Een dringende vraag

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal..

Ik heb een dringende vraag.. ik ben in december bevallen van een prachtige dochter.. wel via een keizersnede helaas..
Ik heb altijd gewoon diana35 geslikt..sinds kort ben ik overgestapt naar rigevidon (deze had eerst een andere naam maar ik weet niet meer precies welke naam)

Nu is mijn vraag, ik denk dat ik zwanger ben.. ik ben sinds een paar dagen erg misselijk en voel me niet zo lekker.. me dochtertje is 4 maanden en in principe is de kleine wel welkom.. maar ik heb gehoord dat het gevaarlijk kan zijn om zo kort na een keizersnee weer zwanger te zijn...

Alvast bedankt voor jullie reactie..

Een bezorgde mama

Hoi!

Ik heb toevallig van de week een zwangerschapstest gedaan, omdat ik misschien ook zwanger was door de pil heen(de dokter adviseerde mij deze toch maar even te doen). Gelukkig (vind ik zelf ) was ik (nog) niet zwanger. Mijn dochter is trouwens eind december geboren.

Het enige wat ik kan zeggen doe eerst een zwangerschapstest en als je zwanger blijkt te zijn bel dan even de dokter. Hij/zij weet tenslotte het beste wat je kan doen. En volgens mij raden ze idd aan om niet het eerste jaar zwanger te worden na een KZ.

Als je het bent van harte gefeliciteerd in ieder geval want ik begreep dat je het niet zo heel erg zou vinden ( of heb ik dat mis?) en heel veel succes.

Groetjes

Hoi..

Bedankt voor je reactie..

Ik zou het inderdaad niet erg vinden als ik nu weer zwanger zal zijn.. ik wil zowiezo niet een te grote leeftijd verschil tussen de eerste en de tweede..
Maar ik ben wel heel erg bang voor de risico's  mocht ik zwanger zijn

Groetjes

Hoi,

Standaard houd men meestal de grens van 1 jaar aan zodat het litteken goed kan genezen en sterk kan worden.
Maar je bent niet de enige die binnen een jaar alweer zwanger is na een KS.
En meestal geeft dit ook geen complicaties. Ik ben zelf ook weer zwanger na een KS , bij mij zaten er wel wat meer maanden tussen de KS en de nieuwe zwangerschap (9 maanden).
Ik zou me er dus niet al te druk om maken , je kan er tenslotte toch niets meer aan veranderen als het zo blijkt te zijn....

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan