eczeem tips?!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

onze zoon is nu 6,5 maand en heeft ondanks crempjes en neutral wasmiddel en naspoelen met azijn nogal last van eczeem. We gaan nu ook naar een paranormaal therapeut die een en ander zou kunnen oplossen.
De arts van het cb gaf als tip hypo-allergene voeding of pepti voeding. Maar bij Nutricia zeggen ze dat dat nu niet meer kan, omdat hij al andere flesvoeding heeft gehad (nutrilon standaard).
Hij heeft last van het eczeem op zijn armen, benen en rompje.

Heeft iemand misschien nog andere tips??

groetjes,
kiki

Hoi,

ik ben van het zomerforum maar wil toch even erageren. Je kan je kindje insmeren met appelmoes (ja je leest het goed: appelmoes) en dan oude kleertjes aandoen (s'avonds voor het slapen) en dan de volgende dag afspoelen. Probeer dit eens een paar dagen.

Groetjes van Marloes

Weet je ook wat voor eczeem het is? Ben je bij een allergoloog en huidarts geweest?

Mijn kindjes hebben ook eczeem maar dit is atopisch eczeem en heeft niets met voeding te maken maar alleen met invloeden van buiten af.

Dit eczeem is ook voor hun zesde jaar weg.

Nu met kindje 2 ben ik er veel ontspanner mee dan met de oudste vooral omdat ik zie dat de oudste al bijna geen last meer heeft.

Nu met de jongste smeer ik ook niet met hormoon zalf en alleen met vettende creme.

hihi appelmoes :)

Liefs
Lot

appelmoes? je kan het altijd proberen toch!

ik ken alleen de stanaard tips zoals niet vaker dan 1x per week in bad, geen zeep gebruiken, goed vet houden (liefst met puur vet, dus geen cremes of olie met toevoegingen zoals parfum), neutral wasmiddel etc.

Beste Kiki,

Mijn zoon (nu bijna 4) had er ook last van toen hij baby was. Een huidje als schuurpapier en op zijn buik eczeemplekjes die zelfs vochtig waren. Hormonenzalf van ha gekregen, maar vond ik toch een beetje troep. Wat bij hem goed heeft geholpen is Parfanac, gewoon bij de drogist te verkrijgen. Na zijn eerste jaar is het helemaal verdwenen en hij heeft nergens meer last van.
Groetjes, Petra

Hier redden we het helaas niet zonder hormoonzalf. Ik ben er zelf niet dol op, maar als ik het niet gebruik zit Floor helemaal onder de korstjes en krabt ze tot bloedens toe  . We gebruiken Locoïd, 2x per week.
Daarnaast gebruik een vettende creme, via de ha gekregen.
Ik moet eerlijk zeggen dat Floor het een beetje bij vlagen heeft, de ene week is het erger dan de andere week. Op het moment ziet ze er redelijk uit, vind ik dan, want een collega schrok vorige week van haar superdroge huidje.
En idd maar 1x per week in bad, wassen met Neutral en azijn enz. enz. enz.
Succes ermee!
groetjes,
Ruth

Ik had zelf altijd last van ecxeem, zwemmers ecxeem, zei de huisarts.
Vooral in de holtes van de elleboog, knieën en polsen en in de hals en achter de oren, vreselijke jeuk.

Ben er jaren vrij van geweest maar na mijn bevalling kreeg ik het  weer. Ik ben gaan smeren met Bioforce creme van dokter A. Vogel. Werkt ideaal, mag je ook gebruiken bij luieruitslag. Gewoon te verkrijgen bij de drogist. Misschien is het wat......maja ik ben natuurlijk ook geen arts.

Het klinkt misschien heeeeeeel goor maar een hondentong is heel zuiver, misschien verklaar je mij voor gek, maar bij m'n neefje werkte het wel. Laat een hond er eens geregeld aan likken.  Moet je wel een hond hebben natuurlijk.

Groetjes Ilona

Haha doe die honden tong maar niet bij atopisch eczeem, wij hebben er een keer met verbazing naar zitten kijken hoe het wangetje van de oudste veranderde van gewoon in eerst vuur rood en daarna verdikt en de volgende dag open na een lik van een hond!

Maar komen jullie allemaal niet verder dan de huisarts?

Terug
Bovenaan