eczeem wat nu??

hallo allemaal,
Lieke is nu 7 maanden en heeft nog steeds veel last van eczeem (va 3mnd). Ik heb al hormoonzalf van de dokter gehad, maar dat is natuurlijk ook troep. En het komt toch steeds weer terug. Ook ben ik al voor haar verkoudheid naar de dokter geweest, duurt ook al 5 weken en nu heeft ze steeds jeuk op haar hoofdje. Ze krabt heel haar hoofdje kapot. Ik vind dit zoooo zielig. Eigenlijk vind ik dat ik weer naar de dokter moet gaan, maar ik voel me dan zo'n zeurpiet. Wie heeft er een zoon/dochter die ook al een poos eczeem heeft. Ik weet het niet meer......

Gewoon naar de dokter gaan hoor daar zijn ze toch voor. Hoe vaak ik nou al niet met Marissa (ook 7 maanden) naar de dokter ben geweest, das ook bijna niet meer te tellen. Afgelopen zaterdag nog naar de huisartsenpost geweest in verband met niet willen drinken/eten en bleek ze oorontsteking te hebben. Vanmorgen ook weer dokter gebeld omdat ze nog niet wil eten. Terwijl ik voor me zelf nooit naar de huisarts ga, of het moet echt lang duren. Met die kleine neem ik geen enkel risico. Dus gewoon bellen. Sterkte.

hoi lonneke

mijn zoontje heeft ook eceem heb ook hormoon zalf gekregen en koelzalf.
ben van de week bij cb geweest en die zei dat je ook vaseline zalf op moet smeren goed vet houden dat helpt zei ze dus ik ga het nu ook proberen en de kleren van je baby met neutral zeep wassen en zijn huidje ook met neutral douche schampoo helpt ook een beetje ik hoop dat je hier voldoende aan hebt en als je het niet vertrouwt gewoon naar de dokter daar zitten ze voor  om je kind ben je nooit een zeur piet een baby kan helaas niet vertellen waar hij of zij last van heeft

groetjes jessica moeder van mitchel

Hoi lonneke,

mijn oudste heeft ook last van eczeem smeren smeren en nog eens smeren uiteindelijk werd ik naar het ziekenhuis gestuurd om bloed te laten prikken, wat bleek hij bleek een kippen eiwit allergie te hebbn. dus ja als je het niet weet dan blijft de eczeem terug komen. Nu wij het weten houden wij en voor zover mogelijk rekening mee.
wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is probeer via de huisarts bloed te laten prikken om te kijken of ze misschien wel allergisch ergens voor is.
Het hoeft niet misschien voor voedsel te zijn maar het kan natuurlijk van alles zijn en op die manier er op in te spelen.
succes!

groetjes kim
mama van kevan 5, en delano bijna 8 maanden

Hoi

Ik ben een mama van januari 2006

Ons zoontje kreeg met 2 maanden ook heftige eczeem. Vanalles geprobeert. OOk hormoon zalf, alleen pakt niets de oorzaak aan. En van vele zalven wordt de huid dunner enz enz.

Bryan blijkt ook heftige allergische reacties te hebben. We zijn nu nog steeds aan het behandelen via haptonomie. Maar dat even ter zijde. Wat echt help, waar de eczeem snel van weg is is chinese wonderzalf. Ik ben via via in ciontact gekomen met iemand wiens zoontje zo'n heftige eczeem had dat ie door alle ziekehuis medicijnen nog maar 5% orgaan werking had. En nuheeft hij geen eczeem en is weer zo goed als gezond. Heeft door het lange ziek zijn een ontwikkelings achterstand opgelopen.
Maar goed je merkt al ik ben er vol van. Ons zoontje krabte alles open, soken aan zijn moeuwen vastgeplakt enz. Met wassen snel zijn, 1 arm wassen de ander bij zijn lichaam weghouden.
We hebben de zalf op zijn armpje gesmeerd, dag erna was het bijna weg, en hebben we zijn hele lichaam gedaan. En ja hoor vanaf die dag heeft ons zoontje nooit meer jeuk gehad. De eczeem is weg, en komt alleen terug bij een reactie op voeding wat ie niet mag.En per ongeluk heeft gehad.Ook heeft hij chinese thee gedronken om de werking van binnen uit te kunnen doen.

Ik weet niet of het mag, maar ik vermeld de site hier gewoon

www.qigongcentrum.nl

Daar lees je hoe het werkt (bij babies is weer anders(thee en zalf) neem gerust contact op met Mw Tang
Op de site staat het verhaal van Theo via zijn moeder ben ik het gaan gebruiken.

mocht je vragen hebben, mail me maar. Ik weet niet of het mailadres goed werkt, anders laat het hier maar achter, dan reageer ik wel

doortje28@hotmail.com

groetjes en suc6 Sandra

Hallo allemaal,

Bedankt dat jullie met mij mee willen denken. Ik had er nog niet bijgezet dat als ik Lieke fruit geef, het eczeem nog erger wordt. Dus dat krijgt ze natuurlijk niet meer.(niet zo gek, want ik ben er ook allergisch voor). Maargoed het blijft erg. Ik ga morgen toch eerst maar naar de dokter, en ga zoiezo ook even de site bezoeken die Sandra mij doorgeeft. Bedankt. Tja, de ene oma roept dat ik naar een huisarts moet en de andere naar de homeopaat. Wat moet je dan he! Daarom ben ik blij dat jullie als ervaren mama's mij advies willen geven. Ik hoop morgen door te geven wat de huisarts heeft gezecht. En ik hoop dat ik zo stevig in mn schoenen kan staan dat ik me niet af laat schepen met hormoonzalf!!! Daar los je inderdaad het probleem volgens mij niet mee op!

groetjes, Lonneke

Hoihoi, nog snel even reageren voor ik ga slapen. Mijn dochter heeft ook eczeem, maar niet extreem (al vond ik zelf soms dat het best ernstig was) dus dat is al heel anders. Ik heb veel gehad aan de info van www.kindereczeem.nl .
Ik lette bij alles wat ik anders gaf goed op om een evt reactie te peilen, maar ze lijkt niet allergisch voor de voedingsmiddelen die ze krijgt. Verder   doe ik zo goed mogelijk mijn best: insmeren met vaseline, kleertjes wassen met hypo-allergeen wasmiddel, maar 2x per week in bad, speciale badproducten (geen zwitsal of andere merken, maar afwisselend zeezout, stijfsel en Hermal badolie), zo nodig speciale zeep gebruiken, goed opletten op evt reactie op bijvoeding, hypo allergene flesvoeding, Speciale hydraterende gezichtscreme van ROC (voor mezelf koop ik dat dure spul niet eens...).... Meer kan je niet doen... Onlangs hebben we toevallig gemerkt dat haar eczeem minder werd als ik de flesvoeding maakte met flessenwater/bronwater ipv gekookt kraanwater, en na een paar weken proberen moet ik zeggen dat het echt scheelt!
Veel succes en sterkte!!
Groetjes, Esther.

Terug
Bovenaan