Eczeem

Ik heb een dochtertje van 13 maanden en ze heeft sinds anderhalve maand wat eczeem op de wreefjes en in de knieholtes. Ik ben er al mee naar de huisarts geweest en die zei dat het niets ernstigs was. Ik mag me dus ook geen zorgen. hij zei alleen: goed vet houden.

Zijn er meer moeders met eczeemervaring? en wat smeren jullie erop? Ze heeft er niet veel jeuk aan, maar weten jullie nog huis-tuin-en-keuken-middeltjes om er op te smeren, zodat het minder rood wordt?

Bedankt!
 
hoi bloempje,

ook mijn dochter heeft eczeem. dit heeft ze al ruim een jaar. ze is nu 16 maanden. ben even de naam kwijt van het spul dat wij gebruiken (naast hormonenzalf). het is een witte tube met vettige creme erin. te halen bij de apotheek. succes ermee
 
hoi bloempje,

ook mijn dochter heeft eczeem. dit heeft ze al ruim een jaar. ze is nu 16 maanden. ben even de naam kwijt van het spul dat wij gebruiken (naast hormonenzalf). het is een witte tube met vettige creme erin. te halen bij de apotheek. succes ermee
 
Hoi Bloempje,

Onze oudste zoon had ook last van eczeem waarvoor we toen hormoonzalf kregen. Zelf had ik het idee dat het alleen maar erger werd. Ik heb toen een tube zalf gehald van VSM speciaal voor eczeem en huidirritaties. Deze werkte bij hem prima, heeft er nu (9jaar) eigenlijk geen last meer van. Had eczeem vanaf 6 maanden tot 3 jaar.

Groetjes,
Miriam
 
Mijn dochter heeft dit ook gehad. Het heet atopisch eczeem, en zit in het eerste levensjaar vaak op het hoofdje en gezichtje en daarna verplaatst het naar de knieholte en elleboogplooien!
Wij hebben van de huisarts een speciale vaseline gehad, cetomacrogol! Je kan ook Lanette creme gebruiken, volgens mij zijn die allebei bij de apotheek zonder recept verkrijgbaar. Het houdt de huid lekker vet, maar trekt er goed in ipv dat het erop blijft liggen zoals bij 'gewone' vaseline!