Eczeem

Ik heb een dochtertje van 13 maanden en ze heeft sinds anderhalve maand wat eczeem op de wreefjes en in de knieholtes. Ik ben er al mee naar de huisarts geweest en die zei dat het niets ernstigs was. Ik mag me dus ook geen zorgen. hij zei alleen: goed vet houden.

Zijn er meer moeders met eczeemervaring? en wat smeren jullie erop? Ze heeft er niet veel jeuk aan, maar weten jullie nog huis-tuin-en-keuken-middeltjes om er op te smeren, zodat het minder rood wordt?

Bedankt!

Hai!

Hier ook eczeem. Het is begonnen met waterwartjes. Dat zijn er inmiddels heel veel en het is heel erg zileig. Tenminste zo ziet het eruit. Pas na 2 maanden kwam het eczeem erbij. Eerst een beetje, maar de 'vlek' werd steeds groter. Van onder de linker oksel tot onder haar luier. Toen ben ik naar de huisarts gegaan. Concludeerde eczeem en gaf me zo'n vaseline-achtige creme mee. Met de mededeling vet houden.
Na 2 weken was de plek vuurrood en begon het te jeuken. De hele dag zat ze er over heen te wrijven. Ook begonnen nu plekjes onder de oksels en in haar knieholte en een plekje in dr nek. Toen ben ik weer naar de huisarts gegaan en nu heb ik een hormoonzalf ( hydrocortison ofzo) gekregen. Dat is voor huidaandoeningen en mag ik niet langer als 2 weken smeren. Na 2 dagen was het minder en na een week waren alleen de waterwratjes er nog. Even met de assistent gebeld en ik moet nu al stoppen met smeren en zodra ik weer verschijnselen zie, mag ik 3 maanden 1 keer per week smeren.
Nu weet ik niet goed hoe het er bij jullie kleintje uitziet. Ieder kind is anders en heeft een andere behandeling nodig, maar dit is mijn ervaring met eczeem.
Mn oudste heeft in de winter ook altijd een gevoeliger huidje als in de zomer. Maar hopen op lekker weer, luchtige kleding, veel naar buiten.

Ik had nog even gedacht aan koemelk-allergie. Omdat die uitslag (eczeem) pas is begonnen toen ze gewone melk is gaan drinken. Ik heb haar 3 dagen geen melk gegeven, maar zag niet veel resultaat/ verschil. Volgens de huisarts was dat het ook waarschiijnlijk niet. Maar wat dan wel de oorzaak is, kon hij ook niet zeggen.
Nou ja, op naar de zomer!!!

Gr Antoi

Terug
Bovenaan