een berichtje van janna nienke

Even een paar dagen erg druk gehad, dus weinig tijd om achter de pc te kruipen. Heb wel geproeerd om even jullie verhalen te lezen.
Je kan wel merken dat het bijna vakantie is hoor. Heb het nog erg druk met van alles. En ik moet zeggen, ik ben al aan het aftellen. Ik heb het even gehad, allemaal.
Maar je elke avond naar de bouw, zaterdags ook nog en dan ook nog proberen zwanger te worden. Maar ga nu maar even wat rustiger aan doen.

El, las het verhaaltje over dat cadeautje van je man. Echt super lief, heerlijk. Nou ik hoop voor je dat je het hartje hoort bij de echo. Hoe reageerden je ouders? Jullie gingen het vandaag toch vertellen of misschien doe je dat vanavond. Ben benieuwd.

Kiki, wat leuk dat je directeur ook zo leuk reageerde. Wel lekker dat de mensen op je werk zo reageren. dat werkt toch prettiger. Je hoeft nog maar een paar weken of niet?

Moi, je vroeg waarom ik naar de psycholoog ging. Nou hier komt het verhaal. Ik heb last van perioden dat ik erg depressief ben. Die perioden die volgenden zich steeds sneller op elkaar en waren ook heftiger. Daar kwam nog bij, dat ik soms heel agressief reageerde. ( Dit komt door dingen die ik vroeger heb mee gemaakt)
Ik kon hier zelf niet meer uit komen en had het gevoel dat het praten met vriendinnen mij ook niet meer een uit weg gaf. Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en naar de psycholoog. Zeg dat nu makkelijk, maar was het niet hoor. Ik heb nu bijn niet meer van die perioden. Ik kan nu beter aanvoelen wanneer zo'n depressie er aan lijkt te komen en weet dan wat ik moet doen. Jacob is ook een paar keer meegeweest en binnen onze relatie geeft dat ook wel een stukje rust. Daarom gaat het nog wel eens mis, maar we kunnen over dit punt nu beter communiceren en mijn agressie is nog niet weer voor gekomen.
Mijn psycholoog had het volste vertrouwen in mij dat ik het ging redden, maar vond het wel jammer dat ik nog niet zwanger was. Als ik zwanger was moest ik dat wel even laten weten. Dat vond ik wel weer lief van haar.

Maar hoe is het verder met jou? Nog druk aan het klussen? Je hebt zeker je vruchtbare periode bijna gehad? Die van mij begint vandaag. Dus dat wordt druk deze dagen, haha. We houden het nog steeds vol.

Nou meiden, ik moet even wat doen. Misschien kom ik vanavond nog wel weer even langs.

Liefs Janna Nienke

Hoi Janna nienke,

Wat knap dat je die stap hebt genomen om er met een deskundige over te praten! Ben blij dat het nu beter met je gaat!

Ik heb mijn ei nog niet gehad hoor,,,dus nog druk aan de klus!! Maar nu om de dag hoor,,het moet wel leuk blijven! Ik denk dat ik mijn ei wat later heb (als de clomid aanslaat..) want ik ben natuurlijk ook pas op dag 6 begonnen met clomid,,,we wachten maar af!! Wel een hoop gedoe hoor, dat tempen s'morgens...als mijn temp dan laag is, ben ik al erg teleurgesteld en moet ik mij er echt weer overheen zetten! Ik wil zooo graag dat de clomid aanslaat en ik eindelijk een eisprong heb,,,ben ook erg benieuwd of ik hem voel,,,heb nog geen dikke afscheiding trouwens!!(cervixslijm?) heb jij dat wel altijd? en voel jij je eisprong?

Ik heb mijn NOD dus ook later,,,misschien gaan wij nu wel tegelijk op!!!

Veel klusplezier!!!

Liefs moi xxxx

Hoi meiden,
nou, het is geen super-geheim meer hoor! De aanstaande oma's en opa weten het inmiddels. Is wel heel vreemd hoor, je bent er zo lang stiekem mee bezig en ineens kan je er vrij over praten. Zal jij ook wel ervaren hebben moi, toen je moeder het wist.
Mijn ouders waren echt stomverbaasd. Gek genoeg hadden ze er helemaal geen rekening mee gehouden dat wij nog kinderen wilden.

Ik ben wel erg moe moet ik zeggen, ga 's middags meteen naar huis om een uurtje te slapen. Maar je hoort me niet mopperen hoor, ik ben nog steeds ontzettend blij! Nu moet ik echt naar bed, welterusten of welteklussen!

Liefs, el.

Hoi el,

Wat leuk dat de oma's en opa's het nu weten, knap dat jullie het zo lang hebben vol gehouden om jullie mond te houden! Ik vind het fijn om er over te praten met mijn moeder en zus, vooral omdat ik nu in de mmm zit! Ook op mijn werk kan ik er met 2 collega's over praten en ik vind het erg fijn!

Ik kan mij voorstellen dat je erg moe bent, want er gebeurt zoveel in je lichaam op dit moment dat vreet energie! En je mag gerust klagen hoor, ook al ben je dan zwanger, het zal evengoed niet altijd meevallen denk ik!!

Rust goed uit,,,denk om jezelf en de kleine!! En lekker genieten maar!!

Liefs moi xxx

hoi meiden,
hier dan weer eens een berichtje van mij!
Hier is alles goed hoor, de gewone dingetjes, die erbij horen zeg maar.

Leuk hoor, El, dat de grootouders weten dat ze grootouder worden! Wij gaan het morgen vertellen en dat maakt me ineens wel zenuwachtig...

Janna Nienke, ik heb ondertussen 3 psychotherapeuten (1 ervan kreeg zelf een burn out dus die telt niet helemaal) en een ademhalingstherapeut versleten. Ik schaamde me daar altijd heel erg voor, maar ik ben erg blij dat ik dat toch allemaal gedaan heb. ELke peut gaf me weer een nieuw inzicht en ben ik weer meer mezelf geworden (doordat ik me alsmaar aanpaste wist ik echt niet meer wie ik nou was. het was dus ook heel eng om die stappen te zetten, omdat ik geen idee had wat er onder mijn "geciviliseerde" laag zat...). Omdat ik weet waar je door heen moet heb ik altijd heel veel respect voor mensen die bereid zijn zichzelf onder de loep te nemen. Wat leuk trouwens dat je therapeut zo reageerde!

Wie weet gaan Moi en Janna Nienke straks wel gelijk op met hun dikke buiken trouwens, dat zou wel heel gezellig zijn ook. Ik duim heel hard voor jullie, dat er een prachtig ei aan zit te komen, dat vol geraakt wordt door een prima spermacelletje!

Ik ga even mijn lief bijpraten over vandaag (rapportgesprekken gehad) en de boodschappen voor zijn verjaardag.

Tot morgen (of zaterdag), liefs Kiki

Terug
Bovenaan