Een beetje onrustig..een beetje raar gevoel..

A

Anoniem

Guest

Hallo mama's

Ik ben nu 21 weken zwanger en ben vorige week voor een 20 weken echo
geweest..
Alles is goed..geen hazelipje,geen open ruggetje het hartje was goed aan het kloppen,eigenlijk alles okay!!!
Alleen het enige wat er werd verteld is dat me placenta voor de 'uitgang' ligt wat betekend dat ik met 32 weken weer een echo moet laten maken om te kijken of het nog zo is zo ja dan word het een keizersnede... niet dat dat heel erg is ofzo maar nu ineens voel ik me een beetje onrustig...Heb ik dan wel of geen weeen? Of word het een geplande keizersnede? Ik heb veel vragen die ik gewoon aan de vk kan vragen ..maar ook daar voel ik me niet echt happy..
Ik snap dat het fantastisch is zwanger zijn enzo maar de praktijk waar ik loop zijn ze heel enthousiants maar heb niet echt een klik met ze...

Ik weet niet maar er zijn nog een heleboel grote dingen en kleine dingen waar ik een onrustig gevoel over heb...Terwijl ik helemaal niet mag klagen.. alles gaat namelijk goed en ik voel me goed ... Hmm vraag me eigen af of meer mama's in spe dit hebben..
Het is ook nog zo dat ik al een zoontje van 2 heb en deze zwangerschap is totoaal niet te vergelijken met die van me zoontje...en dat vind ik ook zo raar gezien het ook een jongetje word....

Ik word er een beetje blu van allemaal.

Beetje lang verhaal maar moest het ff kwijt.

Hey!

Je krijgt rond die tijd nog een echo want de placenta kan nog verschuiven maar als die voor de uitgang ligt dan kun je niet op een natuurlijke wijze bevallen dus krijg je een keizersnee.
Met 32 weken gaan ze die echo maken en dan word je evt nog doorgestuurd naar de gyn voor een geplande kezersnee, ze gaan er niet van uit dat je met 32 weken al weeen krijgt en voor 37 weken moet je toch in het ziekenhuis bevallen dus mocht je wel weeen krijgen neem aan dat je dan een spoedkeizersnee krijgt.
Maar misschien valt het allemaal nog wel mee en verschuift ie nog!
En elk zwangerschap is anders ookal is het geslacht hetzelfde hihi dat zie je nu wel weer!
Succes!

xxx bijna mama
(37.3 wk)

Owja... Niet teveel zorgen maken he, dat is slecht voor je baby en het komt allemaal wel goed!
De baby moet eruit, hoe dat ook hihi

xxx

Gefeliciteerd dat je echo goed was en je kindje dus lekker gezond!!
Jeetje, kan me wel voorstellen dat je je druk maakt. Ik ben ook zo'n zenuwtrippertje en kan me om kleine en grote dingen dagen/weken sappel maken.(daar wordt de baby echt niet slechter van ofzo hoor, tis hooguit erg lastig voor jou)
Als je je bij je vk niet op je gemak voelt, stap dan over meis, het is zo belangrijk dat je ongeremd kunt zijn in je vragen naar hun toe en je gevoel.
ik heb geen  ervaring met bevallen of  keizersnee, dus die vragen kan ik je niet beantwoorden.
schrijf al je vragen op, dat helpt mij in ieder geval wel, zodat ze dan uit mijn hoofd zijn, en dan wordt het wat concreter en overzichtelijker.

ik hoop dat je gewoon zult kunnen bevallen en dat je zorgen om niets zijn geweest!
dikke kus, Annette

Hai! De ene zwangerschap is de andere niet, ook al krijg je er weer 'eentje van hetzelfde geslacht'; ik heb 3 kinderen thuis en geen zwangerschap was met de andere te vergelijken, heel gek. Bij de derde lag de placenta ook voor de uitgang en was het de bedoeling dat, als dit zo bleef, er een keizersnee zou komen. Alleen door het uitrekken van de baarmoeder is de placenta omhoog getrokken en kon ik uiteindelijk thuis, op een natuurlijke manier, bevallen. Dus het kan nog alle kanten op.
Succes en ik hoop dat je de zorgen even kunt laten varen. Groet, Sigri

he hoi

Ik zou me niet zoveel zorgen maken.Ik had met 38wk en 6d een geplande keizersnede omdat mijn krummel in een stuit lag.2 dagen voor de keisersnede braken mijn vliezen en werd het dus een spoedkeisersnede maar was wel relax.Om half 8 braken de vliezen en half 9 waren we in het zh.Ik had hele lichte weeen die dragelijk waren maar zodra ze heftig werden (wat ze niet   werden)voor ik naar de ok ging mocht ik al eerder een ruggeprik die ik ook voor kz kreeg.Ze laten je niet pijn lijden als ze al weten dat het een kz is.Om 12 uur is hij geboren en ik heb het als positief ervaren de hele ingreep en zo relax zijn ze allemaal.Tijdens het hechten waren ze aan het bespreken waar ze uitgingen die avond.

Terug
Bovenaan