Eczeem

Mijn dochter van 9,5 maanden heeft vanaf haar vierde maand erg veel last van eczeem. De huisarts zegt dat het een kwestie is van tijd, en dan zal ze er hoogstwaarschijnlijk overheen groeien, maar ze heeft nu haar knieholtes kapot, van het krabben met haar voetjes, en ook haar linkerwang is vaak heel rood. Haar linkerhandje is helemaal rood en kapot. Ik heb van alles geprobeerd en weet het effe niet meer, en zou graag willen dat het minder wordt. Op dit moment ben ik bezig met het smeren van een creme op basis van dode zeezout, en doode zeezout doe ik ook in haar badje (2 keer per week), maar dit helpt ook niet!!! Tips zijn welkom.
 
Mijn zoontje heeft ook veel last van eczeem. Wat wel iets helpt is insmeren met vette zalf: hij heeft via de ha cremor vaseline cetomacrogol gekregen. Een mond vol, maar het huidje vet houden is het beste.
Zeezout lijkt mij niet fijn, maar dat is persoonlijk. (ik heb ook veel eczeem en het lijkt me dat dat gaat bijten in open wonden)
Geen last van koemelkallergie of waspoeder? En eventjes insmeren met een cortisonen creme om even de ergste jeuk weg te krijgen? Ik wilde ook niet met zo'n zalf smeren, maar mijn zoontje werd van die jeuk zo onrustig dat ik het toch doe voor een paar dagen, dan kan de huid zich een beetje herstellen en kan ik weer verder met die vette zalf.
Succes!
 
Mijn zoontje heeft 't ook heel erg. Heeft koemelkallergie en is gewoon helemaal erg gevoelig.
Je kunt heel goed de badolie van Balneum Hermal gebruiken. Die houdt de huid iets vettig. (Ik denk dat dodezeezout eerder uitdroogt en droge huid gaat trekken/jeuken) En vooral niet te vaak in bad. Ik doe 't 2 x in de week en dat is echt voldoende. De andere dagen gewoon gezichtje, handjes, voetjes en billetjes even lekker wassen.
Ik gebruik af en toe ook hydrocortison om de ergste jeuk te doven. Onderhouden doe ik met vaseline, lekker dik insmeren. Maar ja, 't blijft natuurlijk een probleem en je kunt het hooguit zoveel mogelijk verlichten.
En met dit mooie weer lekker veel in de zon, dat doet mijn zoontje ook echt goed!
Veel succes ermee!
 
hai,
Wat kunnen somige dokters toch betweters zijn.
Mijn zoontje had (nu nog maar heeeeel af en toe)!!! vroeger ook heel erg eczeem, het jeukte als een gek, en de dokter maar zalfjes proberen, en ons niet willen door sturen naar een huiddokter want die konden toch niet meer doen dan ze al had gedaan.
Uiteindelijk onze zin gekregen, en naar de huiddokter gegaan,en na 3 min praten en een keer kijken wisten ze wat het was.(constitutioneel eczeem).
Het zalfje heet cutivate zalf het is wel een zalf met een hormoon erin, en is verkrijgbaar op dokters recept.
S'avonds inderdaad die hele vette zalf gebruiken en als het goed is is ze er binnen een mum van tijd vanaf, en ze zal er waarschijnlijk wel overheen groeien, maar dat hoeft natuurlijk niet via de weg die deze dokter zegt, en er niks aan doet.
Succes
 
hoi, ik heb zelf veel last van eczeem, ook als kind al en mijn tip: goed laten uitzoeken of zelf uitproberen of je kind niet allergisch is voor bijv huisdieren of bepaald voedsel, zoals koemelk of appels oid. bij mij is dat allemaal op latere leeftijd uitgekomen en als ik dat eerder had geweten had dat veel gescheeld! wat ook belangrijk is is om geen artikelen (zoals zeep) met parfum te gebruiken, houdt t zo naturel mogelijk en gebruik geen wollen dingen, maar katoen! daarnaast natuurlijk eczeemzalf, maar als je de oorzaak weet te achterhalen scheelt vaak al enorm en scheelt weer smeren met die vaak uit hormonen bestaande zalf, wat natuurlijk ook niet echt goed is. hopelijk heb je hier wat aan. succes!
 
Hoi, misschien een idee om eens naar een homeopaat te gaan?? Je kindje kan ergens allergisch voor zijn maar het kan ook komen door minder goed functioneren van maag en darmen. Ga met mijn eigen zoontje binnenkort ook naar homeopaat omdat ik toch twijfel over het smeren met hormoonzalf. Je hoort daar ook minder goede geluiden over.(Soms weet je ook niet meer wat goed is en wat niet.....)
Succes.
 
Hallo dames.Heb je al eens gehoord van bio-resonantie therapie?Mijn dochtertje heeft dus ook eczeem,en ik weet nu dus waar het van komt.Ze is extreem allergisch voor alle produkten waar het woordje `prop` in voorkomt.Bv. `propyleen` of `propylparaben`.Bekijk maar eens de ingredienten van je shampoo,of de wasgel.Je schrikt gewoon waar het allemaal inzit. Zelfs in de cetomatrogol die ik dus ook voor haar heb gebruit.Zo hou je dus de eczeem bezig en komt ze er dus nooit vanaf.Het zit bv. niet in Eucerin wasgel en in Urtekram shampoo(natuurwinkel)Mijn eerste kind,nu 5jaar, had ook eczeem,maar is er nu overheen gegroeid.Ik ben er nu meer van op de hoogte dan toen en dat vooral dankzij internet.Kijk eens op de site van bioresonantie.nl
Misschien heeft je kindje er wat aan.Ik hoop het,want het is verschrikkelijk als je kindje eczeem heeft.Sterkte en succes.Groetjes van Monique.
 
Terug
Bovenaan