Een dag op pad baby 8mnd

<p>Een praktische vraag. Mijn zoontje is bijna 8mnd en binnenkort wil mijn familie een dagje met zijn allen op stap. Natuurlijk willen wij graag mee met de kleine, maar ik weet niet zo goed hoe je dit nu het beste kan aanpakken. Hij krijgt namelijk rond 11.30uur flesje, rond 12.30 dan 2 boterhammen en rond 16.00uur zijn groentehap. Bij zijn laatste fles zullen we weer thuis zijn. Maar hoe doen jullie dit dan? Flesje snap ik, maar ik ga geen boterhammen meenemen toch? En een groentehapje maak ik altijd zelf, die zou ik natuurlijk wel mee kunnen nemen en er op aan kunnen sturen dat we rond dat tijdstip ergens zijn waar ik de groentehap kan opwarmen. Ben benieuwd hoe jullie dit doen als jullie een dag op stap gaan</p>

Ik zou gewoon de boterhammen meenemen hoor. Ik doe er vaak boter op en dan op elkaar in het folie. En dan neem in beleg bv jam los mee in een bakje. Je zou dan bv zn flesje wat meer richting 12uur kunnen doen. Dan kan iedereen lunchen en jullie ook een boterham. Niet dat je 2x in een uur moet stoppen ofzo. Even een dagje flexibel zijn. En iets later een groente hap zou ook moet kunnen. Met 8 maanden kunnen ze vaak er vaak wel tegen als je wat schuift met tijden. Althans hier. 
Lekkere genieten van de dag dan doet de kleine dat ook! 

Flesje en groentehap kun je ergens laten opwarmen. Kun je er zelf ook bij gaan zitten met een kopje koffie of iets lekkers. Brood is nog veel makkelijker. Kun je al belegd en in stukjes in een bakje doen. Kun je desnoods al wandelend af en toe wat stukjes voeren.

Waarom zou je geen broodjes meenemen? Jullie moeten zelf neem ik aan ook wat eten, als je dan ergens zit te eten kan je je zoon toch gewoon zijn broodjes geven.
En inderdaad dat groentehapje kan je ook gewoon meenemen, gaan jullie dan even lekker koffiedrinken rond die tijd ;) 
Ik nam zelf wel gewoon een broodje voor onze dochter mee. Gewoon in een zakje of bakje. 

Ik zou ook gewoon lekker de bammetjes meenemen! Ik weet niet beter, dsn dat als wij vroeger op pad gingen, mijn ouders altijd gesmeerde broodjes mee had! Kan hij daar nu alvast aan wennen, haha!
En als de rest ook een beetje flexibel wil zijn met op zijn tijd even een pauze inlassen (lees: lekker ergens n bakkie doen), dan kun jij jouw zoontje zijn eten geven!
Gezellig zeg, met zijn allen er op uit! Veel plezier alvast!

Hou,
Ik was heel vaak met mn dochter op pad. Met kinderwagen of draagdoek. Ik had thermosflesje gekookt water en flesje koud. Flesvoeding, boterhammetjes. Fruit kun je gepureerd of in stukjes meenemen. Je kunt op veel plekken wel hapjes laten opwarmen. Ik had zo'n handig bakje met lepeltje in deksel. 
Is maar net wat je wilt. 
Grtjs nvn

Alle voeding kun je prima meenemen. Brood in een bakje, gekookt water in een thermosflesje, en een keer een potje groente ipv vers kan echt geen kwaad. Toen mijn dochter 8 maanden was, gingen we een week kamperen in Noord-Frankrijk. Hele dagen waren we op pad, ging altijd prima. Ik had geen koelkast, maar je wordt wel handig in wat je mee kan nemen en even kan bewaren buiten de koelkast. Neem op zo'n dag een extra koekje/rijstewafel/stuk fruit mee voor als hij tussendoor hongerig is. Dan maar even wat extra erin. 
Het lastigst vond ik juist de slaapjes, in de kinderwagen slapen ze geen 2.5 uur, wat ze in bed wel doen..  

Terug
Bovenaan