Eeeeeiiiiindelijk! We gaan er bijna weer voor!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Onze zoon is al ruim 4 jaar en mijn man was altijd heel stellig dat hij geen tweede wilde.  Ik wil al bijna 3,5 jaar een tweede.  Daar heb ik veel verdriet van gehad en ook regelmatig met anderen op dit forum over gesproken. Zegt hij opeens van het weekend helemaal uit het niets: ik heb erover gedacht en ik wil toch nog wel een tweede. Dat zag ik helemaal niet aankomen, want de laatste tijd hebben we het er helemaal niet over gehad. Dus ik maak de pil af deze maand en dan gaan we ervoor. Ik ga er wel vanuit dat het lang kan duren. De eerste duurde 12 maanden, met een miskraam tussendoor, maar toen had ik een regelmatige cyclus en was ik ruim 20 kilo lichter. Nu had ik een paar maanden geen pil en was mijn cyclus opeens heel lang. Ook ben ik bijna niet meer ongesteld. Maar goed, we gaan het proberen! Ik ben zo blij! Zijn er meer meiden die er lang voor hebben moeten zeuren, omdat hun partner niet wilde?

Ik hoop dat we allemaal heel snel zwanger mogen zijn!

Groetjes, Daan

Hoi Daan,

Mijn man wilde eigenlijk ook geen tweede (onze dochter is bijna 4).
Maar toen ik eenmaal 36 werd zei ik tegen hem: het is dit jaar nog en anders niet meer, dan vind ik mezelf te oud en het leeftijdsverschil te groot.
Hij heeft er over nagedacht en we hebben besloten het een jaar te proberen. Ik heb nog maar 1 eierstok en ben aan mijn buik geopereerd tijdens mijn 1e zwangerschap (had een grote cyste). Dus we dachten: lukt het, dan is het heel leuk en lukt het niet is het ook goed. Nou,   het wonder geschiedde, ik was de tweede ronde zwanger en we hebben er  nu sinds 8 weekjes een gezonde zoon  bij waar we allebei heel blij mee zijn.

Onze dochter is heel blij met haar broertje. En het is natuurlijk drukker met twee maar het valt me reuzemee. En als ik dan zie hoe onze dochter over haar broertje moedert is het heel vertederend.
Dus tot nu toe ben ik heel blij dat mijn man van gedachten is veranderd.

Jullie heel veel succes en ik zal voor je duimen dat het net zo snel lukt als bij ons!

Groetjes,
LasVegas.

Hoi,

Ik ben nog geen moeder maar wil het al 6 jaar heel graag zijn. Ben inmiddels van partner gewisseld, maar ik krijg mijn vriend na 2 jaar nog niet zover. Hij wil wel kinderen, maar nu nog niet. Hele discussies en vele huilbuien. Hij vindt het ook heel vervelend dat we nog niet op 1 lijn liggen. Hoor van vele dat je het onderwerp even moet laten rusten, maar dat valt niet mee als er een biologisch  klokje tikt. We willen wel graag 3  of 4 kids(als het ons gegunt is), maar moet met mijn 30 jaar nog beginnen aan nr 1. Ik kan praten als brugman, maar niks helpt om mijn vriend ervan te overtuigen dat kinderen krijgen echt de moeite waard is. Dus tips zijn welkom!

Chica

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Chica, ik weet precies hoe je je voelt. Je wilt zoooo graag, maar hij niet. Bij ons heeft het ook bijna 3,5 jaar gespeeld. Elke keer over begonnen, dan weer bij neergelegd, nog eens een traantje gelaten, toch weer over begonnen. Uiteindelijk al heel lang niet over gehad alleen heel af en toe een  hint.  En nu komt hij er ineens zelf mee. Ik had het echt nooi verwacht, maar ben er wel blij mee. Het is nog wel onwerkelijk. Ik maak deze maand nog de pil af. Ik verwacht wel dat het langer zal duren, ben inmiddels al 35. Ondertussen ga ik ook maar afvallen, want ik heb nogal wat overgewicht.

Ik hoop dat het bij jou ook snel zover komt, Chica.
Groetjes,
Daan

Terug
Bovenaan