Een dagje winkelen

A

Anoniem

Guest
Zoals je misschien weet heb ik ook het topic over "moeilijke moeders" geopend. Nu heb ik vakantie en best zin een dagje te gaan winkelen. Bijvoorbeeld naar Ikea of een grote babyzaak. We moeten daarvoor een uur rijden om er te komen. Zouden jullie je baby van 8 maanden meenemen of een oppas regelen. Zoals jullie weten ben ik erg van RRR, maar heb besloten dat ik toch iets "makkelijker" moet worden, want ik merk aan mijn dochter dat ze rondrijdend in haar Quinny het winkelen best leuk vindt. Ze kijkt haar ogen uit. Doen jullie dat wel eens? Je baby meeslepen naar een grote winkel waar je ver voor moet rijden? Ik twijfel erover.

wij doen dat idd wel
maar wij zijn dus best makkelijk toch vind    ik wel dat je je baby niet overal elke dag heen moet slepen maar een keertje is dat best goed ook voor jezelf en je merkt het vanzelf als ze het niks vinden en daardoor  jengelig worden    
anders kun je ook helemaal niks laatst gingen we naar hornbach in zaandam dat is voor ons ook een eindje rijden daarna moesten we ook nog even ergens anders langs dus best lang onderweg ik ben op de terugweg op de achterbank gaan zitten met een koekje voor ze en iets te drinken
ging allemaal best goed Jasmijn en Martin zijn 9.5 maanden oud

Tja, ik ben een "makkelijke" moeder, vooral omdat mijn kind dat toelaat. Wij zijn al meerdere keren er voor langer op uit geweest, waarbij Christian een halve dag in auto en wandelwagen zat. Hij vindt het allemaal best, zolang hij maar lekker om zich heen kan kijken, hoor je niets van hem behalve vrolijk gebabbel! Wel heeft hij dan de speen bij zich (krijgt hij normaal alleen in bed, maar hij mag hem ook in auto of wandelwagen) en daarmee redt hij zich prima. Hij slaapt dan heel weinig, maar kan dat ook goed hebben. We hebben er nooit problemen mee. Dus gewoon uitproberen zou ik zeggen.

Hi,

Wij gaan zo nu en dan ook naar de Ikea, of naar een winkelcentrum hier over de grens,
Tom gaat dan gerust mee. We doen dit niet dagelijks of wekelijks, dus vind dat dit wel moet kunnen, kindje moet toch ook eens wat anders zien.

We nemen hem gewoon mee, kinderzitje in de auto, en als we daar zijn in de buggy...
Hij vermaakt zich altijd, koekje mee, speeltje mee, luiertas, en gaan met die banaan.

Nens

oh ja vergeten! idd hij krijgt dan ook zijn speen mee, normaal alleen in bed.
maar als we weggaan neem ik hem wel mee.

gewoon doen, anders kom je nergens meer
en je kleintje zal het vast wel best vinden allemaal

DOEN!!!!
idd anders kom je nergens meer, ik moet er niet aan denken om me altijd maar aan te passen aan mijn kindje. Natuurlijk is rust en regelmaat belangrijk, maar als je het ''overdrijft'' loop je het risico dat je een moeilijk kindje kweekt,
Stel dat er een keer iets is, bijvoorbeeld 1 van jullie ligt in het ziekenhuis en je moet van hot naar her hollen, dan heb je een compleet overstuur kind dat niet gewend is om eens een keer wat later of minder te slapen.
Ik heb misschien makkelijk praten want ik ben een ''makkelijke'' moeder, maar echt probeer het hoor!
Als ik er een hele of halve dag op uit geweest ben zorg ik er in elk geval voor dat ik de dag daarna niet of nauwelijks de deur uit ga.

groetjes Elke

Ik vindt het altijd wel plannen hoor, want ze slaapt toch 2 x per dag.Tussen de midag blijft ze 3 uurtje op, dus dan kan ik even weg met haar.  In de auto kunnen ze natuurlijk wel slapen, als je een poosje rijdt. Ik ga toch ook wel regelmatig even alleen de stad in, heb je even net wat meer tijd. Ik heb dan een moeder die ze eten geeft en op bed legt. Ze mist dan niks en oma en Luna vinde het ook gezellig.

Terug
Bovenaan