een beetje moedeloos....

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb me al een tijdje niet laten zien hier. Dat komt doordat ik zo moe ben. Ik ben er echt weer ontzettend aan toe om eens een paar nachten fatsoenlijk te slapen.

Stef heeft veel last gehad van buikkrampjes. Nu af en toe nog wel, maar lang niet meer zo erg. Het vervelende was dat hij er ook 's nachts last van had tussen 4.00 en 5.00 u. Het duurde dan wel weer even voor ik weer in slaap kon komen, maar vervolgens werd Stef om 6.00 uur weer wakker voor zijn fles en aansluitend werd onze oudste wakker, na een heerlijke nacht slapen. Overdag bijslapen ging ook niet, aangezien ze inmiddels na elkaar sliepen, dus was er altijd 1 op.
Wij een weekend gepland waarin de kinderen een nacht naar opa en oma zouden gaan slapen. Hebben de buren een feestje. Wij waren ook uitgenodigd, maar om 0.45 uur kon ik echt niet meer op mijn benen staan en zijn we naar huis gegaan. Na een uur slapen werd ik wakker met knallende koppijn. Helaas duurde het feestje tot 4.00 uur.  Daarna wel nog geslapen, maar niet echt bijgeslapen. Vervolgens was Tijs ziek geworden bij mijn ouders. Hij had buikgriep en sliep vervolgens een aantal nachten slecht en ik dus ook. Inmiddels sliep Stef wel door tot 6.00 uur gelukkig! Toen het weer beter ging met Tijs had ook Stef last van buikgriep en werd hierdoor ook weer veel wakker 's nachts, het heeft 2 weken geduurd voor hij weer de nachten doorsliep. Maar hij sliep dan ook meteen tot 7.00 uur, dus wij helemaal blij. Die week moest ik ook weer gaan werken (nu 2 weken geleden). De juichstemming was van korte duur. Donderdagavond werd Tijs heel verkouden en werd iedere keer wakker 's nachts. In het weekend kreeg hij flink koorts dus weer ziek en slecht slapen. Een paar dagen later sliep hij weer door, kreeg Stef ook hetzelfde, een paar dagen flink koorts en slecht slapen. Stef is sinds zaterdag weer koortsvrij, maar dronk heel slecht. Hij dronk dus ook zijn laatste fles niet leeg en werd 's nachts wakker van de honger, dus 's nachts maar weer een klein flesje van 70 cc.
Nu is ook mijn man door de griep geveld sinds zaterdag. Hij heeft het echt goed te pakken, waarschijnlijk ook een voorhoofdholte ontsteking, maar daarvoor belt hij morgen de huisarts.

Hopelijk drinkt Stef vanavond zijn fles ook leeg, zodat hij de hele nacht ertegen kan en ik ook weer een beetje mag slapen! Want als dit nog even doorgaat, dan kunnen ze mij echt bijelkaar vegen! Dan trek ik het echt niet meer. Ik word er een beetje moedeloos van dat alles elkaar blijft opvolgen op het moment. Hopelijk zijn we nu voorlopig even van het ziekzijn af en kunnen we allemaal weer lekker slapen 's nachts! Ik weet dat het echt weer beter zal worden, ik vraag me alleen af wanneer!!!!

Sorry dat ik jullie lastig val met mijn geklaag, maar ik zit er even een beetje doorheen. Gelukkig heb ik een super mama die iedere maandag naar mij komt om in het huishouden te helpen.

Maar als ik straks weer bijgeslapen heb, dan zal ik hier ook wel weer wat actiever zijn. Stef doet het verder super en is zeer actief. Hij is a.s. zaterdag alweer 4 maanden. Hij draait bijna helemaal op zijn buik, dus het zal niet lang duren voor hij dat helemaal doen. En als hij bij je op de arm ligt pakt hij steeds je vingers en trekt zichzelf op tot zit en gaat dan heel eigenwijs zitten rondkijken. Geweldig ook om te zien hoe hij speeltjes pakt en alles naar zijn mond brengt. Hij lacht ook volop, dus er is ook nog meer dan genoeg om van te genieten!

Groetjes,
Susan

Getsie....ik word al moe van jou verhaal. Jeeh wat heftig zeg.
Wij hebben ook een tweede met veel buikkrampen en onze oudste is ook vaak ziek.
Hij werd erg ziek de dag dat de kraamhulp vertrok...pfff....kapot waren we.

