Een ander mens geworden??

A

Anoniem

Guest
(even gepikt van het voorjaar 2007 forum, maar ik vond het wel een leuk onderwerp)

Zijn jullie veranderd nu jullie moeder zijn?? En de pappa's?
Ik van de ene kant wel, ben nu zelfs aan het leren (JAJA!!)om het peotsen en het eeuwige opruimen eens opzijte zetten en gewoon lekker te genieten van mijn meisje! Ook ben ik meer thuis nu, en ik vind het (meestal!) ook nog eens heerlijk! Ben echt zo'n huismus geworden! Hahaha.
Ik heb wel dat ik banger ben dat er dingen gebeuren, bijvoorbeeld ziekte of een ongeluk. Daar dacht ik voor de zwangerschap ook wel eens over maar nu....als mijn mannetje iets te laat is ben ik bang dat hij een ongeluk gehad heeft en als mijn meisje ziek is of veel (voor haar doen!) huilt ben ik vaak bang dat er iets ergs is...
ben ook altijd bang zelf ziek te worden..
Dat moet ik echt uit mijn hoofd zetten, die angsten, want dat is echt niet fijn! (herkend iemand dat??)
Zorgzaam was ik altijd al, wil altijd het beste voor anderen en voor anderen zorgen, dus dat is helemaal mijn ding! Hahaha!
Ik had ook wel een voorstelling wat je als ouders voor je kind voelt, maar dit???? Nee, ik had nooit gedacht dat je zoooo intens van je kind kunt houden! Gewoon het gevoel dat je voor haar door het vuur gaat! Dat gevoel vind ik niet te omschrijven!
Ik ben normaal altijd heel leuk, lief en aardig (hihi) maar als het om mijn dochtertje gaat....pffff....
Alles raakt me, zelfs als we in een drukke omgeving zijn en ik zie dat ze moe is, dan heb ik echt heel sterk de drang om haar uit die situatie te "redden" en dat doe ik dan ook! Dan gaan we dus gewoon lekker naar huis, ook al zijn we er dan nog niet zo lang, Dat had ik voorheen nooit gedaan, dan had ik meteen gedacht: "dat kan ik niet maken, we zijn er net!" Maar dat interesseerd me niets meer, als mij dochtertje zich maar goed voelt!
Maar van de andere kant voel ik me ook nog gewoon mezelf! (gelukkig!). Ik voel me niet alleen maar mamma, maar ook nog mezelf en vriendin van mijn vriend! Dat vind ik ook wel heel belangrijk!

En pappa?? Tja, die was al altijd lief en bezorgd maar voor zijn dochter.....Die is echt alles voor hem! Hij is zooo gek op haar! Had alleen niet gedacht dat hij zo paniekerig zou zijn. als ze even een geluidje maakt als wij net naar bed willen gaan zegt hij meteen: "de kleine is wakker, hoor je dat?? Zou er iets zijn? Zou ze nog slapen? Doe zachtjes! Zou ik even gaan kijken?"
Hhahaha om gek van te worden soms! Maar van de andere kant ook heel lief hoor, beter zo dan zich van niets aantrekken toch!
En voor mij is hij ook NOG liever geworden! Vind het ook echt leuk dat hij regelmatig zegt dat hij trots op me is, hoe ik het allemaal doe en regel met de kleine en hoe ik de bevalling heb gedaan..
Laatst zei hij: "ik vind je echt een goeie mamma,Weet niet wat ik zonder jou zou moeten"

(sorrie weer voor het lange verhaal!!!!)

