) en na 2-3 dagen is het weer gewoon helemaal terug.

Ik merk dat ik gewoon niet meer zo goed weet wat ik ermee aan moet. De huisarts zegt: vet houden en wachten op beter weer. Maar wat als het niet eens zozeer met de winterse kou te maken heeft? Zou hij gevoelig kunnen zijn voor bepaalde voedingsstoffen? Ik ben heel voorzichtig aan eens begonnen met wat fruit, maar eigenlijk is dat niet noemenswaardig, ik wacht liever tot 6 maanden. Je hoort en leest vaak dat allergieen zich vaak uiten in eczeem. Ook is hij de laatste 3 weken volcontinue verkouden. Ik vind het gewoon heel zielig voor hem, hoewel hij gewoon zijn gezellige vrolijke humeur heeft gehouden.

Ook merk ik dat ik de neiging heb om overal waar ik met Diederik heen ga (familie, KDV) uit te leggen waarom hij zo'n eczeem heeft en dat ik er heus echt alles aan doe, maar het gewoon niet weg gaat. Ik begin me er gewoon haast schuldig over te voelen terwijl ik hem ECHT goed verzorg.

Goed, sorry voor mijn zeurverhaal, maar ik vind dat hij vanaf het begin gewoon een beetje een problematisch huidje heeft en ik wou graag dat hij ook een glad huidje had zonder jeuk en wondvocht, etc. En ik weet zo langzamerhand niet meer goed waar het door komt en wat ik eraan kan doen.

Als iemand nog goede ideeen heeft...

Hey meid,

Wat een rotsituatie! Ik snap dat je je wilt verontschuldigen; het is het eerste wat mensen zien, dus je verwacht reactie. Natuurlijk doe je alles wat je kunt! Sterker nog, je hebt alles binnen je vermogen geprobeerd, en zoekt nog steeds naar andere oplossingen; Diederik mag blij zijn met zo'n mama.

Heb je je zorgen over eventuele allergieen al gedeeld met de huisarts? En misschien wil hij je wel doorverwijzen naar de dermatoloog of kinderarts? (weet niet hoe dat gaat met babytjes). Hij kan natuurlijk wel zeggen je moet wachten op beter weer, maar als zo'n bezoekje je nu geruststeld, dan weet je tenminste zeker dat het niets anders is...

Dus sorrie, geen goede ideeen, alleen een hart onder de riem!

Dikke knuffel,

T

Heej,

Hier helemaal geen last van eczeem gelukkig maar heb je de producten van Zarqa (ofzo) al eens geprobeerd? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel een tijdje in een drogist gewerkt waar we het verkochten. Ze hebben babyproducten en werken op basis van dode zee mineralen. Ik snap dat je er niet zo op zit te wachten om weer iets nieuws te proberen maar het werkt ook super voor mensen met bijvoorbeeld psoriasis.

En ik snap dat je je wilt 'verdedigen' hoor, dat heb ik zelf ook, mijn kids hebben nu spruw. Ik ben ook steeds bang dat dat komt omdat ik niet schoon genoeg bent terwijl dat natuurlijk onzin is!

Dus ook even een hart onder de riem! Je kan er echt niks aan veranderen en je bent super goed bezig om het voor hem zo goed mogelijk te maken!

Hoi Blossom,

Heb je al geprobeerd om de kleertjes in Neutral te wassen? Ons meidje heeft dezelfde problemen als haar mama. Als het met parfum gewassen wordt, heeft ze uitslag over haar hele lijfje. Het was helemaal duidelijk toen de kraamverzorgster alleen de broekjes in Dreft had gewassen en de rest niet. Mijn meidje had alleen rode plekken op haar beentjes. Nu alles in Neutral en nergens problemen mee. En ik had het al eerder gezegd: Eucerin ooit meegekregen van mijn oma en nooit meer anders gewild.

Suc6! Groetjes

Hey,

Ik heb zelf veel allergieën en ben zelf erg goed geholpen door een allergoloog. Ik ben na continu ziek worden zonder te weten waarvan er mede door haar doortastendheid achtergekomen dat ik dus een citrusallergie heb. Deze kon bij mij door bloedonderzoek worden vastgesteld.

Ik weet niet of het mogelijk is eens naar een allergoloog te gaan met Diederik? Zeker als je vermoed dat hij misschien allergisch is voor iets. Gebruik je speciale/hypoallergene voeding?
Maar ook inderdaad wasmiddel of -nog 'erger'- wasverzachter kán een boosdoener zijn.
Tja, en dan heb je ook nog dingen als huisstofmijt enzo.

Misschien een beetje een rare vraag maar kan het iets emotioneels zijn? Ik heb zelf een ehm, minder prettige tijd in mijn jeugd gehad en zat ook precies toen onder de eczeem. Niet dat ik wil suggereren dat Diederik geen leuke familie heeft ;-) , maar misschien wat 'stress' van de creche ofzo?

Pfff, lastig hoor, maar dat verontschuldigen kan ik me ook heel goed voorstellen. Iedereen kijkt toch naar jou als hij last van z'n velletje heeft. Vervelend hoor!

Heel veel beterschap in ieder geval!

Liefs,
Evje

Wat vervelend zeg. Mijn eerste idee is koemelkallergie of gebruik je al hypoallergene voeding?
Hier zijn ze ook gevoelig met het huidje, alleen op het gezicht, maar vet houden is volgens mij bevindingen niet de goede optie, want dan wrijf je het alleen maar dicht en kan het er helemaal niet uitkomen. en gaat het ook eerder jeuken.
Ik gebruik een smeerseltje, maar ik weet niet hoe het heet... heb het gekregen van een homeopathies/ natuurdeskundige of zoiets.
sorry hier kan je natuurlijk ook niet zo veel mee, maar ik wens jou en je ventje succes om uit te zoeken waar het vandaan komt.

Hey
Erg vervelend dat hij er zo last van heeft.
Ik heb zelf ook al van baby afaan eczeem. maar het enige wat helpt is de zon. nu ik ouder ben kan ik onder de zonne bank dat kan helaas niet met zo een babytje. Als ik jou was zou ik ook Bepanthen gebruiken in bad en insmeren en verder met rust te laten. hopelijk groeit hij er over heen.
Heel veel succes
groeten

Terug
Bovenaan