eczeem?

Hoi ,
Mijn dochtertje 17maanden heeft al een tijdje last van droge huid maar ook echt eczeem plekken. We zijn nu al gestopt met zwitsal gebruiken nu natusan tot to toe en bodylotion en ook voor de echt droge plekken vasaline/ parafine. Maar heb het idee dat het niet helpt ze blijft echt van die eczeem plekken hebben. Maar lijken niet te jeuken. Heeft iemand een tip wat ik zou kunnen gebruiken? wat goed helpt?

alvast bedankt...
 
Hoi, Ik zou ook geen natusan meer gebruiken. Is allemaal geparfumeerd. Er bestaat ook het merk Zarqua. (ETOS, apotheek). Dat is gebaseerd op dodezeezout. Wel wat duurder maar een fles is ook niet zomaar meteen leeg. Ik gebruik de shampoo ervan omdat mijn zoontje berg had. Ik vind het superspul. En de dodezee is altijd goed voor mensen met huidproblemen zeggen ze toch altijd?
Ik weet niet hoe groot de eczeemplekken zijn? Toen mijn zoontje wat last had smeerde ik Dermalex repair zalf. Ook superspul. Je hebt dit ook in een lotion voor de wat grotere plekken.
Maar ik denk dat je al heel veel kunt bestrijden/voorkomen door die zarqua. Oja, je hebt een speciale baby-lijn ervan dus het is niet zo dat je spul voor een volwassene gebruikt.
Groetjes, Lianne
 
hoi nicole,

ook mijn dochter heeft last van eczeem (vooral met deze koude dagen wordt het weer erger). wij gebruiken soms een hormoonzalf en anders een vette creme (op aanraden van het cb) (cematrogol) en dat werkt goed moet ik zeggen.
 
Terug
Bovenaan