Een brandende vraag. Kan iemand mij helpen....

<p>Lieve allemaal,</p><p>Ik heb nu een prachtige gezonden dochter van 10 maanden oud.             Mijn vriend en ik zouden graag een tweede kindje willen (als het ons lukt) als zij ongeveer 2,5 jaar oud is.</p><p>Op dit moment geef ik nog borstvoeding (ook snachts) en dit wil ik nog zo lang mogelijk (tot 2/2,5 jaar) blijven doen.                                                                                                               Nu is mijn vraag(en) hoe doe je dat? Een peuter bv geven en een baby? Kan dat of moet ik het idee van langer bv geven loslaten? Hoe doen jullie dat?                                                                                                                  En hoe is het om een leeftijdsverschil van 2,5 jaar ertussen te hebben?  </p><p>Sorry voor al mijn vragen :) </p><p>Dank je wel voor iedereen die de tijd voor mij neemt :)</p>

Ik heb 3 kids, allen lang gevoed (14 mnd, 2 jr en nu jongste nog, die is 1jr 11 mnd), maar alle keren droogde 't op tijdens 't zwanger zijn v 't volgende kind. Dus kon 't niet volhouden tot de volgende baby er was, ook al wilde ik dat wel. Had er wel prima vrede mee trouwens dat 't stopte op die leeftijd.
Daarnaast ervaren veel vrouwen dat 't zwanger worden tijdens bv wat lastiger gaat, dus ik zou niet te ver vooruit kijken wat de bv betreft en gewoon proberen zwanger te worden wanneer je daaraan toe bent. Hoe 't dan gaat met de bv zie je daarna wel.
Succes! 

Hoi, hierbij dezelfde ervaring als Vleermuis.  Ik wilde ook lang doorgaan met voeden en eventueel tandem voeden, maar mn dochter stopte zelf toen ze 16m was (En ik 6m zwanger). Ik vond het best lastig, omdat ik zelf langer door had willen gaan, maar had er uiteindelijk ook vrede mee. Een zwangerschap en borstvoeding geven is best een pittige combi, het vraagt veel van je lichaam. Maar ik vond de bv momenten te fijn om zelf eerder te stoppen. 
Na de bevalling heeft mn oudste dochter nog wel een paar slokken geproefd, maar vond dit niet lekker. Als ze had gewild, had ze wel nog weer mogen drinken.
Het zwanger raken tijdens bv geven ging trouwens heel makkelijk en snel (zelfs iets te snel eigenlijk). 

Terug
Bovenaan