Eczeem

Lydia

New member
Hallo,
Iemand ervaring met een droge huid en eczeem bij dreumes 17 maanden.
Ze heeft dit nu een paar maandjes, het begin in de knieholte, maar nu zit het ook op de armpjes en rug. Soms is het heel erg, soms is het bijna weg.
Ze lijkt er geen last van te hebben.
Iemand idee wat het zou kunnen zijn, of tips om het te verhelpen?!
 
Ja, zowel bij mezelf als bij m’n zoontje. Tips: cetomacrogol creme, lekker vet, niet duur en zowel via huisarts als in drogist te verkrijgen. Verder in elk geval geen Zwitsal producten, die drogen erg uit is m’n ervaring. Ik vind Tiny Rituals douchegel prettig, maar je hebt ook een wascrème van calendula bijvoorbeeld. Bij droge dagen smeer ik eerst huidolie voor baby’s op de beentjes van m’n peuter voordat hij in bad gaat (als de wondjes niet open zijn). Bij rode huid of wondjes helpt hier calendula vaak wel.Oh en om de dag in bad of douche!
 
Hier bekend met eczeem. Ik zou naar de huisarts gaan. Zij kunnen je wat voorschrijven. Bij ons hielp dit niet genoeg en dreumes kon niet meer slapen van de jeuk. Uiteindelijk bij de dermatoloog wat gekregen en daarna was het over en hij sliep gelijk weer. Nu smeren we elke.dag met La Roche. Dit is alleen bij de apotheek te krijgen en moet je zelf betalen, maar ik vind het fijne zalf dus heb het er voor over. Af en toe weer wat heftige plekjes en die smeren we dan weer een paar dagen met de jormoonzalf van de dermatoloog in.
 
Weleda heeft een fijne lijn van calendula. Deze heb ik ooit als tip bij een apotheek in spanje gekregen omdat mijn dochtertje ook zo’n plekken in haar knie en elleboogholtes had. Ik gebruik de bodylotion en cremebad hiervan. Wat ook heel goed helpt is de cicaplast van la roche posay. Ook hiervan heb ik de bodylotion en de wasgel.
 
Terug
Bovenaan