een derde ?? wie durft dit de jongste is 5

A

Anoniem

Guest
hallo

wie kan mij helpen
wij hebben 2 zoons en   de jongste is 5jr
maar we willen nog wel een kindje erbij wie kent dit en heeft dit aan gedurft??
wij willen graag weten of er meer mensen zijn die dit hebben en hoe dat is ??

hoihoi

wij gaan ook voor een derde. we hebben twee zoontjes van 3 en 1. we hebben getwijfeld of we het wel moesten doen, maar we weten zeker dat we een derde kindje willen. Dus dan ook maar nu meteen. we zitten er nu nog in wat betreft luiers, middagdutjes en ´s nachts wakker.
Je kan van te voren toch niet zeggen hoe het gaat maar je weet natuurlijk wel zeker dat er weer een mooi kindje komt waar je weer net zoveel van houdt.
Volg je gevoel bij het maken van je keuze, de rest komt echt goed.
Succes groetjes diedoes

Hoi,

Ook wij gaan voor nr 3! Wij hebben 2 meiden van 4 en 1 1/2. Na lang twijfelen hebben wij toch besloten ons gevoel te volgen en voor nr 3 te gaan. Wij hadden vooral wat praktische bezwaren, zoals de zolder moet verbouwd worden, hoe gaat het met 3 kids op de fiets enz enz, maar ja als de wens er echt is, vind ik dat je er echt voor moet gaan. Ik zou het persoonlijk erg vervelend vinden om over een tijdje spijt te krijgen van het feit dat we er niet voor zouden zijn gegaan. Wij zitten inmiddels in ronde 2. Ik wens je veel succes met je keuze! Laat je nog even weten wat jullie besloten hebben?

Groetjes!

Ik vind het dapper om voor een 3e te gaan!
Het enige wat ik van anderen hoor, is dat de stap naar een 2e kindje een stuk minder groot is dan de stap naar een 3e kindje. Dat dat toch wel veel meer lastige dingetjes met zich mee brengt. Ik heb het van horen zeggen hoor, dus ik heb er geen ervaring mee.

Ik wens jullie beiden heel veel succes! En dat er nog maar een mooi gezond kindje geboren mag worden.

Veel liefs Bren.

Hey Pien,

Ik kan je helaas, niet helpen om te vertellen hoe het is om een derde te hebben terwijl de andere twee al ouder zijn. Ik heb nl. hetzelfde "probleem". Mijn twee kinderen zijn 6 en (bijna) 5 en wij willen ook nog graag een derde.

Wij hebben bewust langer gewacht omdat wij het leeftijdsverschil tussen onze oudsten heel klein was en wij dit heel heftig vonden. Ze schelen (op 4 dagn na) 1,5 jaar. Onze jongste is na zijn geboorte erg ziek geweest en heeft lang in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 1,5 jaar zware medicijnen, veel huilen, daarna vele oorontstekingen en operaties.  

Sinds een paar jaar  gaat alles z'n gangetje en wij voelen ons weer klaar voor een derde. Oké, het zal best wel heftig worden, je moet toch de kinderen op tijd op school hebben, naar sportclubjes, zwemles,  naar vriendjes en vriendinnetjes brengen enz. enz.
Aan de andere kant denk ik dat ik, laat ik echt voor mezelf spreken, veel volwassener, rustiger en bewuster kan genieten dan 6 jaar geleden. Alles "gebeurde" toen gewoon en we gingen vanzelf in de hectiek mee. Nu ben ik toch weer 6 jaar ouder. Het lijkt mij voor de oudsten ook leuk om bewust mee te maken dat ze een broertje of zusje krijgen en dit zich later nog kunnen herinneren. En ach, mischien vinden ze het ook wel leuk om af en toe een flesje te geven (makkelijk toch?)

Nee hoor, wij gaan ervoor. Hopelijk jullie ook!

Liefs,
Doornroosje

Nou ik heb wel wat andere leeftijden. Oudste is bijna 4 en de jongste 1,5jaar en nu zwanger van de 3e! Dus   we durven het aan, of het gaat lukken is altijd achteraf gepraat. Maar goed we denken dat het geen probleem kan zijn. Ik ken wel meerder stellen die een oudere kinderen hadden (jongste 7 of jongste 5) toen ze weer inverwachting waren (van nr 4 en de ander van nr 6). Wat ik daar wel zie is dat de oudere wat bemoederender zijn dan   wanneer het dichter op elkaar zit. Maar ach dat is ook afhandelijk van het karakter van de andere kids. Succes!

hallo
ja het is een moeilijk besluit wel of niet nog een keer op nieuw te beginnen het is nu ook wel gemakkelijk ze kunnen al een heleboel zelf maar toch.
wie heeft dit ook dat ze al 2 grotere kinderen hebben en nog er een of 2 bij willen het is ook zo moeilijk!!

groeten pien

he pien , hier een beetje hetzelfde wij hebben namelijk 3 zoons de oudste is bijna 11 de 2e 9 en de 3e 5 en zaten heel lang in twijfel financieel en vrijheid ...

maar ook de 1e en de 2e zaten dicht opelkaar ongeveer 15 maanden en de derde kwam dus ook al 4 jaar later en ik heb er van genoten bij de eerste 2 moest je altijd 2 meenemen boodschappen doen of winkelen als je wegging altijd 2 meenemen die ook nogeens ruzie kunnen maken en toen naar 4 jaar de jongste kwam was dat voor mij heerlijk eentje was zo makkelijk de anderen waren naar school   en nu wonen wij 2 minuten lopen van school dus ze redden zich.

maar hebben toch besloten om er voor te gaan en zijn nu bijna 7 weekjes zwanger alleen heb ik nu een 2 kleine bloedinkjes gehad dus is alles nog een beetje   onzeker.

ik zei op den duur als ik het niet doe terwijl ik al bijna 2 jaar twijfelde krijg ik later misschien spijt maar als je zon lief murmeltje mag krijgen krijg je nooit spijt ook al kom je weer wat krapper te zitten en heb je minder vrijheid mijn kinderen gaan voor alles

liefs maggie

Terug
Bovenaan