Eczeem van Forte voeding??

Hoi allemaal!

Mijn zoontje van 6 mnd krijgt vanaf 1 mnd na de geboorte Forte voeding
van Nutrilon. Nu heeft hij sinds een maand of 2 last van dauwworm op zijn
wangetjes. Meestal eerst op de ene wang en dan is het bijna weg en dan
komt het bij zijn andere wang terug. Hij heeft er geen last van, want het zou
moeten jeuken, en dan moeten ze er op de een of andere manier aan krabben/ schuren/ aanzitten  & ze zouden dan veel moeten huilen, maar hij doet geen van
beiden! Het is alleen rood en schilferig,  ook niet vochtig.
De ha zei dat hij misschien koemelkall. heeft en dat we dan evt. over moeten
stappen  op H.A.  
We zijn  nu bezig met de overstap naar Standaard 2 omdat in de
Forte veel eiwitten zitten en het misschien daardoor komt???
Als het niet over gaat dan overstappen naar H.A.??  

We  masseren  Sebamed-Baby erop in en  het is  dan  meteen een  heel stuk minder rood  en het  verdwijnd dan  langzaam...
Maar komt wel weer terug ergens anders op zijn wangetjes..  
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Hij krijgt ook  Ventolin zodat er  
misschien mee te maken kunnen hebben? Ik denk zelf dat het de  voeding is..

Alvast bedankt voor jullie mee denken!!!
Thanx!
Liefs Ikk!

Hoi

Mijn zoontje van nu 3enhalf heeft ook dauwworm gehad. Op de wangetjes echt plekken die erg vochtig (leek wel open) waren en erge plekken op de beentjes en dat was rond 7 mnd. Onze huisarts heeft toen niks gezegd over koemelkall. Wij hebben een hormoonzalf gekregen voor de plekken op het lichaam en vaseline lanette zalf voor op het gezicht. De hormoonzalf hebben we stiekum toen toch een paar op de wangetjes gedaan als het echt erg werd en dan bij hem blijven zodat hij het niet in zijn mondje wreef. Lanette vaseline zalf is gewoon verkrijgbaar bij de apotheek(zonder recept), op recept kost het niks.
We gebruiken de zalf nu nog omdat hij soms een erg droge huid heeft, en mijn dochtertje van 7 mnd krijgt het nu ook al een beetje preventief omdat die in de knieholtes plekjes kreeg en een droog gezichtje kreeg. Mijn dochtertje heeft ook even forte voeding gehad maar toen had ze nergens last van. Misschien is over gaan op ha voeding goed (vooral als er allergieen in de familie zijn)maar mijn zoontje heeft er geen last meer van en gewone voeding gehad. Nu lijkt hij erover heen gegroeid.

Gr. Rianca

Terug
Bovenaan