een beetje rare vraag

Wil even jullie meningen hierover hoor....

Vinden jullie het ook raar, dat je alleen naar het ziekenhuis mag gaan voor controle als je medisch bent???

Voor het feit dat je zoveel aan ziektekosten betaald, mag je toch zelf bepalen waar je voor controle gaat tijdens je zwangerschap?

Of vinden jullie van niet?

Ja het is maar hoe je het bekijkt.
Ik blijf persoonlijk het liefst zoveel mogelijk uit het ziekenhuis, omdat ik steeds met een medische indicatie daar beland ben. Ik vind de vk-praktijk veel persoonlijker dan de gyn in het ziekenhuis. Ik heb het zelf niet zo op al die medici door wat nare ervaringen (mis-communicatie ed). Dus ik hou het op de vk-praktijk (dat hoop ik tenminste dat het me deze keer gaat lukken)

Hoi hoi,

Ik ben het met je eens, zou zelf ook graag naar ziekenhuis gaan voor controle, maar helaas.
Ik heb het te stellen met de vk-praktijk hier en die is niet bijster goed. Hele ouderwetse opvattingen over 'pijn hoort erbij' , 'niet zeuren' etc. Heb bij de eerste een traumatische bevalling gehad maarbij het aankaarten daarvan zegt met alleen maar: 'het kindje moet er toch uit he?' Nou sorry hoor. Heb nu heel veel last van buikpijnen, men weet niet waar het vandaan komt, maar ze sturen je niet gauw door. Terwijl ze in het zkh elke controle een echo maken. Tja, daar kan het wel. Voel me dus niet erg op mijn gemak bij de vk. Helaas!!!
Maar het kan natuurlijk ook anders.

groetjes Jantine

Ik begrijp wel dat je het liefst zelf die keuze maak. Aan de andere kant; je geeft aan dat je veel ziektekostenpremie betaald. Als er nu nog meer vrouwen naar het ziekenhuis gaan voor controle, wordt dat alleen maar hoger. Je krijgt daar idd elke keer een echo, maar als iedereen dat kreeg, stijgen de kosten behoorlijk. Apparatuur moet eerder vervangen worden en er is meer behoefte aan gynaecologen, assistenten e.d.
Maar als je aangeeft dat je angstig bent, traumatisch o.i.d., is het dan nog steeds niet mogelijk?

@Jantine84: Is het niet mogelijk om te switchen van VK-praktijk? Of is dit de enige in de buurt? Ik zou zelf behoorlijk onzeker worden als ik het niet met mijn VK zou kunnen vinden.

@Yvanka86,

Helaas is dit de enige praktijk in de buurt, ze draaien in verschillende plaatsen.
En verderop nemen ze alleen zwangeren aan die in die streek wonen, jammer.
Volgende week hebben we de 20-weken echo, we hopen dat ons dat kan geruststellen.

hi allemaal,

Misschien een beetje late reactie maar ik ben een van die "gelukkigen" die onder controle staat bij het ziekenhuis en ik zou veel liever terug gaan naar de vk. De eerste paar controles heb ik daar gehad en was erg tevreden erover. Nu sta ik onder controle bij het ziekenhuis vanwege een te hoge bloeddruk en al zijn alle dr die ik daar tot nu toe heb gezien (ondertussen 5) heel erg vriendelijk en gemoedelijk zou ik toch gelijk terug gaan naar de vk. In het ziekenhuis lopen ze standaard uit, vandaag ook weer bijna een half uur, het is er altijd druk, het is niet naast de deur en je ziet telkens een nieuw gezicht. Ja, de voordelen zijn iedere keer een echo en dat is ook geweldig maar toch...

Maar ik hoop voor jullie dat je er toch uitkomt met de vk... net als iemand eerder zei zou ik me ook zeker niet prettig voelen bij een vk als ik me niet serieus genomen voel. Kan je misschien onder controle komen van je huisarts? is tegenwoordig niet vanzelfsprekend meer maar was tot aantal jaren terug toch heel normaal..

Succes en veel plezier met de 20 weken echo, heb deze zelf op 4 april.

Terug
Bovenaan