Eczeem

<p>Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven mbt de eczeem en jeuk van mijn dochter. Heb voor mn gevoel alles geprobeerd en ben zo'n beetje ten einde raad. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.</p><p>Mijn dochtertje is nu 6 maanden oud en heeft sinds 2.5 maanden veel last van heftige eczeem. Eerst heeft ze een aantal weken na haar geboorte een longinfectie gehad en weer een tijdje later een huidinfectie. Ik weet dat longen en huid met elkaar te maken hebben. Ze is trouwens 4 weken te vroeg geboren. Haar vader is Oegandees dus ze is een halfbloed, met getinte huid.</p><p>Eczeem is het heftigst op haar wangen (dauwworm). Maar ze heeft ook plekken op haar lichaam. En jeuk heeft ze ook op haar hoofd.</p><p>We zijn al enige tijd onder behandeling bij een dermatoloog. Die schrijft hormoonzalven voor (en soms antibiotica zalf), dus dat smeer ik. Maar zelfs daarmee is het nog niet onder controle dus we gaan nu elke 2 weken naar dermatoloog om te evalueren en plan bij te stellen en evt van zalven te wisselen.</p><p>Tegen droge huid smeer ik koelzalf (ook vaseline parrafine geprobeerd en cetomacrogol). En La Roche Posay.</p><p>We zijn ondertussen ook in de alternatieve hoek bezig om aan de oorzaak te werken. Dus bij een mesoloog geweest en bij een homeopaat. Veel tegenstrijdige adviezen.</p><p>Ik geef bv en ben nu 1.5 maand gestopt met eten van koemelkproducten (en sinds kort ook geitenkaas) om haar darmen rust te geven. Ze krijgt ook een paar keer per week een fles kv, H.A. (omdat ik niet genoeg kolf). Gister 1e hapje groenten gegeven. Verder dus ook homeopatische medicijnen.</p><p>Ze wordt nog steeds altijd meerdere malen in de nacht wakker dus dan voed ik haar. Slaapt bijna nooit langer dan 3u achter elkaar. Regelmatig wordt ze om de 2u wakker, vaak krabbend. Dus dit begint mij ook op te breken. </p><p>Ze gaat 1x pw in bad. Neutral shampoo want ze heeft een bos haar. Soms beetje kokosolie in bad. Neutral wasmiddel. </p><p>Ze is eigenlijk een ontzettend vrolijke baby maar de eczeem en jeuk maken haar heel onrustig en beweeglijk.</p><p>Ik weet dat veel baby's over de eczeem heen groeien maar vind dit nu wel erg zwaar voor haar en voor mezelf. Zeker ook door de nachten. Dus... heeft iemand toch nog een tip? Wil niet zomaar meer met alles experimenteren maar adviezen zijn zeer welkom.</p>
 
Hallo, ik heb zelf eczeem, ik bleek voor het enige in neutral wel sterk aanwezige stof cocamido propyl betaine allergisch te zijn en gebruik nu de producten van louis widmer, jeuk is sterk verminderd..
Geen idee of het voor baby's geschikt is of misschien een aparte lijn maar je zou het kunnen proberen..
Het wordt niet overal verkocht maar Etos heeft het en de meeste luxure drogisterijen.. je kan bij de Etos ook even om proefmonsters vragen..
Succes
 
Ik gebruik voor mijn dochtertje de bad/wasolie van le roche posay en de Lipikar+.
parrafjne is niet geschikt voor kinderen met een gevoelige huid( helaas kreeg ik dit ook voorgeschreven van de huisarts) maar naar meer eigen onderzoek blijkt parrafine niet heel goed te zijn.
 
misschien dat je nog bij de apotheek kan informeren, die hebben mij verder geholpen en proef dingen meegegeven waardoor ik niet steeds met dure halve verpakkingen zat.
 
Ik heb meedere keren gehoord dat zeewater enorm goed helpt tegen eczeem. Hopelijk woon je dicht bij zee en kan je wat flessen vullen zodat ze thuis ermee in bad kan. 
 
Terug
Bovenaan