een beetje bang

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

ik ben op het moment 19 weken zwanger.

Twee weken geleden ben ik erg verkouden geworden, toen dit maar niet over ging en op eens oor pijn kreeg ben ik maar eindelijk naar de huisarts gegaan.
Deze ontdekte een ontstekking achter me oortrommel(vlies).
Ik kreeg hier een antibiotica voor die nu bijna op is.

Maandag moest ik voor het eerst naar een gyneceloog in het ziekenhuis vanwege me voor geschiedenis van trombose, ik was 30 toen ik dit kreeg.
Ik moest meteen beginnen met prikken omdat ik een verhoogde risico had, elke avond moet ik me zelf in de been prikken met bloed verdunners.

Ik heb wel gevraagt of dit allemaal wel goed is voor me kindje maar hij zegt dat het niks is, toch voel ik me er niet lekker bij.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt, ik ben toch wel een beetje bang dat het niet goed is voor me kind.  

Liefs bange Kattie

Hoi Kattie,

ik kan me het helemaal voorstellen dat je je een beetje bang maakt hoor.Ik zelf slik bloedverdunners omdat ik in februari een hersenbloeding en herseninfarct heb gehad en ook ik was enorm bang dat het niet goed zou zijn voor de baby......mijn gynaecoloog en huisarts en neuroloog zeiden dan ook dat het natuurlijk altijd beter is niets te slikken maar daar zitten net teveel risico's aan voor mezelf ook en dat het voor zover hun wisten niet echt veel kwaad kon voor de baby....ik heb daar op vertrouwd en doe dat nog als ik al mn echo's zie en kan je vertellen dat zijn er inmiddels nogal wat dan is er helemaal niets mis met de groei ofzo van de baby ik heb wel een vruchtwaterpunctie laten doen en ook die was perfect gelukkig maar dat was meer omdat de nekplooi nogal aan de dikke kant was en gezien mijn history rade ze me die ook wel aan toen.Maar ik ben inmiddels al 34 weken en de baby schop draait en slaat zichzelf een slag in de rondte in mn buik en doet het enorm goed.......ik neem aan dat ook jou huisarts of welke arts dan ook waar je onder controle staat je niets laat doen wat kwaad zou kunnen voor jou of de baby ik zou er op vertrouwen en lekker genieten van je dikke buikkie ..........

groetjes en als je zekerheid wil hebben vraag dan anders zowiezo je gyneacoloog er nog even na

Corina 34 wkn

Het is altijd kiezen uit 2 kwaden denk ik. Uiteindelijk is het wel belangrijk dat jij het overleeft en geen herseninfarct oid krijgt. De artsen weten wat ze doen neem ik aan dus probeer op ze te vertrouwen.

lfs ing

bedankt dames,

voor jullie reactie ik weet dat de artsen niet zomaar medicijnen voor schrijven.

Ik ben nu wel een beetje gerust gestelt.

Mogen jullie allemaal een gezond en mooi wondertje op de wereld zetten.

Liefs Kattie

hoi hoi,

Als het goed is gebruik je Fraxeperine.
Ik kan je gerust stellen, gebruik ik ook nadat ik onverwachts en zonder erfelijke reden in 2001 diepe veneuze trombose kreeg.

Al voordat we begonnen aan onze kinderwens ben ik bij het LUMC geweest om alles te vragen over deze medicatie. Ik wilde eerst weten of het schadelijk was, of er bijwerkingen waren zowel voor mij als voor onze evt. a.s. baby.
Zo ver ik kan inschatten hebben wij een goed en eerlijk antwoord gehad. Ik krijg hetzelfde antwoord van onze gy nl. in het begin van de zwangerschap.

Vandaar dat wij ook besloten om het er op te wagen.

Het is niet makkelijk om mezelf elke dag te moeten injecteren, maar het is beter voor mij en onze mop. Want ze heeft er niks aan als haar mams ziek word door trombose wat evt. een gevaar kan zijn voor ons beide.

Ook is het geen probleem straks met de bevalling en 6 weken na de bevalling.

Enne voor alles geldt bij twijfel ff navraag doen bij de deskundige.

Terug
Bovenaan