Een dipje

Hallo dames,
Vandaag 39,4 weken zwanger.
Ik dacht echt dat ik eind november wel zou bevallen ( waarom weet ik ook niet).
Nu zit ik hier 39,4 welen zwanger en nog geen baby.
Zaterdag is de uitgerekende datum dus ik
Mag nog wel ff lopen. Vandaag bij de verloskundige geweest als ik volgende week nog niet bevallen ben gaan ze inwendig kinken als ik al wat ontsluiting heb zo ja, dan gaan ze strippen. Ik hoop zo dat het allemaal vanzelf op gang komt.
Ik wil zeker niet klagen hoor en ben nog steeds superblij dat wij nog een keer een kindje mogen krijgen, maar ik ben een beetje op, de energie die ik had om alles te poetsen en opruimen neemt elke dag een beetje af. Dus erger me aan alles wat ik wil doen, maar waar ik niet aan toe kom door de vermoeidheid.

Ik ben ook een beetje bang dat ik ingeleid moet worden. Dat was het geval bij de eerste, was allemaal best heftig en wil daar geen herhaling van. Pfff er gaan zoveel dingen door mijn hoofd. Er zijn zat vrouwen die na de uitgerekende datum alsnog spontaan/ natuurlijk bevallen en er is zeker een grote kans dat dat bij mij ook het geval is, maar zit er een beetje doorheen. Om je heen merk je de spanning ook mensen die ff bellen of sms'en. Pffff tis allemaal niet niks die laatste loodjes.
Zo heb het ff van me afgeschreven.
Misschien voel ik me morgen anders/ beter.

Die hormonen ook!!!!!!

Grtjs mar

heel veel sterkte ,,, ik snap dat je er door heen zit ,, ik ben nu 37.4 weken ,,, mij hadden ze verteld met de 30 weken echo dat het kindje 4 weken voor lag op de groei en dat ik waarschijnlijk eerder zal gaan bevallen ,,, met de 34 weken weer een groei echo gehad .. bleek wel het buikje op 39 weken te zitten maar de rest weer ineens op 34 weken ,,, nu is het zo dat me kindje gewoon heel erg groot is ,,, ik heb zelf ook geen energie om nog wat te doen ,, ik slaap lig hang de hele dag ... heb gelukkig mij moeder die heeft speciaal vakantie op genomen op haar werk voor mij ,,, om hier te zijn omdat me man heel veel van huis is (vrachtwagenchauffeur) ik loop nu ook echt op me tenen maar met een heel mooi voor uit zicht ,,, ze gaan mij de 16 inleiden ,,, nou heb ik me ook laten vertellen dat het inleiden niet perse pijnlijker hoeft te zijn dan een gewonen bevalling ,,, iedere bevalling is natuurlijk anders,,, je moet maar zo denken met kerst heb je zeker je wondertje lekker in je handen !!!!

sucses nog even ,,,

Hoi moeder mandy,

Wat fijn dat je moeder een handje helpt.
Jeetje wat spannend, met een beetje geluk heb je de kleine de16e in je armen.
Is het je eerste?

Ik kan (nog) niet vergelijken hoe het is om op de natuurlijke manier te bevallen.
Bij inleiden schijnt het wel sneller te gaan (was bij de eerste ook het geval 3 uurtjes) dat is wel weer een voordeel.
Nou meid jij ook suc6 deze laatste week.

Grtjs mar

Heey meiden,

Ja wat is het spannend he... En het maakt hier dus niet uit of je de eerste, tweede of derde krijgt.... We wachten er met net zo veel smart op en ons geduld raakt op :)!
Ik ben juist onzeker nu ik niet ingeleid word ( waarschijnlijk)...
Ik ben bij beide ingeleid en vond dat juist echt zooo ideaal. Weten wanneer je gaat bevallen ( dus niet bij elke kramp/ harde buik/ voorwee al echt hoop hebben) vond ik echt heerlijk.
Daarnaast heb ik er bij beide 4 uurtjes over gedaan zonder weeënstorm of naweeën....dus zo goed kan het ook gaan. Mandy, dat hoop ik voor jou ook!!
En Mar, als het bij jou wel weer op inleiden aankomt, voor jou natuurlijk ook!!

