eczeem

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

heeft er iemand een tip wat je kan doen tegen eczeem tijdens de zwangerschap. Normaal gebroken gebruik ik hiervoor hydrocortison of een nog sterkere hormoonzalf.

Maar nu ik zwanger ben wil ik liever geen hormoonzalf gebruiken, want er gieren al genoeg hormonen door mijn lijf.

Ik ben pas 15 weken en 5 dagen en ik heb dus nog een hele tijd te gaan.

Veel liefs van een kriebelige mamma...

Misschien helpt het iets als je het probeert vet te houden met Bepanthen. Ik gebruik dat bij mijn zoontje die al sinds zijn geboorte last heeft van eczeem.
Maar het is geen wondermiddel maar vermindert misschien wel de jeuk.

succes

Hoi,

Ik snap wat je bedoeld! Ik kan je niet helpen met iets anders, maar ik heb het zelfde gevoel. Heb net de zalf gekregen van de HA vanwege een allegie van de antibiotica die ik wegens een infectie heb geslikt. Vroeger (toen ik 8-12 jaar was) had ik ook exceem, dat nu dus terug gekomen is.
Zelf was ik van plan de apotheek te bellen en vragen of er niet iets anders is, en of het echt schadelijk is voor je kindje. Ik laat je weten wanneer ik wat meer info heb.
Maar waarom zou een HA dit geven als het echt slecht is maar goed.

Veel succes!

Grt Suuz 30,5 weken

hoi hoi,
Ik heb vanaf mijn geboorte eczeem. Daar ben ik aardig overheen gegroeid, maar op het moment dat ik zwanger ben, dan droogt ineens alles helemaal uit! het meeste heb ik last van mijn hals en gezicht. Vuurrood, jeuken als de pest als ik er iets opsmeer en ook nog trekken. en we gaan de winter tegemoet dus dan kun je helemaal wel denken....
Ik heb bij de vorige zwangerschappen uiteindelijk toch een lichte hormoonzalf gehad en verder 2 a 3 maal daags met vaseline smeren om het vet te houden en tja, het klinkt misshcien niet echt hygienisch, maar niet teveel sdouchen.... Dat werkt bij mij nog het beste, ik ga 1 hooguit 2 keer per week onder de douche. 't is ff afzien als je vaker gewend bent, maar je moet iets!!
groetjes ieniemienie

Heey!

Ik heb van de dokter koelzalf gekregen, dat is geen hormoonzalf maar ik zou gewoon de huisarts bellen en erbij zeggen dat je zwanger bent dan houd hij daar wel rekening mee en je krijgt het ook vergoed dat is niet zo als je in de drogist iets gaat kopen.

Succes!

groetjes ssuss (bijna 20 weken zwanger)

Weet niet of je er wat aan hebt, maar bij mij ging een paar weken na de 3e maand het heel goed met eczeem. mijn huid zag er binnen een paar dagen opeens veel beter uit, puur door de zwangerschap! Misschien gebeurt dit bij jou ook nog wel! die hormonen waren toch nog ergens goed voor......

Hoi,
Ik ben ook gezegend met constitutioneel eczeem. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap wel hormoonzalf gebruikt hoor, in overleg met huisarts en verloskundige. Ook tijdens de borstvoeding heb ik hormoonzalf gebruikt. Het was ook erg hard nodig. Verder heb ik menthol gel gebruikt, om de huid te verkoelen en de jeuk weg te nemen. Het lastige is, dat je dat niet mag gebruiken op huid die stuk is. Daarvoor had ik dan de menthol poeder.
Deze zwangerschap had ik nergens kapotte huid, behalve af en toe in mijn gezicht. Ik heb flink met de mentholgel gesmeerd en het was echt heerlijk.
Sterkte ermee!
Patricia

Terug
Bovenaan