Eczeem

Hallo,
Mijn kindje van 17 maanden heeft veel last van eczeem (+dauwworm)  gehad, vanaf dat hij 4 maanden was heeft hij hier last van, in het begin heb ik wat zalfjes geprobeert maar al snel kreeg hij hormoonzalf voorgeschreven van de huisarts, omdat dit niet hielp is hij toen doorverwezen naar de kinderarts die heeft zwaardere hormooncreme voorgeschreven.
Al was ik hier geen voorstander van het hielp wel heel goed en ik hoefde het maar eens in de week te smeren, nu heeft hij er bijna geen last meer van maar zo nu en dan komt er toch weer wat plekjes opzetten, vooral op zijn rompje, ik wil eigenlijk stoppen met de hormooncreme en het op een wat vriendelijker manier proberen.
Heeft iemand tips voor mij.
Daan
 
Hoi,

Mijn dochtertjeheeft eczeem door een koemelkallergie.Vanaf een week of 4 a 5 kwamen we er achter daarna heb ik 14 maanden ruim een streng dieet gevolgt ivm de borstvoeding.

Nu is ze 19 maanden heeft af en toe nog wat eczeem als ze iets eet waar ze mindergoed tegen kan. Ik smeer er dan wat cardflor op of van weleda.

Maar het blijf wat gevoelig. Misschien dat je het eens kan proberen.

groetjes
 
Helaas heeft ook onze zoon eczeem gekregen... Het begon met 8 weken, hij is nu 4 maanden en het is toch wel behoorlijk toegenomen... Gelukkig heeft hij er voor zover ik kan beoordelen (nog) geen jeuk aan.... Ik heb nu 1% hormoonzalf voorgeschreven gekregen, maar ik wil deze eigenlijk nog niet gebruiken... "Zware" hormoonzalf. hoeveel %-ig is die?? Ik ben erg huiverig om hormoonzalf te smeren... en waar smeer je die, ook in het gezichtje??

groetjes franka
 
Hoi Franka,
De zalf die ik gebruik voor hem heet elocon, hoeveel procent die is weet ik niet, maar ik zal het nakijken, mijn zoontje ligt nu te slapen en het ligt in zijn kamer.
Het zalfje is volgens de arts zwaarder maar wordt minder goed opgenomen in het bloed en dat is weer beter.
Ik heb nu de huidcreme van weleda gekocht en ga dat proberen.
In ieder geval smeerde ik de creme wel in het gezichtje maar natuurlijk alleen als het echt nodig was, verder hou ik het vet met vasaline lanette en deed ik hem in bad met jeukstillende olie.
Heb jij enig idee waardoor de eczeem bij jouw kindje komt?
Daan
 
hai ik heb een zoontje van 7 mnd Lucas,en hij heeft al een paar maanden last van
bultjes rond zijn mond(vooral op kin)ik denk zelf dat het komt door het kwijlen maar wat kan ik er aan doen.Hij heeft het ook in zijn nek net onder zijn haargroei.
 
Terug
Bovenaan