een buik, maar niet aankomen...

Hallo allemaal,
ben sinds vandaag ook ingelogd. Ik heet Nanouk, ben 29 en ben in verwachting van ons eerste kindje. Ben nu 15 weken en 4 dagen zwanger.

Ik heb een vraag.
Zijn er nog meer mensen die al wel duidelijk een buik hebben, maar die niet aankomen qua gewicht?

Ik loop al volop in zwangerschapkleding, maar de weegschaal blijft op 60 staan.

Wie herkend dit?

Me too... ik kom wel wat aan, maar ben in het begin door de misselijkheid en geen eetlust zo afgevallen dat ik nog steeds onder m'n eigenlijke gewicht zit. M'n buik is dus vooral de plek waar het groeit (en m'n borsten, die groeien ook), alhoewel niemand dat nog ziet. Maar goed, ik had altijd al een slanke buik, die werd nog wat dunner door de 6 kilo die ik kwijt raakte, dus ja....
Ik draag nog geen positiekleding, omdat ik nog voldoende kleren heb die wat elastisch zijn: rokken met leggings enzo... Maar als het nu echt weer af gaat koelen, moet ik wel wat, want in m'n spijkerbroeken pas ik niet meer.... En omdat m'n borsten ook al 2 cupmaten gegroeid zijn, passen veel t-shirtjes dus ook niet meer: en bij m'n borsten en bij m''n buik heb ik onderhand wel wat extra ruimte nodig... :)
Herkenbaar dus! Is trouwens helemaal niet erg voor de eerste periode hoor. Er staat een gemiddelde van een kilo per maand voor om aan te komen, maar wat ik van vriendinnen hoor, is dat later in de zwangerschap die inhaalslag nog wel komt, :)
Zolang de baby groeit, is er niet zoveel aan de hand, zeggen ze altijd...

Hoi, welkom hier.
Ik ben door het vele ziek zijn pas 1 kilo aangekomen. Zelfs het buikje is nog niet echt veel gegroeid. Maar mijn kindje wel was op de echo goed te zien.
Maak je vooral niet druk om kilo's die er niet aan   komen, je kindje pakt zelf wat het nodig heeft en zolang je verder gewoon eet, kan je niet meer doen. Bij de VK houden ze alles goed in de gaten. Je moet maar zo denken, wat er niet aankomt hoeft er straks ook niet meer af.

Hallo,

Heel erg welkom hier en gefeliciteerd!!
Ik heb zelf ook al een aardige buik en ben nu ongeveer 0.5 kg aan gekomen.....valt dus ook reuze mee.
Ik loop vanaf week 8 ook al in zwangerschapskleding, me gewone kleding kreeg ik echt gewoon niet meer dicht.
Je hoeft je niet druk te maken om je gewicht hoor, je kindje neemt wel van jou wat het nodig is. De een komt 20 tot 25 kg aan tijdens haar zwangerschap en een anders soms maar 6.
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik 17 kg aan gekomen en me schoonzusje is nu ook zwanger, 36 weken en is nog maar 6 kg aangekomen!

groetjes sylvia

De groei van de moeder heeft ook niets te maken met de groei van het kindje.
Zelf heb ik ook nog niet zo'n grootte buik, als ik het vergelijk met de buikfoto's op het forum hier. Ben nu bijna 16 weken. Maar ons kindje groeit pittig door en "loopt op schema". Kan zijn dat je het naar binnen draagt. Zelf denk ik dat ik het ronddom ga dragen.

Groetjes conny

Terug
Bovenaan