eczeem

Hoi hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje, heeft iemand van jullie ook een kindje met eczeem?
Zoja wat hebben jullie of doen jullie eraan? Mijn zoontje van 4 maanden heeft dus eczeem en heeft al hormoonzalf en andere zalf gehad maar het wil niet weg. Hij zit nu sinds een week nutrilon pepti om te kijken of het een koemelkallergie is en moet deze 3 weken gebruiken en dan terugkomen bij de ha. Zie tot nu toe geen verbetering eerder wordt het erger. Daarna als dat niet helpt moeten we het waspoeder proberen. Het ergste vind ik dat het manneke zo'n jeuk heeft.
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Mirema

Hoi Mirema

Ik heb geen tips voor je maar wel een vraag aan je, want ik denk dat mijn zoontje ook eczeem aan het ontwikkelen is. Hij krijgt namelijk steeds meer plekjes op zijn huid(armpjes en beentjes)  en op zijn hoofd en schoudertje heeft ie al van die   rode ronde kringen. Ik ga er donderdag mee naar de huisarts.
Hoe begon bij jou zoontje zijn eczeem? En ging hij echt krabben of merkte je op een andere manier dat hij er last van had?
Ik ben nu maar alvast aldoor aan het smeren met neutrale creme en zat ook al te denken aan een neutrale waspoeder.
Merk je al verschil met de voeding? Ik ben soms ook bang dat hij ergens allergisch voor is.
Nou ik hoop dat het bij jou zoontje snel weer wat beter gaat!
Groetjes Antina

Hallo dames,

Mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft al vanaf dat hij 2 maanden is last van eczeem op zn gezicht en op zn borst/rug armpjes in mindere mate. Het is echt zo wisselend hoe erg het is. De ene dag is het heel erg en heeft hij open vocht plekken en een paar dagen later is het als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb ook al allerlei smeersels geprobeerd. Hij kreeg in het begin (tot 4 maanden) vrijwel alleen maar borstvoeding en als bijvoeding af en toe hypo allergene melk, dat hielp ook niet en nu zit hij op de gewone friso dat werkt even goed als de hypo allergene voeding. Ik denk dat het ook te maken heeft met het droge weer. En ik heb het idee dat als het niet TE erg word dat ze er wel overheen zullen groeien, Als het nou echt te gek word ga ik wel weer een keer naar de dokter.
Voor de rest doe ik tegen het krabben sokken over zn handjes. Die moet ik wel tot aan zn oksels optrekken, anders trek ie ze uit.

Liefs Jen

Hoi Antina,
Bij mijn zoontje is het begonnen toen hij een maand of 2 was ongeveer, hij had vanaf zijn geboorte al een zeer droge huid. Het zijn bij hem ook rode plekken en je voelt er ook een verdikking.hij krabt zijn eigen echt open,dus echt om de dag nageltjes vijlen en met zijn benen ligt hij te wrijven het ene been op het andere. Hij heeft nu een week die pepti maar zie totaal nog geen verschil. Ik hoopte het voor het manneke wel voor de jeuk maar aan de andere kant ben ik blij als het dat niet is want het is nu alleen maar melk die verandert maar straks anders ook zijn brood enzo. Dus ik hoop dat er wel wat uitkomt maar niet een koemelkallergie. Ik hoop dat jouw kindje het niet heeft want is echt zielig als je ze zo bezig ziet al blijft hij er zelf heel vrolijk onder.

