Eczeem

Mijn zoontje zit onder de eczeem heeft van de dokter vette cetamacrogol gekregen om mee in te smeren dit leek even te helpen maar nu keert het weer terug.
Kan dit koemelk allergie zijn ?
Zoontje is 7 maanden.

Eczeem komt en gaat. Kan een poosje rustig zijn en dan ineens weer opvlammen. Mijn dochter is 7 en heeft helaas al jaren eczeem. Bij haar wordt het altijd erger als ze wat minder lekker in haar vel zit.

Het kan ook winter eczeem zijn. Komt rond oktober/november  tot ongeveer maart/april. 
Ik heb ook diverse zalfjes en vette crèmes van de huisarts gekregen, maar die hielpen maar tijdelijk en vanwege de hormonen die er in zitten ben ik overgestapt naar eczama creme van trukids. Dat helpt echt goed en is natuurlijk. Ik heb het eerste flesje in Nederland gekocht, maar nu zijn ze alleen in het buitenland verkrijgbaar.
Ik smeer de wangetjes van mijn zoontje 2 keer per dag in voor het slapen gaan. Helpt erg goed. 

Als het eczeem is en geen allergie, is de huid zelf onvoldoende in staat zich vet te houden. Die cetomacrogol creme is dus goed om dagelijks te blijven gebruiken. Tevens niet elke dag in bad of douche want ook dat droogt uit. Als de huid kapot gaat of rood wordt, kun je bijsmeren met calendula (is homeopathisch). Gaat het echt opvlammen, dan tijdelijk even hormoonzalf maar dat is hopelijk te voorkomen. Zo onderhoud ik m'n eigen eczeem en dat van mijn zoontje die het helaas geërfd heeft.
Koemelk allergie of andere voedsel allergie zou je natuurlijk altijd kunnen laten onderzoeken lijkt me, zou dat je huisarts gewoon vragen. Succes!

We gebruiken voor het eczeem van onze dochter de crème van La Roche Lipikar. Dit gebruiken we dagelijks. De enige creme die weet te voorkomen dat ze om de haverklap hormoonzalf nodig heeft. De hormoonzalf hebben we nu nog maar 2x per jaar nodig. Misschien dat het voor jullie ook helpt.

Kamille thee, aftreksel maken van 2 eetlepels kamille 300 ml kokend water, deksel erop laten staan afkoelen en dan smeren maar. Kamille werkt kalmerend. Die kreeg ik als tip.

Vriendin van mij had het ook bij haar dochter en daar hebben ze een waterontharder geplaatst uiteindelijk om kwaliteit van water beter te maken... Dat hielp enkel want haar dochter liep s nachts te krijsen van de jeuk en hierdoor sliep ze weer stukken beter

Is wel hele dure optie haha maar soms kan water kwaliteit ook van invloed zijn dus maar ik zou beginnen met zalfjes.. is goedkoper haha en mss effectief genoeg

Terug
Bovenaan