Een down gevoel!?

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden.
In de kraamweek heb ik last gehad van de kraamtranen
maar het is net of dat gevoel nog steeds is!?
Ik voel me nog steeds regelmatig down en emotioneel!!
We hebben wel een pittige/rommelige start gehad,
mijn zoontje had een lichte vorm van het KISS-syndroom.
Maar het gaat nu sinds  een aantal weken  heel goed met hem!!
Merk wel dat ik steeds meer ga genieten maar
baal dat ik me nog steeds zo rot voel!
Zou het nog steeds door de hormonen komen?

Zijn er meer moeders die zich nog niet zichzelf voelen?
Gaat dat gevoel nog weg?

Gr.Ma30

Ha meid,

Ik heb het zelf niet meer regelmatig maar ik kan soms ook best nog wel vermoeid, waardoor ik dan ook emotioneel ben. Door alle veranderingen ben je soms nog best down en moet je soms nog omschakelen. Toch is dit bij mij bij momenten of dagen. Vandaag heb ik ook zo'n dagje.... moe en huilerig en heb ik geen fut om voor Loïs te zorgen en is het me teveel. Ik weet dat dit vanavond weer heel anders kan zijn en morgen (als ik weer uitgerust ben) is dit weer helemaal over.
Geef je nog borstvoeding? Dit kan ook de oorzaak zijn van emotionele buien. Ik geen geen bv meer en knapte daarna helemaal op. Ik had het tijdens de bv heel erg, bijna elke week wel.
Ik zou wel pas op de plaats willen maken: kom je voor je gevoel niet meer uit het dal of heb je de neiging om je op je kindje af te reageren, dan zou ik toch even naar de huisarts gaan. een postnatale depressie komt vaker voor dan je denkt en met medicijnen kun je dan snel weer opknappen en weer van je kindje genieten.

Sterkte ermee!

Hai!

Ik heb het hier ook al eens over gehad! Die enorme stemmingswisselingen!! Om gek van te worden!!
Ik had het bij mn oudste ook, maar dat was toen toch anders... Toen kon ik uren blijven huilen!!   Nu heb ik dat niet   zo zeer, maar voel me wel vaak down en lusteloos.

Bij mn ouste gaf ik de fles (borst lukte niet) en nu nog steeds volledig bv. Volgens mij maakt dat dus niet zo veel uit. In zoverre, ik moet wel goed blijven eten en voldoende drinken, want anders voel ik me wel wat slapper.....

Ze zeggen 9 maanden op, 9 maanden af.... het hoort er gewoon een beetje bij. Lekker aan toegeven, je mag je best rot voelen. Maar blijf er wel met iemand over praten. Je moet af en toe lekker je hart kunnen luchten!! Desnoods bij je huisarts, maar bij mij werkt het voldoende als ik even uithuil bij mn man of mn moeder!

Succes ermee !
Gr antoi

Hoihoi,

Hm, lastige vraag stel je...misschien is het inderdaad goed om toch even langs de dokter te gaan voor de zekerheid!
Aan de andere kant.. ik ben ook ruim 4 maanden geleden bevallen, en soms kan het me ook allemaal nog wel even aanvliegen hoor! Vorige week nog heb ik een mega-huilbui gehad omdat ik het ineens even helemaal gehad had. Het is nou eenmaal ook ontzettend zwaar zo'n kleintje; het zet je leven zó op z'n kop.
Mijn kindje heeft ook een milde vorm van het KISS-syndroom. Hij is gelukkig geen huilbaby, maar is wel onrustig en slaapt slecht. Meestal kan ik enorm van hem genieten en voel ik me de rijkste moeder op aarde (ik droom ook al over een tweede) maar soms heb ik het ook  echt even helemaal gehad hoor.
Ik heb het geluk dat we al sinds half april een plek op de creche hebben (en ik start per 1 juni weer met werken), dus vanaf dat moment breng ik hem 2 dagen in de week weg. Ik kan me daar echt op verheugen, om weer even een dagje voor mezelf te hebben! Ergens voel ik me dan wel een beetje een slechte moeder, maar ja, als hij weer thuis is ben ik de liefste moeder die er is voor hem, dus dat zit vast wel goed

Je zou het eventueel nog even kunnen afwachten; om te kijken of je je steeds beter gaat voelen nu hij geen last meer heeft van zijn werveltjes, maar je kan ook gewoon even langs de dokter gaan. Ze zijn er niet voor niets, en een (milde) vorm van postnatale depressie komt inderdaad vaker voor dan je denkt!
Maar voel je in ieder geval niet schuldig dat je niet op de 'roze wolk' zit, want ik ken maar heel weinig vrouwen die dat wél hebben gedaan hoor!

Groetjes en sterkte, 10e

Ik ken het gevoel ook, het komt zo met vlagen en verstoort het geluk wat je de dag ervoor nog voelde. Het kan komen door twee dingen hormonen en als je nog borstvoeding geeft door gebrek aan bepaalde voedingsstoffen (een kindje heeft de ene dag meer voedingsstoffen nodig dan de andere).
Geef het de tijd, praat eens goed over alles wat je dwars zit (zinnig of onzinnig) met partner en/of moeder. Er komt een moment dat je zegt hé ik heb al een aantal weken niet meer dat down gevoel gehad...

Bedankt voor jullie reacties!

Ik geef geen bv, wel geprobeerd maar niet gelukt.
Gelukkig heb ik nog even verlof dus kan ik nog fijn thuis zijn bij mijn zoontje!
Ook ben ik aan een cursus begonnen....even iets voor mezelf en dat geeft wel energie!

Hopelijk voel ik me snel wat  beter, er is gewoon heel veel op me af gekomen
de laatste maanden, en kan het denk ik niet zo snel verwerken.
Ben zoiezo een heel gevoelig type dus alles komt bij mij denk harder aan dan
bij andere.

Jullie ook succes met alles!
Liefs en bedankt.
Ma30...

Terug
Bovenaan