<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen/advies geven.</p><p> </p><p>Mijn baby is nu 11 dagen oud. Een lief ventje! De eerste nachten waren hels, dit kwam doordat de borstvoeding niet lekker liep en hij waarschijnlijk te weinig kreeg. Daarbij had ik ook hele erge kloven en spruw op mijn tepels. Ik heb nog proberen af te kolven maar er kwam niks als bloed uit… Was een vicieus cirkeltje. Sinds vorige week donderdag zijn we daarom coldturkey gestopt en volledig over op flesvoeding (Etos standaard 1). Opzich doet hij het goed hierop. Ik geef het met de flesjes van Dr Brown.</p><p>Sinds deze week is hij eigenlijk overdag steeds meer wakker, ik leg hem tussen de voedingen door in de box. Dit ging op het begin goed, hij sliep dan tot de volgende voeding (3 u later) maar nu is meneer daar een beetje klaar mee. Hij komt dus ook de laatste dagen overdag sneller dan 3 uur voor voeding! Hij krijgt nu in principe 60 cc (het is maar een kleintje, net 3 kilo) per keer, ik dacht dat hij dus heel veel honger had, dus paar keer opgehoogd naar 90 cc. Dit drinkt hij dus nog niet op.</p><p> </p><p>Ik probeer hem overdag ook meer in zijn bedje te leggen, omdat ik denk dat beneden in de box te veel prikkels voor hem zijn (hond, radio, onze stemmen). Gister heb ik dit gedaan en dat ging super. Van 14:00 tot 17:00 geslapen! <br /><br /></p><p>Maar vandaag is zo’n warrige dag. Omdat hij dus soms om de 2 uur komt voor voeding (en net zelfs al na 1,5 u!) is dat schema in de war… hij zou eigenlijk starten om 9:00, dan om 12:00, 15:00 enzovoorts.</p><p>Ik heb hem daarstraks om 8:45 gevoed, toen om 10:30, en daarna weer om 13:00. Hij huilt ook tussen de voedingen door, dat maakt me ook radeloos… Na die voeding van 10:30 om 11:30 op bedje gelegd, ging goed voor 40 min en erna ontroostbaar huilen, slaan met handjes en voetjes.</p><p>Ik ben een nieuwe mama dus heel erg onzeker!!</p><p>Iemand tips?</p>