Een berg vraagje...

Ha Meiden!

Nina heeft al vanaf dat ze 6 weken is  of zo last van berg. Daar heb ik totaal geen problemen mee hoor. Ik heb al van alles geprobeerd om 't weg te krijgen, maar door haar exceem kan ze maar 1 x per week onder de douche, dus dat is allemaal ook geen doen. Maar goed, ik hoef geen tips hoe ik er vanaf kom, hahhaha!
Wel ben ik benieuwd naar hoe dat straks gaat met het haar op haar berg plekken. Gelukkig groeit er inmiddels haar, maar het schijnt dat dit veel langzamer groeit? en ook toch anders is?

Kus, Marieke

hey meis,

zou het helpen als je dr met neutral wasemulsie en neutral lotion douchet????? een meisje van mn zwangerschapsgym van yoëll destijds heeft dit een tijdje gedaan en dan vooral van die lotion op het hoofdje van de baby gedaan en binnen 6 weken was ze overal vanaf.......

maar je kunt ook van die witte vaseline via de huisarts krijgen.....maar goed nu ze haar krijgt gaat dat natuurlijk wel aardig kleven denk ik.....

suc6.....

ow en ik wacht op je lachenwekkende berichie hoor whahaha

liefs

Ha Marieke,

Beide kinderen hebben bij mij ook berg gehad, maar kennelijk niet zo erg als Nina. Freek is er al helemaal vanaf met de pads van zwitsal en Wieteke had nog wel wat berg toen ze haar kreeg, maar het groeide er gewoon doorheen hoor. Maar ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ze niet heel veel berg meer had. Toen haar haar redelijk gegroeid was en ik er goed doorheen kon kammen (na 1,5 jaar denk ik) kon ik de berg er gewoon mee uitkammen (net alsof je hoofdhuis verbrand is en dan gaat vervellen). Maar nogmaals, dat waren geen hele plakaten  meer.

Succes trouwens met de eczeem ook. Helaas heeft Wieteke daar ook enorm last van gehad en hebben we het nu eindelijk een beetje onder controle (door haar iedere keer in te smeren met natusan bed time olie). Maar in de afgelopen twee jaar   hebben we al heeeeeeel veel smeersels uitgeprobeerd en eigenlijk niets hielp! Ze bleef tot bloedens toe krabben.

Groetjes,
Geeske

Ik hoor eigenlijk bij de najaar2006 mama's en de zomer 2008mama's, maar wil toch even reageren.

Mijn dochter had tot voor kort ook nog veel berg. Ik heb er eerlijk gezegd nooit zoveel tegen gedaan; ze had een flinke bos haar enzo. Maar 2 mnd geleden zei dat kapster dat het toch wel verstandig was om het te proberen weg te krijgen, omdat ze anders kale plekken zou krijgen. Op sommige plekken zag je ook dat het haar bijna niet meer er doorheen kwam. Toen hebben we het uitgebreid ingesmeerd met (Zwitsal) olie, een paar uur laten intrekken, insmeren met shampoo (zonder water) en daarna nog eens goed wassen met shampoo en water.
Daarna was de berg grotendeels verdwenen en niet meer teruggekomen. M'n dochter was toen 2 jaar, dus heeft ook best heel lang berg gehad.

Succes ermee!

hee Marieke,

wat ik mij zo kan herinneren als tip was 's avonds het hoofdje insmeren met baby-olie en dan 's ochtends met bv een ansichtkaart (!) het berg eraf schrapen. Had het op geschreven voor het geval ik het nodig zou hebben, maar Ivar heeft geen berg gehad dus heb het niet uitgeprobeerd.

Liefs Jenneke

Haha ik dacht even dat je veel (berg) vragen had haha.

Meike heeft nog berg!!! En die had het ook heel erg en het stonk ook nog eens. En ik ben al erg van de geurtjes en luchtjes omdat ik heel scherp ruik. Maw ik ruik ALLES.

Ik ben over gestapt op olijfolie. Dat smeer ik in   aan het einde van de middag en de volgende dag als het badderdag is schoonmaken en vlak na het bad met en kam of idd ansichtkaart er overheen schrapen. Weet wel dat het heel vervelend voelt bij de fontanel. Bij Meike reageert ze nog op haar fontanel terwijl dat toch echt dicht is haha

Meike haar haar groeide gewoon en groeit nog steeds gewoon. Niet anders dan haar zus.

Suc6
Liefs Renske

idd babyolie op het hoofdje smeren, mutsje op zodat het even lekker in kan trekken en zacht wordt en dan heel voorzichtig eraf krabben, met je nagels, of een ansichtkaart oid, ik vond zelf rondjes draaien met een haarborstel ook fijn, maar dat kan pas als er niet zoveel meer zit.

Beslist niet het haar wassen met zeep oid, want dat maakt het alleen maar erger, alleen schoon water is genoeg.

succes

Esther

idd babyolie op het hoofdje smeren, mutsje op zodat het even lekker in kan trekken en zacht wordt en dan heel voorzichtig eraf krabben, met je nagels, of een ansichtkaart oid, ik vond zelf rondjes draaien met een haarborstel ook fijn, maar dat kan pas als er niet zoveel meer zit.

Beslist niet het haar wassen met zeep oid, want dat maakt het alleen maar erger, alleen schoon water is genoeg.

succes

Esther

Terug
Bovenaan