een domper

A

Anoniem

Guest
Hoi,

nou gisteren moest ik voor controlle weer naar het ziekenhuis waar ze me bloeddruk scherp in de gaten houden (donderdag 130/85) eindelijk goed.
Daarvoor telkens 130/90-95
Gisteren 140/95 nu niet meer, wordt weer eens tegen me gezegt we gaan je weer opnemen, alleen was gisteren anders omdat ik nu 38 weken ben willen ze mij niet de volledige 40 weken laten uit lopen, het is te gevaarlijk voor mij en het kindje.
Moch nog wel naar huis maar woensdag weer terug komen, dan weer niet goed dan wordt ik opgenomen.

Eerder  opwekken   ik krijg  het opeens even benauwd, dit wil ik niet ik ben er niet voor klaar, nu nog voel ik me erniet lekker bij maar ja het is meschien wel beter maar toch ben ik in eens wel een beetje bang.

Wat gebeurt er precies met eerder op wekken,voel dit het zelfde als de weeen normaal beginnen en langzaam oplopen of gaat dit sneller,ben het vergeten te vragen van de spanning.
Mijn man kan woensdag niet eens vrij krijgen van ze baas, maar ik heb een hele lieve moeder die me helpt met klusjes in huis die woensdag mee gaat.

Ik ben benieuwd.

Liefs Kattie

Arme meid, dat zal wel even schrikken geweest zijn. Maar je moet er inderdaad maar van uit gaan dat het het beste voor jou en je kindje is als het zo ver komt. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat en dat je  'gewoon'   kunt bevallen.

Dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik weet niets over inleiden uit ervaring. Ik heb wel eens gehoord dat de weeen erg krachtig kunnen zijn bij een inleiding, maar ik zou het navragen bij je verloskundige of je gyn. Die weten er ten slotte alles van.

Sterkte meid!

Groetjes, Marisa

Hallo,

wat een gedoe allemaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je het allemaal erg spannend vind. Bij mijn eerste bevalling ben ik ook ingeleid. Omdat ik nog nooit een bevalling had meegemaakt vond ik het allemaal erg heftig. Maar het was op zich wel goed vol te houden.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt met je bloeddruk en ik wens je een goede bevalling toe.

Groetjes van Marloes

Hoi Kattie
Mijn vierde kindje is opgewekt vóór de bevallingsdatum( een weekje maar).
Daarvoor had ik 3 normale bevallingen waar ik alles op eigen kracht deed.

Het opwekken vóórdat de baarmoedermond rijp is, is niet altijd even prettig.
Ook vond ik zelf dat de weeen in een storm kwamen tegen de tijd dat je bijna mocht persen.
Dan mag je dus niks doen, blijven puffen, maar je kunt haast niet uitrusten, omdat de weeen elkaar in rap tempo opvolgen. Normaliter heb je nog wel eens wat "uitpuftijd" ertussen zitten.

Maar er staan kundige mensen om je heen die je er heus doorheen helpen. Het is heerlijk te voelen dat alles begint in je lijf. Ookal denk je dat je er niet klaar voor bent, je lijf stelt zich daar snel op in hoor. Wees gerust een beetje bang, maar vertrouw op je lijf!!
Je zult zien dat je het redt en een prachtig kindje op de wereld gaat zetten, die je na alle pijn van de bavalling heerlijk mag knuffelen....!

Sterkte met alles.
Ik hoop dat alles goed komt voro je en dat je wat rust vind.
Groetjes Annemieke
(22 wk. zwanger van vijfde kindje)

Hoi Katie,
Ik heb dat 3x zo meegemaakt. Twee x ben ik gewoon thuis bevallen. Ik moest ook alle 3 de keren rond dezelfde tijd als jou ingeleid worden. Thuis is prettiger, toch heb ik aan het ziekenhuis ook geen nare herinneringen overgehouden.
Alleen zo als het nu gaat bij jou, ging het bij mij ook één keer, één keer moest ik opgenomen worden en de laatste keer ben ik meteen ingeleid, omdat ik al wat ontsluiting heb. Voor je gevoel wordt je nu van het kastje naar de muur gestuurd. Je wordt er zo onzeker van, vooral als ze dan ook nog spreken van 'gevaarlijk'.  Je wil niet alleen gaan, maar vrije dagen van je man zijn ook kostbaar. Eén troost, als ze je woensdag gaan inleiden, moet zijn baas hem vrij geven! Fijn dat je moeder mee wil. Want alleen moet je zeker niet gaan, door de spanning interpreteer je dingen snel verkeerd en ik vind altijd, als je bloeddruk te hoog is, wordt   je wat suffig.
Sterkte,
Francien (11wkn, 2dgn zwanger van nr.6)

Terug
Bovenaan