Een continue ‘harde buik‘ gevoel sinds miskraam in augustus

In augustus heb ik op vakantie een miskraam gehad. Ik was toen ongeveer 9 weken zwanger. De miskraam is snel verlopen en met een week was ik volledig bloedvrij. Ik heb wel voor de zekerheid een echo gehad en de dame vertelde mij dat alles er schoon uit zag en dat ze zelf al kon zien dat de cyclus alweer aan het opbouwen was.

Sinds mijn miskraam heb ik heel wat moeite gehad met het verwerken, inmiddels gaat het weer stukken beter. Wel blijft er een raar gevoel (letterlijk) in mijn lijf rondhangen… een buikgevoel. Ik heb al sinds augustus een ‘opgezet buikgevoel’. Dit wordt ook eigenlijk niet minder. Als ik dan ook op mijn onderbuik druk voelt het harder aan. Net alsof mijn darmen continue zijn opgezet. Dit gevoel heb ik verder nooit gehad behalve de 2 keren dat ik zwanger was. Ik ben de afgelopen 4 maanden gewoon ongesteld geweest. 2 x een zwangerschapstest gedaan om te kijken of ik tóch niet stiekem zwanger was/ben. Vandaag ben ik begonnen met een ovulatietest om te kijken of ik wel ovuleer of dat mijn lichaam me puur voor de gek houd. Ik durf er eigenlijk nog niet mee naar de huisarts, omdat ik het idee heb dat hij me toch naar huis zal sturen met de opmerking er is niets aan de hand kom maar terug als jullie het een jaar aan het proberen zijn.

Zo veel vragen gaan er door mijn hoofd. Zal ik toch mijn dokter bellen of bij mijn verloskundige gaan informeren? Of zal ik toch maar afwachten en de natuur zijn werk maar laten doen.

Herkent iemand dit? Heeft iemand dit ook gehad?

Groetjes, Nathalie

hallo nathalie,

je verhaal komt mij  wel wat  bekend  voor.
ik heb dan niet het gevoel van een opgezet gevoel, maar wel het idee dat mijn lichaam na de miskraam niet  "opgang" kan komen.
Mijn miskraam was  in afgelopen juli en  na deze keer ben ik niet weer goed ongi geweest.
ik was het zo zat dat ik  toch  maar de stap naar de  HA heb gezet.
zij  heeft mij weer door verwezen naar  de gyno.
aangezien ik een nare  ervaring had  gehad  met  het ziekenhuis in juli  zag ik er tegenop als een berg.
maar nu ben ik toch blij dat ik  gegaan  ben.
we zitten nu  weer  in de medische molen en heb  een aantal bloedonderzoeken lopen.
volgende week krijg ik die uitslagen.
hopelijk worden we er wijzer van.
mijn advies ga  naar je  HA of verloskundige  deze  kan je  verder helpen.

groeten sas      

hallo Sas,

Het vreemde is dat ik wel het idee heb dat mijn ongi inmiddels gewoon goed is. Ik kijk het nu nog even aan met de ovulatietesten die ik nu heb (inmiddels 2 gedaan) en daarna ga ik bellen.

Dank je voor je reactie en ik hoop dat je meer duidelijkheid gaat krijgen met je uitslagen.

Even een andere vraag.. vind jij het moeilijk om er niet te veel mee bezig te zijn? Met zwanger worden bedoel ik dan... Ik moet mezelf af en toe echt even afremmen en mezelf er even aan herinneren dat er ook andere dingen zijn dan alleen dit.....

Groetjes,
Nathalie

Hai Nathalie,

Ik herken je verhaal. Ik ben op 5 oktober gecurreteerd en kreeg na een week of 4 zere borsten en een gevoelige buik. Achteraf bleek dat dit het teken was dat mijn cyclus weer op gang kwam. Daarna werd ik ongesteld. Beetje jammer want stiekem hoop je toch dat het wat anders is... Nu kreeg ik na mijn menstruatie weer zere borsten en een harde buik.. Voelde me echt een beetje zwanger! Maar de dag nadat ik negatief getest had, werd ik ongesteld. 2 dagen heel heftig, daarna bijna niets meer. Toen heb ik mezelf nog wijs gemaakt dat ik toch zwanger was en weer een test gedaan, weer negatief!
Blijkbaar is mijn lichaam nog niet helemaal in orde, of hoort dit er gewoon bij na een miskraam! En zoals je kunt lezen, ik vind het ook moeilijk om het los te laten! Nu kon ik het dus zelfs tijdens mijn menstruatie nog niet loslaten!

Ik wens je veel sterkte toe!

Dominique

Hai Donimique,

Dat klinkt inderdaad wel erg hetzelfde. Stiekem blijf je hopen op die positieve test... we willen zo graag. Het blijft moeilijk ook al kan ik er nu weer goed tegenaan en voel ik me weer een stuk zekerder.

Ik ben nu met de ovulatietest bezig om te kijken hoe mijn lichaam nu eigenlijk werkt... of ik verschil zie of voel rond de dagen van mijn ovulatie. Verder ga ik proberen me er bij neer te leggen. De komende maanden wordt het erg druk. Binnenkort wordt ons huis opgeleverd dus kan ik me lekker met andere dingen bezig houden.

Jij ook veel sterkte en ik hoop dat je snel die positieve test zal zien.

groetjes, Nathalie

hallo dames,

dat je er veel mee bezig bent om zwanger te worden dat had/heb ik ook.
elke maand weer "zoek" ik naar tekens van een zwangerschap.
zere borsten? een dag over? telkens dacht ik nu is het zo ver, maar nee daar was ik weer ongi.
ik heb  in totaal 5 miskramen gehad en nu twee gezonde kids (4 en 1)
de laatste zwangerschap  was niet gepland maar wel welkom, onze dochter was toen een maand of 7.

nu moest ik voor de onderzoeken bloed laten prikken in het ziekenhuis, vlak voor mijn verwachte menstruatie.
ik netjes gedaan, maar nu werdt ik niet ongi in de dagen later.
mijn man zei al doe een test en vandaag heb ik dat gedaan en positief.
twee dikke blauwe strepen, ik kan er nog niet bij.
vindt het wel spannend want de kans op een miskraam is bij ons aanzienlijk hoger als gemiddeld.

groeten sas

hai Sas,

Gefeliciteerd!!!! Heeeeeel erg spannend allemaal en ik zal voor je duimen dat het goed blijft gaan.

5 miskramen tjee dat is toch wel heel erg, hoe heb je je daar doorheen weten te werken.

Heel veel succes en hou ons op de hoogte.

groetjes Nathalie

hallo,

hier ff een kleine update van mij.
ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor de bloed-uitslagen.
ze hebben niets kunnen vinden in het bloed wat mijn klachten zou kunnen veroorzaken.
toen ze uitgepraat  was vroeg ze  "hoe nu verder"?
ik zei  haar dat ik dacht dat ik  zwanger was.
ze heeft een echo gemaakt, en alles zag er goed uit  het lag op schema (6 weken).
over  2 weken moet ik weer komen en tot die tijd duimen draaien dat het  goed gaat.

sas    

Terug
Bovenaan