@EveryMomentMatters: Ja, je hebt gelijk; ik moest ook meehuilen toen ze weér zo'n sonde door zijn neus moesten halen bijvoorbeeld. Verschrikkelijk. En tsja, het is ook wel zo, dat of ik het nou wil of niet, het gevoel er wel is, maar het voelt alsof het enorm misplaatst is. Iedereen in onze omgeving is natuurlijk hartstikke blij dat hij weer thuis is, maar ik voel me juist nu slechter dan toen we samen in het ziekenhuis waren..
@LEvB: dat klinkt alsof jullie ook niet een al te beste tijd hebben gehad. Onze zoon moest in het ziekenhuis 600 ml aan sondevoeding aangevuld krijgen, dus reken maar uit hoeveel hij dronk. Ook niks. Wel goed om te zien dat het bij jullie allemaal wel goed is gekomen. Ik hoop dat wij ook snel in een periode komen waarin dingen gewoon niet meer zo moeilijk zijn. Begrijp me niet verkeerd; het is een vrolijk mannetje en ik hou zielsveel van hem, maar zijn gezondheid is gewoon niet optimaal en dat kost echt energie.
@Marshmellow: Oh wow, jullie hebben pas een heftige periode gehad. Hoe heb je dat overleefd?! Ik heb ook veel foto's en filmpjes gemaakt, maar merk dat ik wel nog steeds erg verdrietig wordt als ik kijk naar dat zielige hoopje baby op die foto's. Ik hoop dat hij bij ons een beetje de rust kan vinden om dit te verwerken, maar ik merk nog steeds dat hij helemaal hysterisch wordt als we bijvoorbeeld wat snot willen wegvegen, of zijn gezichtje willen schoonmaken..
@Gebruiker10116143: Ah, dit is goed om te horen! Nu moet ik natuurlijk niet te veel gaan hopen op die twee weken, maar het zou goed zijn als hij zich snel weer veilig voelt.
En ik heb het denk ik hierboven ook al gezegd, maar het blijft voelen alsof dit gevoel er niet mag zijn. Want: ons kind is uit het ziekenhuis en het gaat, naar omstandigheden ok. Hij heeft geen enge ziekte en wordt fysiek binnen no-time waarschijnlijk weer beter. Maar oh, wat voel ik me waardeloos. Zo veel waardelozer dan in het ziekenhuis. Maar ja, waarover voel ik me dan waardeloos? Wat is er dan precies aan de hand? Ik kan er mijn vinger niet op leggen eigenlijk.
Misschien zou ik het liefst gewoon even een periode willen zoals veel ouders met een baby; geen artsen, geen ziekenhuis, geen moeilijkheden met voeding, gewoon een baby die groeit en lekker baby-vetjes creeërt...
En dan staat er ook nog een provocatietest op de planning..