educatieve kinderboekjes

Hoi

Ik ben benieuwd of iemand van jullie bekend is met de educatieve kinderboekjes; op avontuur met Zie.Zo. van uitgeverij Zwijsen.
Het lijken ons, zo op het eerste gezicht, prima boekjes maar omdat we ze nogal prijzig vinden willen we eerst graag wat meningen horen van mensen die ze zelf gebruiken.
Tips over eventuele andere educatieve kinderboekjes zijn natuurlijk ook welkom.

groeten,
Tessa

Hoi Tessa,

Ik ben niet bekend met die boekjes maar er is zoveel te krijgen.
Je kunt uit "gewone" boekjes zoveel halen wat aansluit bij je hummel.
Mijn dochter vindt Dikkie Dik, Nijntje en Kikker en zijn vriendjes erg leuk.
Daarnaast is "Welk huis is van Muis?" van Lucy Cousins erg leuk en verantwoord. Je heb daar een hele serie van. Mijn meisje van 20 maanden geniet ervan maar mijn nichtje van 6 ook.
Bij de ECI heb ik een leuk en mooi pop-up boek gekocht over dieren, met de geluiden die ze maken. Ach, ik kan wel boeken blijven kopen.
Succes.

Hallo
er zijn zoveel leuke kinderboekjes te koop dat het moeilijk blijft een keuze te maken.
Voor de allerkleinste heb je veel speel, voel, kijk etc. boekjes en voor kindjes vanaf 2 zijn er weer andere series te vinden.
Mijn zoontje ( 19,5 mnd) heeft eigenlijk vanalles en van oma heeft hij een abon. op pippo gekregen, vind hij ook geweldig. Wij zijn al heel vroeg begonnen met voorlezen voor het slapen gaan en nu zijn jip en janneke weer favoriet. Er is dus eigenlijk niets van te zeggen.
Via internet is er natuurlijk veel te vinden qua informatie maar ook om aan te schaffen.   mannetjemaan.nl is bijvoorbeeld zo'n winkeltje.  
Ik wens je veel  lees- en voorleesplezier met je kindje.  

Terug
Bovenaan