Een broertje of zusje....

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!!

Ik vraag me af hoe ik mijn  tweejarige zoontje zal moeten voorbereiden op de zwangerschap en een   "nieuwe" baby?

Mischien nog een beetje vroeg om daarover na te denken, maar het spookt weleens door mijn hoofd.

Wie heeft hier ervaring mee??

Liefs, Mar

Hallo,

Er is mij wel eens verteld dat je het best kan wachten totdat hij ziet dat je buik aan het groeien is.
Het duurt nl voor kinderen ontzettend lang zo'n zwangerschap. Des te later je het vertelt, des te korter hij op zijn broertje/zusje hoeft te wachten.
Ik zou wachten tot hij er zelf over begint.

Groetjes Linda, mama van Nigel

Idd nog even wachten tot er duidelijk een buik te zien is. En vervolgens naar de boekhandel, of de bieb. Je hebt er héle leuke boeken over!! (ik heb ook een zoontje van 2, en ga het op die manier doen...)

Toen ik zwanger was in juli hebben wij niet direct iets verteld. Maar toen ik 12 weken was, was het ten eerste voor mij te moeilijk om mijn blijdschap niet te delen met mijn kind van 3 en ik wilde niet dat hij het opving als wij er over praatten, maar het goede nieuws van ons hoorde.

Helaas is die zwangerschap niet goed gegaan. Ik ben toen met 17 weken bevallen en toen hebben wij ook uitgelegd dat de baby is doodgegaan.
Dat heeft ons kind heel goed opgevangen, voorzover hij begreep wat het inhield. Voordeel was wel dat als ik verdrietig was en toen ik een nacht in het ziekenhuis moest blijven ivm de bevalling, wist hij wat er aan de hand was.
Hij begreep toen ook dat mijn stemming en die van mijn man, niets met hem te maken had.

Mocht ik nu weer zwanger raken, dan vertellen wij het hem weer als ik de drie maanden voorbij ben. Je kunt je verdriet toch niet verstopppen voor kinderen, die voelen dat aan   en blijdschap voele zijn ook.

Terug
Bovenaan