Eczeem

Mijn zoontje (8,5 maand) heeft sinds zo'n 1,5 maand eczeem in zijn nek, elleboog en knieplooitjes (en 1 plekje op zijn bovenarmpje).
Eerst hielp het om er vaseline op te smeren en het dus vet te houden, nu heb ik het idee dat het weer meer wordt, en de vaseline niet echt helpt.
Een voordeel is dat hij er helemaal geen last van heeft, krapt niet, vind het ook niet erg als ik het afdroog of insmeer...

Heeft iemand een tip wat zou kunnen helpen?
 
Een koemelkvrij dieet hielp bij mijn oudste. In twee weken 90 % minder eczeem, na 4 weken eczeem weg.
Verder smeren met vaseline lanette en dat heel vaak per dag, zeker 5 keer. En hormoonzalf hielp natuurlijk ook,maar dat was allemaal symptoon bestrijding. Koemelk was hier de oorzaak.
 
Bedankt voor je reactie
Koemelkallergie zal het niet zijn, ik geef nog steeds borstvoeding.
Misschien moet ik dan ook wat vaker gaan smeren, doe het nu 2x per dag...
Hormoonzalf lijkt me direct zo heftig, helemaal omdat hij er geen last van heeft, maar is misschien meer mijn gevoel.
 
o die plooitjes, daar had mijn dochter in het begin veel last van. Na het wassen heel goed afdrogen, en insmeren met vaseline, en dat insmeren paar keer per dag. Dat heeft bij haar goed geholpen.
 
vdh123 ook met borstvoeding kan een kind koemelkallergie hebben en klachten krijgen van koemelkprodukten die de moeder binnenkrijgt.
Google maar eens op koemelkallergie borstvoeding.
 
Ja ook met bv kan het wel!
Het kan ook door de bijvoeding komen (aangezien het rond die periode is begonnen als ik het goed uittel), dus ik zou er eens met je cb/ha over praten hoe je het beste dingen kunt uitsluiten!
Succes ermee
 
Van dermalex repair kun je een zalf voor eczeem krijgen. Hier hielp dat wel maar niet afdoende. Misschien kun je een zalf van e dokter krijgen met iets van hydrocortison erin... als je dat heel weinig gebruikt kan dat niet zoveel kwaad. bij ons is het nadat we het eczeem 1 keer goed hadden weg gesmeerd nooit meer terug geweest!
 
Ons zoontje van 3 maanden had ook eczeem op voorhoofd en wenkbrauwen, gebruiken nu bijna 3 weken voeding allergy care 1 van Friso. Moet zeggen het is nagenoeg weg en we hebben gesmeerd met bepanthen zalf die is wat vetter en er zit geen parfum of wat dan ook in. We hadden het daarvoor met olie gedaan en dat hielp neit, met deze zalf was het binnen een paar dagen icm andere voeding zo weg.

Succes
 
Terug
Bovenaan