edelstenen

Hallo allemaal

Ik ben me eens gaan verdiepen in de edelstenen en wat belangrijk kan zijn voor ons

Hier een rijtje

Maansteen: vruchtbaarheid/bevordert zwangerschap/tegen menstruatiestoornissen
Robijn: Algehele bescherming, en tegen miskraam
Rode Jaspis: Tegen zwangerschapsbraken
Jade: Bescherming geduurende de hele zwangerschap
Heliotroop: Stelpt tussentijdse bloedingen
Chrysopraas: Laat de bevalling spoedig verlopen

ik heb sten gekocht in Brunsum, maar via hun kun je ze ook on-line bestellen. www.alterpa.nl

groetjes Doortje

Hoi Doortje,

Leuk dat je dit allemaal hebt opgezocht.
Het viel mij wel op dat de maanstenen die ik heb gezien allemaal verschillend van vorm en kleur zijn......en dat de prijs ook nog wel verschilt maar gemiddeld ben je wel 10 euro kwijt.

Gr. Cindy

hoi cindy

Wat de vorm betreft, je moet een steen pakken die jouw aanspreekt.
En wat de prijs betreft, de mijne koste maar 2.75
maanstenen daar zegt men van hoe blauwer hoe beter. Onzin. je moet een maansteen kiezen die jouw aanspreekt. Zitten er wolkjes,streepjes in enz. Wat jij mooi vind.
Ik weet natuurlijk niet of er bij jou in de buurt een winkeltje is??

groetjes Doortje

Er zit hier wel een 'De Tuinen' volgens mij verkopen ze ze daar ook wel....
Om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt blauwe stenen gezien, wel wit en bruin. Maar ik zal zeker een halen die mij aanspreekt.

Dank je.

Gr. Cindy

hallo,

ik wil je niet ongerust maken maar ik heb 2 negatieve ervaringen in mijn vrienden kring met   dit soort stenen. Deze waren niet voor de zwangersschap maar tegen epilepsie en tegen migraine. In beide gevallen werden de klachten erger.
Hopelijk werken de "zangerschaps stenen" beter.

groetjes nancy

hoi Cindy en Nancy

Bij de tuinen kosten ze volgens mij rond de 10 euro.

En wat het erger worden van klachten betreft, dat kan goed kloppen. Dit is met homopathie ook. Het wordt eerst erger, en dan pas beter. Ik heb hier met stenen nog nooit last van gehad.  maar ook zijn er een aantal regels waar je je aan moet houden bij het dragen van een steen. De steen schoonspoelen als iemand anders hem in zijn handen heeft gehad(negativiteit van die persoon kan in de steen zitten). En er zijn een aantal soorten stenen die je niet samen mag dragen. Dit kun je het beste vragen als je ze koopt. En als je nou bevoorbeeld de granaat neemt, die vergroot oa de seksuele lust, en bevordert de vruchtbaarheid. Maar die mag niet door mensen opvliegend en driftig van aard worden gedragen.

uiteraard moet iedereen zelf weten of hij hier voor kiest of niet. Ik weet uit eigen ervaring dat bv. een rutielkwarst(voor longpatienten) heel goed bij mij werkt. Ik heb nl. copd en als kind zijnde heel erg. toen met die steen om werden de klachten minder,of ik kon bv. langer rennen zonder benauwd te worden. Dus ik geloof er wel in.

groetjes Doortje

Ik dacht typ maar weer es wat, dan komt het weer vooraan op de bladzijde te staan. Daar er veel vragen over de maansteen waren.

Nou ik hoop dat ie bij iedereen verschrikkelijk gaat werken, en in januari 2006 een babyboem onstaat haha!!!

Groetjes Doortje

Terug
Bovenaan