Alleen heb ik nog bergen energie....en poets mij een slag in de rondte... Kids worden gek van mijn opruimwoede en zijn steeds alles kwijt hahaha.
Maar herken wel jouw ergernis Mar...bij vorige keren mocht ik niks meer doen en zag ik alles liggen....maar kon niks...
Heb jij iemand die jou komt helpen? Zoals Mandy, echt heerlijk hoor!!
Helaas heb ik geen moeder meer :-( en mijn schoonmoeder woont in Duitsland....

Meiden, heel veel succes met de zwaarste loodjes en nog heel even en we hebben onze kleintjes!!!

Liefs Brigitte

Hoi Brigitte,

Wat fijn dat je je nog zo goed voelt, heerlijk nog alles lekker poetsen en doen in huis.

ik heb bij mijn eerste bevalling wel een weeënstorm gehad en ik kan je vertellen dat dat echt geen pretje is. Gelukkig is het wel supersnel gegaan.
Ik zit daar nu al allemaal aan te denken terwijl ik nog helemaal niet overtijd ben stom hè.
Ik heb wel wat mensen in mijn omgeving die graag even komen helpen thuis, maar ik vind het heel moeilijk om het te vragen.
Straks als de kleine er is zal ik ook een beroep op hen moeten doen, dus ik wil het zo lang mogelijk uitstellen om om hulp te vragen.
Gelukkig neemt mijn man zodra het kan heel veel uit handen.
Totdat de kleine er is doe ik het rustig aan, en doe ik wat ik kan.
Suc6 meid met de laatse loodjes.

Grtjs mar

Hoi Dames,

Ik snap jullie helemaal en klagen daar hebben we dit forum toch voor!!
Buitenstaanders snappen het vaak niet.
Maar goed ik kan me het indenken dat het vervelend word nu.
Ik dacht dat het gisteren bij mij begon nl.
Dinsdag was ik gestript dus gisteren was het echt aan het rommelen had weeen maar er zat wel veel tijd tussen.
Dus ik dacht ach dat zet tegen de nacht misschien wel door maar nee hoor heb vannacht voor het eerst doorgeslapen geen wee gehad dus het was gewoon loos alarm.......
Beetje jammer.
Maar goed de baby's dienen zich vanzelf aan;-)

S6 allemaal.
XXX Chan

Hoi dames,

Ik ben morgen 40 wkn en ben het ook zat, ik heb al 2 kuren van antibiotica(aangepast aan de zwangerschap) gehad maar de bronchitus gaat niet over. Van mij mag de baby er nu uit en dan kan ik eindelijk een goeie antibiotica kuur krijgen en hoop ik snel van de bronchitus af te zijn. Mijn hele bovenlijf doet zeer van het hoesten en ik heb weinig lucht. Vanmiddag moet ik naar de gyno en ik hoop dat ze eindelijk wat gaan doen. De baby is nog niet ingedaald dus daar hebben we nu nog op gewacht maar ik denk dat dat ook niet gaat gebeuren. Heb ook niet veel energie en mijn buik is nog nooit zo groot geweest! Heb wel 2/3 dgn harde buiken gehad maar verder is het erg rustig hier. De vorige bevalling was ook met 42 wkn. Ik ben alleen erg bang voor een natuurlijke bevalling, ik heb een cyste van 16 bij 8cm en ik weet niet wat die gaat doen als de baby uit mijn buik is....en als ik gewoon ga bevallen moet ik na 6 tot 10 wkn een operatie om de cyste te verwijderen. Een keizersnee is ook niet alles maar ik heb nu zoiets van liever vanmiddag al een keizersnee en dan een antibiotica kuur en rustig weer opknappen.
Gelukkig heb ik wat spontane hulp gehad want ik vind het ook erg lastig om te vragen. Alleen de badkamer wacht nog op een doek en dan is het wel oke!

Succes allemaal! En doe lekker rustig aan en probeer het op je af te laten komen idd elke bevalling is anders!

Groetjes Renate
Soms is het idd erg lekker om te klagen!

Hoi

Ook bij erg herkenbaar hoor, dat dipje!

Ben er ook wel klaar mee met het zwanger zijn. Komt misschien ook wel omdat de feestkriebels er zijn. Het is allemaal zo gezellig met de kerstbomen en lichtjes overal. Ik wil gewoon zo graag de feestdagen vieren met ons kleine meisje erbij!

Hopen dat we snel onze kindjes in onze armen hebben!

Lfs Esther

Terug
Bovenaan