Ik denk best vaak na over dit onderwerp en vind het dan ook leuk om jouw verhaal te lezen, maakt niet uit dat het lang is is juist leuk! Fijn dat je man/vriend laat weten dat hij je waardeert als moeder, ik vind het ook altijd prettig om te horen hoor! Ik merk dat ik steeds meer weer mijzelf wordt! Tijdens de zwangerschap was ik werkelijk een totaal ander mens! Vriendinnen wisten niet wat ze met me aan moesten... Voor mijn vriend was het ook lastig, er was weinig lol met me te beleven geloof ik. gelukkig heeft iedereen me geaccepteerd en geholpen in die periode, maar ik was toen echt heel anders. Nu begin ik dus weer een beetje mezelf te worden maar voor mij is er een stukje van mezelf weg en daar is iets anders voor in de plaats gekomen. Ik ben me meer bewust van mezelf, ga bewuster met mijn vrije tijd om ook en de prioriteiten liggen nu ook wat anders idd. dat is soms lastig te begrijpen voor vrienden/vriendinnen zonder kinderen. Ze laten het niet blijken hoor, maar je merkt het wel. Wij gaan ook eerder weg als joran zich niet goed voelt. De eerste prioriteit is dat kleine jochie, dat is gewoon niet anders. Heel goed te begrijpen voor vrienden met kinderen (ik heb 1 vriendin met een dochtertje) maar voor de rest is het geloof ik niet zo gemakkelijk. Ik vind het ook moeilijk om niet na te denken over wat er allemaal mis kan gaan. Ben nog steeds bang dat er iets met joran gebeurt als hij ligt te slapen, wiegedood lijtk me zo vreselijk! Of andere ongelukken, ik moet er niet aan denken! Ik probeer zoveel mogelijk te genieten, dat is wel heel belangrijk.
Nou ook een heel verhaal dus!
X Susan

Zo, een heel verhaal getypt, was het ineens weer pleite!
Nog een poging;
Voor mij is het al een poosje geleden dat ik moeder ben geworden, dus ik moest even hard nadenken.
Tuurlijk ben ik veranderd, zeker door het moederschap, maar ook door de dpressie die er op volgde. Maar dat weten jullie nu onderhand al, dus daar zal ik jullie niet mee vervelen.
Vriend-lief is ook veranderd, zeker na de tweede! Hij is zo zorgzaam en zich zo bewust van zijn rol in de opvoeding. Als ik zie hoe hij geniet van de kleine en hoe hij de oudste heel bewust bij alles betrekt in zijn leven, dan ben ik zo trots!
Zucht...wat heb ik het toch getroffen. Ga hem dat zo eerst even vertellen..
Sil

Ja, fijn is dat he, als je ziet dat je vriend/man zo betrokken is! Zo hoort het natuurlijk eigenlijk ook, maar toch!
Ook een fles geven, uit bed halen, in bad doen en dat soort dingen vind hij allemaal niet erg, zelfs leuk! Natuurlijk heeft hij ook wel eens een keer niet zo'n zin (bij de eerste fles bijvoorbeeld), maar dat heb ik ook weleens!
Soms rennen we als kleine kinderen naar boven om haar uit bed te halen, omdat we dan allebei gewoon zin hebben om haar te knuffelen!! Hahaha! Heerlijk...

Hey!!!

Wat herkenbaar dit!! Mijn vriend is echt een superpapa! Hij doet echt alles!! Zaterdad werk ik de hele dag en is het dus papadag!!! Vindie heerlijk!! Laatst zei die dat ik de liefste mem van de hele wereld ben en dattie het geweldig vind hoe ik alles doe ( werk, huishouden, Anniek enz..) Toen moest ik ff heel hard huilen ,zo mooi!!

x memke

Ik geniet ook echt zo van mijn twee mannen! Mijn man gaat zo super met mijn zoontje om! Tegenwoordig zet mijn man Efraim steeds op zijn nek en dan gaat hij zo door de kamer. Zo lachen! Efraim ligt dan helemaal in een deuk! Verder doet hij echt veel hier in huis!

Ik ben ook wel veranderd. Mijn eigen kindertijd lijkt nu opeens veel langer geleden. Hebben jullie dat ook. En ik wist dat je veel van je kind zou gaan houden, maar zoveel...echt onvoorstelbaar!

Terug
Bovenaan