En we zijn nog steeds moe dus ik kan me voorstellen hoe jij je voelt.
Deze periode is al zwaar genoeg, laat staan als je kindjes en je man ook nog ziek worden.

Helaas is er niks aan te doen. Wij zijn overigs wel met de oudste naar de huisarts geweest voor antibiotica. Doen wij ook niet zo snel maar het heeft wel geholpen.

Wat ik zelf probeer te doen aan de vermoeidheid....

- wandeling in de frisse buitenlucht.
- zonnebankje
- power nap (kort slaapje van 20 minuten)
- en dit weekend mag ik weer sporten...daar heb ik ook wel weer zin in want ook al moet je je er toe zetten...het geeft uiteindelijk wel energie.

Ik hoop voor je dat je er voorlopig weer even van af bent. En tot die tijd gewoon van je af schrijven....dat helpt!

Sterkte mama3007

He Susan!

Begon je inderdaad te missen..........
Meisje, je klaagt niet! Als ik het zo lees heb je het gewoon ontzettend zwaar, iedereen thuis in de lappenmand, om en om.................
Heel erg vermoeiend lijkt me..............petje af dus voor jou.
Hoop dat er snel rustiger tijden aanbreken voor je en dat die ukkies van jou eens besluiten een nacht door te halen, en overdag ook eens samen een tukkie willen doen, al is het voor een uurtje (of 2..........).
Heel veel sterkte met alles.
Als je nou toch eens in de buurt woonde zou ik zeggen, kom die jochies eens brengen zodat je echt bij kunt slapen, een gat in de dag zeg maar..................

Meis, ik denk aan je,

Kus Rimke

He Leeuwtje! Jij hebt mij heel goed uit de put getrokken toen ik 2 weken na de geboorte van zoonlief het allemaal niet zag zitten, dus ik wil je zeker even een hart onder de riem steken. Wat vervelend dat alles elkaar zo opvolgt en alles te koste gaat van jouw nachtrust. Ik hoop voor je dat het snel wat beter wordt en dat je man ook snel wat beter voelt, zodat ie je misschien een beetje kan ontlasten door bv even de nachtelijke escapades van je kids over te nemen en jij een goede nacht maakt. Want meestal is 1 goede nacht al genoeg voor een flinke opknapper!

Sterkte meid! En nooit je excuus aanbieden dat je klaagt hé... het is gewoon soms heel zwaar en dat mag je gewoon zeggen!

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Dat doet me echt goed.

Stef heeft gisteravond zijn fles leeggedronken en vrij goed geslapen. Ik heb maar 3x maal even mijn bed uit gehoeven tussen 3.30u en 4.30 u. En Tijs heb ik helemaal niet gehoord tot 7.00 uur. Dus een beetje bij kunnen slapen vannacht.

Manlief heeft voorhoofdholte ontsteking, bijholte ontsteking en een beginnende oorontsteking. Heel vervelend voor hem natuurlijk, ik wil echt niet ruilen! Hopelijk slaat zijn penicilinekuur snel en goed aan.

Morgen gaan Tijs en Stef bij opa en oma slapen. Ik heb dan een personeelsavondje van het werk. Lekker uiteten met collega's  op 5 minuten lopen van mijn huis.  En hopelijk kan ik daarna heerlijk slapen en zondagochtend ook eens lekker uitslapen.

Groetjes,
Susan

Och meis, wat zalig voor je!!
Ga lekker genieten he!!

Kus Rimke

Dat klinkt als dat je ontspannen avond en nacht tegemoet gaat! Sterkte met je man, klinkt als geen pretje voor hem...

Geniet van je weekend!

Hoi Susan!

Oehhhh ik weet waar je t over hebt..... Beebje is bijna 3mnd M'n 2de is gister 2 geworden en de oudste is 3.   Drie uur achter elkaar slapen is een luxe....
Ik ben een beetje bang voor rimpels enzo, dat je kan zien dat ik slaaptekort kom...
Energie haal ik uit veel fruit, veel marsjes en dansen met de kids. Ik draai en hang geregeld s nachts een wasje. Ik hou mezelf steeds voor dat ze snel groot worden (en dat is ook echt zo) en dan heb je echt geen nachtvoedingen/spoken meer...
Ik wens je veel kracht en gezondheid voor jou en je gezinnetje!
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan