Eczeem /voedselallergie (flesvoeding)

Onze zoon van 4 maanden heeft erg veel last van eczeem in zijn gezicht en op het lichaam sinds 2 a 3 maanden. Hij krijgt vanaf de geboorte flesvoeding. Op advies van huisarts in de weer geweest met hormooncreme en lanettecreme. Dit hielp weinig en doorverwijzing naar kinderarts gekregen. Op advies van de kinderarts overgestapt op andere voeding Nutramigen en daarna Neocate voeding op basis van aminozuren omdat de andere voeding de eczeem niet deed afnemen. De neocate voeding laat helaas ook geen verandering zien. Beide voedingen drinkt hij goed, geen last van krampjes maar helaas geen grote huidverbeteringen. <br />Omdat zijn wangen en gezicht vurig rood blijven en vochtig zijn fusidinezuur voorgeschreven gekregen. Dit is om ontsteking verder te voorkomen maar De huid wordt hier namelijk weer erg dun van. Om de jeuk te doen afnemen las ik op internet dat lipikar creme van la roche-posay een verzachtende werking zou hebben. Als ik dit echter op zijn huid smeer schreeuwt hij het uit alsof het erg prikt. Hier dus maar mee gestopt .Nu las ik dat probiotica ook invloed kan uitoefenen omdat eczeem vaak vanuit de darmen komt. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of het overstappen op voeding op basis van geitenmelk? Het lijkt erop dat tijdens het drinken de jeuk heftiger aan het worden is en zijn gezicht gelijk weer heftig reageert. De oorzaak is de voeding zou je dan zeggen maar deze voeding is hypoallergeen dus koemelk allergie is het niet. We zijn onderhand echt radeloos aan het worden het is zo zielig voor hem. De kinderarts geeft aan dat een allergie test lastig is bij jonge baby’s. Komende week ook een afspraak gemaakt met een osteopaat om te kijken of die ons ook kan helpen. Graag jullie ervaringen/advies.<br />

Jeetje zo klein en dan al zo erg eczeem wat zielig zeg ! Bij onze dochter hielp de neocate voeding goed voor plekjes en eczeem hoelang gebruik je het nu ?
Wij moeten met onze kleine meid van 6 weken bloed laten prikken ivm eventuele koemelk allergie ? Misschien kan je daar eens naar vragen of dat kan?
Geitenmelk zou ik niet doen want als het een koemelk allergie is is de kans groot dat hij ook niet tegen de geitenmelkeitwitten kan die lijken erg op elkaar. Was hier met de oudste ook zo geen koemelk producten en geiten producten reageerde ze ook op. Succes ! 

Wij gebruiken nu circa 3 weken neocate. Het valt ons ook op dat onze zoon veel meer of sneller trek heeft alsof de voeding te licht is.

Betreft bloedprikken ga ik zeker navraag doen wellicht dat daar ook andere allergieën aan het licht komen. Ik heb begrepen dat een allergietest lastig is bij die kleintjes volgens de arts

Och jeetje dit doet me denken aan mijn zoontje. Ik ben uiteindelijk bij een homeopaat geweest en zij denkt dat het door de vaccinaties van de kinderziektes komt!! Is het bij jou ook hierna begonnen? Probiotica kan zeker helpen!! En ik zou dus ook zeker een bezoekje aan de homeopaat aanraden! Wij hebben nu korrels en dit helpt heel goed!

Terug
Bovenaan