Eczeem....

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Is er iemand die een beetje ervaringen heeft met kinderen met eczeem?

Onze meid van 7 maanden heeft erge last hiervan. Voornamelijk op haar benen. In het begin dacht ik nog dat ze er geen jeuk aan had... Maar nu twijfel ik hier nogal over. Vanmorgen had ze het op haar knietjes helemaal stuk, het bloedde zelfs een beetje. Ze kan natuulijk nog niet aangeven of het jeukt.
Ik heb van de huisarts een lichte hormooncreme gekregen en daarnaast een hele vette creme om tussendoor te smeren.

Zou graag eens horen hoe anderen er mee omgaan en/of tips hebben.

Liefs, Juffy

hoi juffy, ik heb niet echt ervaring met kleine baby'tjes met eczeem, maar heb het heel lang zelf wel gehad, heb heel wat hormooncreme's gehad, maar meestal is dat zo'n rotspul, en zodra je stopt komt het weer terug.
wat bij mij meteen heeft geholpen is een homeopaat, ben 2x geweest, heb wat miniscule pilletjes gehad, en een week erna was het over, en heb het nooit meer terug gehad.
terwijl ik alles had afgelopen, huis en huidarts, misschien ook iets voor je kindje?
het mooie van homeopatisch is dat het nooit geen kwaad kan, succes!

Hoi Juffy,

allebei onze kinderen hebben last van eczeem. Bij ons werken de volgende dingen erg goed:
- om de dag in bad, de andere dag een kop-en kontwasje (zo noemen we dat hier.)
- echt elke dag 2 keer insmeren met de vette creme (lanette hebben wij)
- ons meisje reageert ook heel erg op badschuim en dergelijke, die gebruiken we dus niet meer, alleen shampoo. Onze kinderen gaan dus in puur water in bad
- we hebben ook een tijdje balneum hermal olie gebruikt, dat werkte ook wel goed, maar je bad en de speeltjes worden er zo smerig van.
- onze kinderen worden niet te warm aangekleed wanneer ze naar bed gaan. op de een of andere manier gaat dat broeden en hebben ze er meer last van.

Hopelijk heb je er wat aan!
Succes.

groetjes, kiki (mv Iris maart 05 en Stijn maart07)

Hoi hoi,

Mijn zoontje Rik heeft ook last van eczeem. net als Kiki heb ik hormonenzalf en daarnaast smeer ik Rik ook 2x per dag in met Lanette I creme in. Dit is een vette creme die je bij de huisarts kan halen. Er zit niets in dus kun je altijd gebruiken.

Verder zijn de tips van Kiki de beste en zo doe ik het ook. Wellicht vergroeid je kleintje het nog. Maar tot dan, zou ik doen wat Kiki hierboven heeft omschreven!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi,

grappig om te lezen dat men het probleem op dezelfde manier aanpakken als wij. Wij hopen ook heel erg dat onze kinderen er overheen groeien, net als saskia!

groetjes,
kiki

Hoi meiden,

Gelukkig zijn de tips die Kiki geeft ook onze manier van werken. Wij gebruiken wel nog de hele vette olie van Baleum.
In principe gaat onze meid, om de dag mee onder de douche en als ze mee in bad gaat dan gebruiken wij ook de olie.
Fijn te lezen dat wij alle mogelijke doen om haar te helpen. Want ik vind het zo sneu te zien dat ze jeuk heeft...

Mochten jullie nog tips hebben of andere ideeen tegenkomen die werken dan hoor ik het graag!

Misschien dat ik de homeopaat nog eens ga proberen, baat het niet dat schaad het ook niet.

Liefs, Juffy

Terug
Bovenaan