groetjes mirema

Hoi Mirema,

Mijn dochter, nu 7 mnd, heeft vanaf haar geboorte al een heel erg droge huid. Eerst hebben we haar alleen verzorgd met Balneum (erg fijn, maar prijzig) en daar werd het eigenlijk niet beter van. Ook na de overstap op Neutral producten, ook wasmiddel geen verbetering. Ze krabde zichzelf helemaal open en tot mijn grote verdriet was haar lele lijfje een grote eczeem-plek. Uiteindleijk ben ik bij een kinderarts terecht gekomen die ook aangaf dat het eczeem was (ha zei alleen dat ze een gevoelige huid had!!) We hebben hormoonzalf voorgeschreven gekregen (klasse 3), maar elke keer bij het afbouwen kwam het net zo hard weer terug. En aangezien  het een behoorlijk zware zelf is zijn we doorverwezen naar een dermatoloog. Nu hebben we een zalf die goed voor haar werkt, oa met zink erin en een vaseline/parafinne zalf om de huid vet te houden. Dit werkt erg goed. Ook zijn we nu bezig met het testen voor koemelkallergie. De Pepti gebruikt ze al sinds oktober maar nu pas mogen we de provocatietest doen omdat nu pas haar huidje rustig is....

Het is een lang verhaal geworden, maar als het voor jouw gevoel niet goed is zo moet je er vooral niet zo mee rond blijven lopen. Tuurlijk, de pepti heeft wel zijn tijd nodig voor je echt resultaat ziet, niet voor niks dat je het eerst zoveel weken moet proberen...Maar volg wel je gevoel.

Groetjes Dartel

Onze zoon is nu 2,5 heeft ook km-allergie, eczeem (astmatisch enz..) zijn huid lag er zelfs van open en nog had de ha twijfels. Nu achteraf heeft hij zijn excuses er voor aangeboden, maar toch..

Ook wij zijn aan de hormooncreme geweest, maar heb gelukkig via de kinderarts in Italie (een goede vriend van mijn tante) een geweldige creme gekregen die ik van de dermatoloog in Nederland ook mag gebruiken. Mijn zoon noemt het au-creme.

Kortom, goed vet houden (lanette-creme bij de ha), en als het idd echt niet anders kan toch maar smeren met de hormooncreme. Helaas wordt de huid daar alleen zo dun van..

Even een snelle tip voor alle mama's en papa's met kindjes met eczeem: het forum van de vereniging voor mensen met constitutionele eczeem (www.VMCE.nl). Ik heb zelf eczeem en heb hier regelmatig hele goede tips gekregen!

Succes ermee!
Groetjes, Irene

hallo allemaal,

Ik heb ook twee kindjes met eczeem. En weet hoe vervelend het is om je kindjes zo'n jeuk te zien hebben. Vooral 's nachts.

Ik heb bij mijn oudste vele zalfjes geprobeerd en ze is tot voor kort onder behandeling bij een dermatoloog geweest. ook hormoonzalf etc.

Nu bij mijn zoontje van 4 maanden, ook weer. Ik vind het echt geen fijn gevoel om hormoonzalf te gebruiken. Want ook bij mijn zoontje is het zodra we de zalf afbouwen het eczeem meteen weer terug is. Nu heb ik iets gevonden wat voor ons erg goed werkt. BEPANTHEN! Er zit wolvet in wat het eczeem goed vet houd en het helpt de huis snel te herstellen, waardoor het eczeem dus minder jeukt (want hoe meer er open gekrabt wordt hoe meer jeuk).

ook heeft mijn zoontje baat bij:

- verwarming uit op de slaapkamer, de temp. is dan 16/17 graden. Zo gaat hij niet zweten. Hoe meer hij ligt te broeien s nachts, hoe meer jeuk. ook overdag niet te warm aankleden.

- IPV wasverzachter, een scheutje azijn. Azijn haalt alle zeeprestjes uit het wasgoed.

-maar 2 keer in de week in bad, zonder zeep of olie. (soms met balneum) (ook geen haarlotion gebruiken)

Deze dingetjes werken voor mijn kinderen erg goed. Soms als het eczeem door bv. het weer echt even te erg wordt smeer ik een klein beetje hormoonzalf.

Maar nogmaals de bepanthen werkt echt heel erg goed bij mijn kindjes, en er zit dus niks in van hormonen ofzo. Dus echt een TIP!
Bij mijn kindjes is er geen sprake van koemelk allergie, bij koemelk allergie komen er vaak ook andere dingen kijken. Veel spugen,huilen buikkrampen.

gr jessica

-

Terug
Bovenaan