Een 2de willen, maar nog zwangerschapskilos?

A

Anoniem

Guest
Een tweede willen, met zwangerschapskiloos?
Anoniem

19-01-2005 20:09:17
Dag moeders,

Mijn zoontje is bijna 1 jaar oud. We hadden in gedachten om een tweede kindje te krijgen, of proberen te krijgen als hij ongeveer 1 jaar is. Alleen ben ik nog twaalf kilo te zwaar.

Ben met de zwangerschap 23 kg bijgekomen, 6 kwijt meteen na de bevalling, dan liep ik nog tot mijn kleine 8 maanden was met 17 kilo te veel, en nu is hij 10,5 maand en ben ik nog 12 kilo te zwaar. Elke keer als ik ongesteld ben verlies ik een kilo of anderhalf. Te traag naar mijn zin. Nu probeer ik een paar dagen heel weinig te eten en savonds het eten over te slaan, dus ik hoop dat ik zsm onder de tien kg zit.

Mijn vrees is als ik niet op mijn oude gewicht ben, en ik word zwanger dat ik weer heel veel bijkom en dat het er weer niet af gaat, en misschien blijf ik dan voor altijd dik. misschien komt het dan nooit meer goed.

Ik heb een kast vol leuke kleding en dure kleding die ik eigenlijk al lang weg had kunnen gooien, maar toch hoop ik dat ik het nog dragen kan. Ik eet vrij normaal, en sinds anderhalve maand sport ik twee a drie keer in de week. Daarvoor gaf ik borstvoeding en had ik geen energie om wat extra's voor mezelf te doen.

Mijn vraag is: herkent iemand zich in dit verhaal? Wachten jullie tot je weer op gewicht bent? Of zijn jullie voor een tweede zwangerschap gegaan en is het alsnog goed gegaan?

Ik ben zo benieuwd, want in mijn omgeving ken ik niemand met een soortgelijk probleem.

alvast bedankt
anoniem

Eten overslaan moet je beslist niet doen. Je lichaam zal overgaan op een zgn overlevingsmodus, waardoor alles wat trager gaat werken en je juist niet afvalt. Je zal je steeds vermoeider gaan voelen. Daarbij als je nu veel afvalt en bij een zwangerschap direct weer gewoon gaat eten of zelfs meer, dan vliegen de kilo's er weer aan (zeker omdat alles nog steeds trager werkt door de strenge lijn).

Indien je echt eerst wil afvallen, dan kun je onder begeleiding afvallen. Zelf ben ik nu bij weight watchers en ik heb me laten vertellen dat ze me zelfs tijdens een zwangerschap kunnen begeleiden zodat ik door een veranderde eetgewoonte niet teveel aankom.

Sterkte.

Miep

Ik zou zeker niet streng gaan lijnen als je een zwangerschapswens hebt.
Zelf was ik aan het lijnen (waar ik bijna altijd wel mee bezig ben) voordat ik zwanger werd en ja, dan is het echt even heel moeilijk om weer gewoon te eten en de kilo's eraan te zien komen. Moest echt even een behoorlijke knop omzetten bij mezelf.
Achteraf gezien zeg ik dus dat ik beter niet streng had kunnen lijnen voor deze wens.

Groetjes Mosy

lieve anomiem,

ik heb precies het zelfde, tip; kijk eens op www.precon-nederland.nl
ik ben er al 8 kilo mee kwijt nu,moet er nog 8, en ik ga gewoon netzo lang door totdat ik zwanger ben heb ik besloten, en intussen ben ik die kilo s vast kwijt, het werkt echt en niet moeilijk, geen honger ect. en het werkt snel. gr

ik ga zeker kijken op die site.

Ik heb al gekeken bij de weight watchers, bij ladyline en dat is allemaal niks voor mij. Ik heb vroeger nooit gelijnd voor ik zwanger werd, en ik vind het ontzettend moeilijk om anders te gaan koken, ik vind zowiezo dat wij gezond eten thuis, geen fastfood en heel zelden frituren enzo.

Maar ik probeer wel te letten op koolhydraten, ofwel aardappelen ofwel brood en niet allebei op een dag.

ik heb ook een eigen zaak en het is ontzettend druk, dus ik heb geen tijd voor dat soort dieten of dan nog te speciaal te koken, ik hou dan ook niet van koken dus als ik iets maak is dat wat ik van thuis geleerd heb, dat is het makkelijkte, dus aanpassingen daarin doen vind ik erg lastig. Ik wil gewoon niet zoveel met het eten op zich bezig zijn.

Ik probeer nu een beetje van alles te minderen, veel te drinken en te sporten.

Maar ik ga zeker kijken op precon. ben benieuwd!

Terug
Bovenaan