Een bijzondere ontdekking!

Hoi lieve meiden,

Tis weer even geleden dat ik geschreven heb, maar ik heb toch wel iets bijzonders beleefd de afgelopen week. NEE ik ben helaas niet zwanger mocht je dat soms denken.
Ik ben bij een  para psychotherapeutisch "medicus" geweest en ben tot de ontdekking gekomen dat mijn lichaam er andere ideeen op na houdt dan de bedoeling behoort te zijn. Het blijkt zo te zijn dat mijn hormonen niet paralel lopen aan mijn cyclus.
Hetgeen wil zeggen dat mijn hormonen direct na de  ongi periode  al positief zijn ingesteld op een zwangerschap terwijl er dan natuurlijk nog geen eisprong is. Dus als die eisprong er wel is zijn mijn hormonen al weer bezig met voorbereiden op de "schoonmaak" van mijn baarmoeder. Snappen jullie het nog? Nou kunnen jullie zeggen tsjaa, die dokter kan wel meer zeggen, maar ik weet inmiddels behoorlijk zeker dat dit inderdaad het geval is, af te leiden aan de signalen die mijn lichaam geeft. Hierdoor is een miskraam dus ook goed mogelijk, omdat een evt. vruchtje door het ene aanwezige hormoon wordt vastgehouden om in te nestelen en door het andere hormoon wil worden afgedreven. Zeer complex.

Gevolg: een homeopatische kuur van 6 weken en dan een  2e bezoek aan deze arts (is geen gynacoloog in een ziekenhuis), en vervolgens zal hij proberen mijn cyclus en hormonen weer gelijk te laten lopen. Ik ben zeer benieuwd, en heb alle vertrouwen.
Klinkt misschien een beetje zweverig allemaal, maar goed.

Ik had eigenlijk klusweek tot en met morgen, maar ik heb zoiets van daaaag, ik laat het allemaal rustig over me heen komen. Ik wil nu even geen druk van moeten, ik wil geestelijke rust en geen stress rond NOD dag. Al is die er natuurlijk toch altijd als je graag zwanger wilt worden. Moet eerlijk zeggen dat sex dan een stuk leuker wordt als het niet MOET.

Jullie zulllen wel denken wat een gezwets en het gaat inderdaad even alleen over mezelf, maar ik wil het zo graag kwijt en dit vertel ik nou niet bepaald aan iedereen.
Zelfs mijn man vindt het ver gezocht, maar ja, neem het hem eens kwalijk, mannen zijn eenmaal iets nuchterder dan wij vrouwen...

Hoi hoi,

Nou ik vind het niet raar hoor.
Ik ga 14 April naar een soort van homeopaat.
Die gaat mij doormeten. En mij enegie geven.
Ik hoop dat hij meer kan zien.
En misschien ga ik ook een reiki behandeling doen.
Maar ik weet niet of dat   allebei tergelijk kan.
Maar ik ben beniewd of alles weer een beetje gelijk gaat lopen.

Liefs Nance

Hoi Ange,

Ik vind het ook helemaal niet gek. Als ik in de afgelopen jaren ook alles zou hebben gedaan wat een arts mij voorschreef zou ik onder de kuren en rotzooi hebben gezeten. Ik heb tot nu toe nog nooit vruchtbaarheids problemen gehad maar als ik die wel zou hebben zou ik misschien ook wel eerst naar een homeopaat gaan. Bij deze behandelingen gaat meestal wel op, baat het niet dan schaad het niet en dat kan je van de regulieren arts niet zeggen. Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het snel effect zal hebben.

Gr. Anne-Marie

Ik blijf me toch elke keer weer over die alternatieve hoek verbazen, zoals die mensen die het uitoefenen altijd de vinger op de zere plek weten te leggen.
Goed dat je de stap hebt gezet om het ook in die hoek te proberen, dat kan echt geen kwaad hoor. Ik zie het als een waardevolle aanvulling op het reguliere ziekenhuis.

Zelf heb ik enige tijd geleden een reiki-behandeling gehad, dat heeft bepaalde energiebanen (de zgn chakra's) weer op gang gebracht die volledig stil lagen, oa een baan die in mijn baarmoeder ligt en dat verbaasde de persoon die de behandeling gaf helemaal niets.
Ik vond de behandeling heel bijzonder, de hele tijd voelde ik een warme gloed in mijn onderbuik en onderrug.
Zij "zag" ook dat het goed gaat komen met mij, maar ze kon niet zeggen wanneer, dat mag ze ook niet, zei ze. Ook niet of het nu zonder miskramen zou zijn, dat is niet aan haar om te vertellen.
Maar ik moet eerst oud verdriet gaan verwerken, vertelde ze, omdat dat mij ook uit balans houdt.
Wellicht ook een beetje zweverig, maar ik heb het als heel prettig ervaren allemaal en ik vind het ook zo kloppend allemaal.

Ik probeer me daar maar een beetje vast aan te houden, voorlopig moet ik toch eerst de uitslagen van het ziekenhuis afwachten. 15 april moeten we daar weer heen en wellicht zit er een doorverwijzing in naar een academisch ziekenhuis, dus ben ik me nu inderdaad even op mezelf aan het richten, want ik ben toch niet meer van plan om zo snel mogelijk zwanger te worden (al was het liever nog gisteren dan morgen, hoe krom dat ook moge klinken, maar dat is jou ook niet onbekend las ik al)

Meid, ik lees graag meer over je volgende ervaringen!

Ariane

Bedankt dames voor jullie reacties!
Zo merk ik toch dat ik niet de enige ben die zich hiermee bezig houd.

Ik had gister zo ´n vreemde dag met licht lijkende ongi pijn in mijn buik en onderrug, dat ik mezelf afvraag of dat wel klopt, want duurt nog bijna 2 weken voordat het circus moet beginnen.

Ik ga toch nog even voor alle zekerheid vragen of deze kuur echt geen last kan ten opzichte van een mogelijke zwangerschap in de komende tijd dat ik dit ga slikken.
Niet dat ik denk dat ik zwanger word deze weken, maar je weet nooit.
Het is homeopatisch dus ik denk dat het geen kwaad kan.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Angelique

Terug
Bovenaan