Een beetje nieuw hier

Hola dames, ten eerste natuurlijk van harte iedereen het blijft toch een wonder dat we hier allemaal op het zwanger forum mogen zijn.
Ik ben een beetje nieuw ik schreef eerst af en toe eens op het zwanger worden forrm maar heb daar bewust afstand van gedaan om niet te veel met het zwanger worden bezig te zijn. Nu ben ik al weer 15 weken zwanger. Ik woon in het buitenland en dat maakt dat ik soms wel eens verlang naar de NL'se gang van zaken mbt zwangerschap. Maar ik heb een hele fijne man en vind het ook superspannend om in het buitenland een kindje te krijgen. Nog een jaartje of twee en dan wil ik weer wat dichter bij de familie en oude vrienden in de buurt wonen ;)

Liefs Mariposa

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er lekker van!!! Lijkt me indd erg spannend in het buitenland een kindje krijgen, maar ook wel weer een hele bijzondere ervaring.
Groetjes,
Rosan

gefeliciteerd met je zwangerschap.
In het buitenland bevallen lijkt me idd erg spannend, er zijn toch allemaal zaken die anders zijn dan hier. In welk land woon je nu?

Liefs
Yvonne

Hallo!

Bedankt voor jullie reacties! Ik woon nu in Costa Rica. Dus niet echt om de hoek van familie en vrienden. Zwanger zijn is hier de normaalste zaak van de wereld, in de zin van ik ben al aan de late kant met mijn 29 jaar (en eerste kindje). Het is ook grappig om te zien dat iedereen met me om gaat alsof ik breekbaar ben en ik mag dus ook niets meer ;). Er bestaat hier niet echt zoiets als kinderbijslag of een zwangerschapsverlof, althans niet bij het bedrijf waar ik werk. Dus ja zo lang mogelijk doorwerken maar en dan hopen dat ik terug kan komen. Mijn man zet een bedrijfje op wat ook nog niet echt lekker verdient dus het is een hele uitdaging. We hebben hier geen babygigant zaken en dat is misschien maar goed ook!

Hallo!
Ik ben ook voor het eerst zwanger en woon in het buitenland - maar ik woon wel in Engeland, dus geen problemen met verlof of babygigant zaken. :) Klinkt zeker wel als een uitdaging daar in Costa Rica! Spannend hoor. Heb je al afspraken met een verloskundige gehad enzo? Of gaat dat daar allemaal anders? Hebben jullie daar veel vrienden en mensen die je bij kunnen staan als de baby er is?
x
a

Hoi Anathema,

Wat leuk om een andere aanstande mama die in het buitenland woont te spreken. Ik ga sinds 9 weken om de 4 weken naar San Jose (de hoofdstad) dat is 3 1/2 reizen voor ons op controle bij NLse huisarts. Volgende week ga ik voor het eerst naar mijn Costaricaanse gyecoloog langs die gaat dan mijn 20 weken 4d echo maken. Ja zo modern zijn ze dan wel weer hier! We hebben wel veel vrienden hier met name oudere mensen (Costa Rica het perfecte pensionado land ;) maar de dames vinden het natuurlijk fantastisch om straks de baby te pamperen! Dus dat scheelt. Volgende week gaan we ook kijken naar de mogelijkheden mbt een waterbevalling. Ben jij ook van plan om het kind in Engeland geboren te laten worden?

Groetjes

Terug
Bovenaan