Een bakfiets?

A

Anoniem

Guest
Ik ben zwanger van ons derde kindje en nu overwegen wij de aanschaf van een bakfiets. Wie heeft er ervaringen mee en wil ons voorzien van tips?

Groetjes,
Lotje123

Hoi Lotje123,

ik heb zelf geen bakfiets, dus kan je in die zin niet van eigen  tips of ervaringen voorzien. Maar hier bij ons in de buurt zijn wel erg veel mensen met een bakfiets. Mij lijkens ze heel handig, zeker als je meerdere kinderen hebt, maar wat ik me altijd afvraag is; Waar laat je zo'n ding? Ze zijn zo groot, bij ons zou hij niet in de schuur passen.

Je hebt trouwens van die bakfietsen die naar voren een beetje in een punt lopen, in zo'n fiets zie ik meestal twee kindjes zitten, naast elkaar ter hoogte van het stuur.
Hier fietst ook een moeder rond met altijd 3 kinderen in haar bakfiets, maar die heeft wel een bakfiets die een slagje groter is. Die heeft een rechte bak (met van die boogjes, waar je een zeil overheen kunt doen als het regent).

Groetjes Elise

Hoi Lotje

enkele maanden geleden hebben we een bakfiets gekocht, via bakfietsweb.nl. Ik heb hier goede ervaringen mee, de fiets die wij hebben gekocht was ongeveer 500 euro, terwijl je op andere sites vaak het dubbele betaald.

Het is leuk om te hebben, maar niet altijd even praktisch. Ten eerste fietst het best erg zwaar, een ritje in het dorp is prima te doen maar je kunt er geen kilometers op fietsen. Wij hebben er trouwens 1 met 2 wielen voor en de bak ertussen, dit vond ik een veilig idee, ook tegen omvallen enzo. Het is zo enorm stabiel.

Verder moet je even checken of hij wel door de schuur past, wij hebben de deur van de schuur ervoor moeten verbreden. Maar het is een leuk ding, en lekker opvallend. Bij ons zitten er bankjes in, met gordels dus mijn dochter zit lekker stevig. En met 1 bankje erin past de maxi cosi er ook nog bij, op de grond zeg maar. We hebben er een anti slip matje in gelegd, gaat prima.

Groetjes, Paulien

wat een goede site zeg paulien!
ik heb hem opgeslagen bij mijn favorieten. de bakfiets staat al een tijd op het verlanglijstje maar ik vond ze zo duur. bij deze organisatie zijn ze betaalbaar en de referenties zijn goed.

Terug
Bovenaan