eczeem?

Mijn dochtertje van 7 maanden heeft uitslag op haar borst.
In bad en  en bij het aan en uitkleden krabbelt ze er  regelmatig aan.
Ze heeft al eens eerder diezelfde uitslag op haar benen gehad, maar dit was toen volgens de huisarts geen eczeem.
Ze heeft een erg droge/gevoelige  huid en ik gebruik dan ook alleen vaseline voor de droge plekjes op haar huid.
Ik vraag me dan ook af of het wel goed is om er vaseline op te smeren.
Kan ik er beter niets op smeren?
Zou het ook zo kunnen zijn dat ze allergisch is voor bepaalde voeding?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.


 
Helaas heb ik niet direct een antwoord op je vraag want, het kan div. oorzaken hebben.

Wel heb ik een link naar een site waar heel veel info over allergische klachten staat.
www.babyallergie.nl/allergische%20klachten.htm

misschien dat je hier wat mee kunt.


succes

 
Vaseline is geen probleem.



Als ze in bad zo zit te krabben, kun je wellicht Balneum hermal badolie jeukstillend gebruiken.



Daarnaast hooguit 5 minuten in bad.

En ik weet niet of je d'r elke dag in bad doet, maar misschien kun je
beter om de dag doen en gewoon 's avonds kontje & geslachtsdelen
even met een washandje doen.

 
Hoi,
Bedankt voor jullie reactie.
Ze gaat nu 2/3 keer in de week in bad en we smeren elke dag met vaseline.
Zodat haar huidje niet te veel uitdroogd.
Balneum Hermal......bedankt voor de tip.
Die site over allergie ga ik zeker bezoeken!
Misschien lees ik daar iets.
Volgende week moet ik ook naar het consultatiebureau.
Groetjes.
 
Hoi,

Wil toch even reageren.
Ik hoor overal dat vaseline altijd kan en dat dat geen probleem is. Maar ben het daar niet mee eens.

Mijn dochtertje had met 6 weken eczeem en na advies van smeren met vaseline werd het dus steeds erger en erger.
Bij haar (of misschien bij iedereen) sluit het dus de huid af waardoor het gaat broede en dat is dus niet de bedoelin eczeem moet wel vettig blijven maar aan de lucht kunen drogen.

Ben daarna cardiflor gaan gebruiken en dat werkte perfect bij haar. Het is jeuk stillend puur natuurlijk geen toevoegingen. En nog belangrijker geen natuurlijke producten waar een allergische reactie op kan komen. Zoals amandel olie of soja in de bhalneum (of hoe je het ook schrijft) Dat word vaak vergeten.

Mijn dochtje heeft nu alleen nog een paar jeukplekjes idd met verschonen/bad gaan. Maar als ik er even aan krabbel/wrijf is het over. Soms krabt ze zich open even smeren en het is weer over.

Succes en pas op met smeersels eerst testen op een klein stukje huid.
groetjes
 
Terug
Bovenaan