eczeem

Mijn dochter van 4 maanden begint sinds 2 weken wat eczee plekje te krijgen. ong de grootte van een euro...
op haar knietje, knieholte, schoudertje en kin. Gisteren bij het Cb bevestigde de arts mijn vermoeden dat het idd om eczeem gaat. Ik vroeg of dit met voeing te maken zou kunnen hebben, maar daar gaf ze mij niet echt een duidelijk antwoord op.

mijn dochter krijgt vanaf haar geboorte al Friso 1 en Friso Comfort (ivm obstipatie) in de verhouding 30/70
Ook ben ik sinds paar weekjes begonnen met een paar lepeltjes groente en soms wat fruit. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? eczeem komt niet in de fam voor, dus vandaar al begonnen met groentehapje (voorzichtig)

Graag zou ik willen weten of er meer moeders zijn die dit herkennen en/of tips hebben. Heb al wel begrepen dat ze niet meer zo vaak in bad mag (2-3 x per week) en dan liefst met olie.. en goed vet houden met vaseline..
 
Esther,
Je verhaal komt mij bekend voor onze dochter nu 11 maanden heeft er ook last van gehad en heeft er nu nog last van.
om het probleem te achter halen waar het vandaan komt. Is een paar dagen de zelfde voeding geven wordt de eczeem erger dan kan ze nog niet tegen deze groente of fruit. Wij maken nu alles zelf omdat Jasmijn last van ecseem kreeg van potjes voeding. Wat volgens het CB niet mogelijk was. Bleek bij ons wel zo te zijn.
Ik zou met appel,peer,mago,banaan beginnen en wortelen en boontjes. Dit zijn de beste soorten om mee te beginnen.Bij worteljes moet je er om denken dat je het geen week geeft want dan kan je kindtje wat oranje worden. Bij ons is het nu zo dat ze niet tegen varkens produkten kan en nutrilon 3. Dus ze krijgt wat langer nutrilon 2.
Onze dochte gaat 2x in de week in een oliebadtje van het kruidvat zwitszalf producten bevatten parfums waar de babyhuid op kan reageren. Verder smeren wij haar eczeem plekjes in met vaselin.
Suc6
Janke
 
Hoi,

Hier ook een kindje met eczeem en als klein hummeletje voor zo goed als alles wat ik at allergisch reageerde door de bv.

Ik zou als ik jou was stoppen met groente en fruit geef het de tijd om helemaal weg te trekken en tot 6 maanden alleen maar flesvoeding. Op die manier kan het genezen en zijn ze rond die leeftijd wat minder vatbaar.
Dan kan je het langzaam opbouwen met een paar hapjes een paar dagen achter elkaar het zelfde dus alleen wortel Dan kan je goed zien wat de reactie is.

MOcht je liever groente en fruit blijven geven dan als janke zegt uitproberen wat wel en niet kan.

In badje minimaal en hier was het alleen water.
Daarna smeerde ik de plekken in met cardiflor wat ook jeukstillend is.
Vaseline was ze hier allergisch voor hmm wat volgens het cb niet kan maar toch echt waar is.

Je hebt ook balnehum daar zit soja in waar ze ook niet tegen kon maar sommige hebben daar wel baat bij.

Succes
 
hallo, helaas ben ik ook ervaringsdeskundige, ons dochtertje van 7 maanden heeft al vanaf bijna haar geboorte last van dauwworm = exceem.
Ze gaat maar 1x p/w onder de douche of in bad zonder olie etc.
Naast de hormonen die ze helaas echt nodig heeft smeer ik ook met vasaline maar zeker niet te dik aangezien dit het alleen maar kan verergeren doordat je de huid afsluit.(advies van de dermatoloog)
Hoop dat je er wat aan hebt.
Succes
 
Terug
Bovenaan