een beetje hulp nodig

Hoi,

Ik wil heel graag jullie reactie op het onderstaande. Ik weet even niet meer hoe ik het moet doen.

Luuk, ruim 5,5 maand, is een lekker kereltje. Echter hij vraagt de hele dag aandacht. 5 minuten box is leuk, maar daarna is het over, 5 minuten op zijn buik en wil weer wat anders, op schoot is ook maar even leuk, wandelen door de kamer op de arm is ook even leuk... Hoe gaan jullie hiermee om? Hij vind het bijvoorbeeld alleen leuk in de box als ik er constant met mijn hoofd boven hang en gek doe. Soms heb ik daar gewoon  even geen tijd voor. Op de creche merkte de leidsters het ook al  op.Ik hoop dat Luuk zich beter kan vermaken wanneer hij kan rollen,  zitten en kruipen.  
 
Verder slaapt Luuk nog altijd niet door. Ik geeft hem 1 a 2 voedingen snachts! Hij drinkt ook matig zijn flesjes leeg.(dus niet 4/5 x 180cc, maar wel 6/7x  100cc)Inmiddels zijn we begonnen met fruit en groente, dit gaat goed, alleen drinkt hij nu bijna helemaal zijn flessen niet meer leeg. Ik heb omdat hij snachts nog voedingen krijg nog nooit een mooi voedingsschema gehad.
Hoe zou ik dit kunnen doorbreken?

Verder heb ik een vraag over hoeveel kindjes van deze leeftijd slapen. Omdat Luuk snachts nog niet goed doorslaapt, slaapt hij op de dag soms wel 3 uur van 10.30 tot 13.30! en smiddags nog ergens  1 of 2x een  uur.

Ik hoop dat jullie me een zetje kunnen geven in de goede richting.
Alvast bedankt.

Mama van Luuk



 
hallo nou jady slaapt al sinds dat ze 4 weken is s'nachts dooreerst tot 06.00 toen tot07.00 en nu tword ze wakker tussen 08.00en 09.00 zij slaapt overdag meestal van 11.00 tot 12.00 en dan weer rond 14.30 tot 16.00 en dan krijgt ze om 19.30 haar laatste fles en ligt ze om 20.00 in bed ze is nu 7 mnd toen ze 5 mnd was kreeg ze de laatste nog om 21.00 en toen ze 6 mnd was rond 20.30 maar ik heb de nachtvoeding eruit gekregen door haar eerst wat venkel thee te geven als ze wakker werd en later kreeg ze alleen haar speentje ,ik heb er wel 4 nachten over gedaan moest er steeds uit maar heb er nu   baad bij en ook zij dronk toen heel slecht maar heb het toch zo gedaan hoop dat je er wat aan heb xx
 
hallo,
Ik heb dat probleem van allemaal kleine flesjes met matthijs ook gehad, ik ben toen op aanraden 5 flesjes van 200ml melk voor hongerige baby's gaan geven.
Dit klinkt raar maar daardoor kun je tijd tussen de voedingen wat meer rekken en zal je zoontje ook meer gaan drinken, 's nachts prober ik altijd eerst diksap te geven en alleen als hij daar echt niet weer op gaat slapen geef ik hem een flesje melk.
Probeer zoveel mogelijk elke dag dezelfde tijden aan te houden en je kunt 's morgens soms best een beetje rekken door hem bijvoorbeeld eerst in bad te doen en aan te kleden.
Ga als je zoontje ligt te spelen niet bij elke zeur er boven hangen waar wacht eerst even af of hij niet gewoon weer verder gaat spelen, hij is gewend dat jij altijd komt en dat is natuurlijk het leukste speelgoed.
Succes
 

Toen mijn oudste zo jong was had ik ook hetzelfde probleem met zijn voeding ik deed door zijn laatste fles altijd een schep rijstebloempap daar sliep hij beter op omdat dat beter vulde je moet dan wel een speen met een groter gat gebruiken of zelf een gaatje iets groter maken. Misschien heb je iets aan deze tip,
Groetjes en succes



 
Terug
Bovenaan