Een derde? En wanneer?

Hai,
Wij hebben 2 kinderen van 4 mnd. en 19 mnd. oud. Er zit maar 15 mnd. tussen en dat was een hele bewuste keuze.
Het is wel een beetje druk maar het gaat prima!
Nu twijfelen we heel erg of we nog een derde willen en of we die ook kort na de tweede willen.
Ik wil heel graag nog een derde kindje, maar ik zit een beetje met het praktische stukje.
Een derde kind is duur, we hebben een slaapkamer te weinig, de auto is te klein enz.
Maar mijn gevoel zegt zo sterk dat ik nog een derde kindje wil...
Wie van jullie heeft al een derde kindje gekregen en hoeveel jaar zit daar tussen? En hoe gaat dat allemaal? Valt het mee of tegen?
Graag reacties!
Groetjes Esther

Hoi Esther,

Ik heb hetzelfde als jou hoor! Zou ook graag een derde willen, alleen durven wij niet meer. Helaas heb ik tussen onze 2 dochters in 2 x een vroeggeboorte gehad. De 1e keer met 19 weken en de 2e keer met 16 weken. Het risico is voor ons erg groot dat het dan weer fout zou gaan.

Als ik jou was zou ik niet te veel naar de praktische dingen kijken. Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Tuurlijk is het financieel zwaarder en is die auto misschien net iets te klein. Maar ik denk altijd maar zo'n 3e kindje wordt ook echt groot en dat komt allemaal wel goed.

Misschien heb je ook iets rust wanneer je het nog even laat rusten..... Over een half jaartje kijken hoe jullie er dan tegen aan kijken??
Succes met je beslissing!!

Groetjes  Sandra

Hoi Esther,

Ik herken je gevoel helemaal, ik heb vier kids, ik had de eerste drie in drie jaar tijd, dat was een bewuste keus, het was een drukke maar o zo gezellige periode. Nu zit er drie jaar en drie maanden tussen en dat is ook wel prettig. Als ze zo dicht op elkaar zitten kom je aan jezelf niet zo veel meer toe, en als er een baby bij komt moeten ze snel "groot" worden. Als ik er op terug kijk was het wel een hele drukke tijd, ik heb wel heel veel aan mijn moeder gehad die kwam me helpen in huis en ook met oppas echt helemaal top.

Je moet doen wat je gevoel je ingeeft, als ik zie hoe leuk ze nu met elkaar spelen, de oudste is 6,5, daarna eentje van net 5, daarna eentje van 3,5 en onze kleinste aanwinst is 2 maanden, wij willen er ook graag nog een kindje bij ik zit te twijfelen over het aantal tijd ertussen het is erg leuk een klein leeftijdsverschil maar ik denk dat het dan wel erg druk gaat worden dus ik denk dat ik eind volgend jaar nog eens voor een kleintje ga, maar ik moet zeggen je weet het met mij maar nooit als het in ene begint te kriebelen kan het ook wel eens sneller zijn haha.

Succes met je keuze.

groetjes linda

Hoi,

Ik begin ook al weer de kriebels te krijgen.Maar net als jij houden de praktische dingen zoals auto en een slaapkamer ons ook nog tegen.Bij ons zit er 18 maanden tussen. Ik moet ook eerst nog maar weer eens ongesteld worden. Ben ik nog steeds niet geweest na de geboorte. Weet iemand hoelang het ongever kan duren. Ik geef geen borstvoeding.

Groetjes

Hallo

Ik heb 3 kindjes en vind het erg leuk
Qua drukte valt het ook erg mee
Mijn oudste is 5 jaar dan heb ik er nog 1 van bijna 4 jaar ( 1,5 jaar tussen)
En dan heb ik Meike van 16 weken
Hier zit iets meer tussen maar het is niet altijd te plannen
Toen ik erg graag een 3 de wilde heb ik 2 keer een vroege miskraam gehad vandaar dat er daar wat meer tussen zit
En eigelijk is dat wel lekker de 2 andere kunnen steeds meer zelf
Maar 3 kinderen ik vind het heerlijk

groetjes Monique

Hoi,
Ook wij zouden best wel een derde kindje willen maar ik denk niet dat het ervan gaat komen. Mijn eerste is met 29 wk (875g) geboren toen had ik het  hellp-syndroom en de 2e is ook daardoor met een keizersnede gehaald (39wk en 2830g). De tweede keizersnede ging heel erg moeilijk omdat ik van binnen helemaal verkleefd bleek te zijn het duurde ook anderhalf uur voordat ze eruit was. Ik kreeg ook het advies dat het beter was geen kinderen meer te nemen . Was het allemaal makkelijker gegaan dan hadden we er denk ik nog wel eentje bij gewild.

groetjes,
marike

Ach, praktische problemen zijn altijd wel op te lossen! Onze oudste twee jongens slapen in een stapelbed! Marieke heeft een kamertje voor zich alleen. En Joris is 5, Daan 2 jaar en 7 maanden, Marieke is ruim 3 maanden. Wel lekker dat er wat tussen zit telkens vind ik persoonlijk, Daan en Joris zijn al best zelfstandig. Nadeel is dat Joris naar school gaat, en je dus 4 keer per dag heen en weer moet naar school! Dat valt nu net samen met de eerste twee voedingen van Marieke dus het is een beetje puzzelen. Maar ja, over 5 weken is het hier zomervakantie, en daarna mag Marieke alweer aan de fruithap en liga's dus kun je wat meer tijd tussen de voedingen laten zitten.
Het is wel krap in de auto! We hebben echt geen kleintje (volvo v70), maar achterin past het net met drie stoeltjes!
Maar LEUK LEUK LEUK 3 kinderen! Ik ben blij dat het ons zo goed is gegaan, dat we drie gezonde kinderen hebben!

Sabine

Hier ook drie kids. Tussen de oudste twee zit 2j en 3m, tussen nummer twee en drie 2j en 9m. Ik vind het heerlijk om te zien hoe de oudste nu alles bewust meemaakt. Het grote voordeel van wat meer leeftijdsverschil is dat ze al heel zelfstandig zijn, het nadeel wel dat ik vier keer per dag op en neer naar school moet. Aan de andere kant lijkt het me ook heerlijk als nummer twee volgend jaar naar school is ik ook nog bijna drie jaar alleen voor de jongste thuis hebt.
Bij ons slapen ze (voorlopig) met z'n tweeen op een kamer, vinden ze vooral heel gezellig. Op termijn gaan wij naar de zolder. In de auto is het wel passen en meten maar de oudste zou zonder stoeltje in het midden achterin mogen maar hier zijn we niet zo'n voorstander van.
En wat betreft die kriebels voor een volgend kindje dat blijft. Ik kan af en toe al dromen over een vierde. Verstandelijk gezien gaat die er echt niet komen maar dromen mag toch af en toe.

Judith

Terug
Bovenaan