een echt weglopertje.... pfff

Hoi medemoeders,

Ik heb een heerlijk mannetje van bijna 2 1/2 jaar. Hij is erg ondernemend zullen we maar zeggen. Het is dan ook vaste prik dat hij als hij de kans krijgt hij hem gewoon peert.... En dit is wel eens erg vervelend. Ik ren hem niet achteraan (als dit mogelijk is natuurlijk). Maar ik kan volgens mij 3 dagen wachten, hij komt echt niet terug. Ik vertel iedere keer weer dat mamma erg boos is, en dat hij niet weg mag lopen, maar dit zonder veel efffect. Ik vroeg me af hoe jullie dit ervaren, en of jullie nog goede tips hebben voor mij. Om dit misschien op en andere manier aan te pakken. Ik heb ook gehoord over tellen tot 5. Ook dit heb ik al een aantal keer geprobeerd maar als ik bij 5 ben dan telt hij door tot 10... tja... dus ook niet erg succesvol. Wie weet hoor ik hier wel goede tips. Ik hoop het.

Greets Isa
 
Nu even een serieuze reactie: Mijn dochter heeft het ook wel een tijdje gehad, maar ik was het na 1 keer al zat en zette haar dan vast in de buggy of kinderwagen. Dat vond ze echt niet leuk, dus bleef ze al snel gewoon naast me lopen. Of ik spreek met haar af: tot de lantaarnpaal, daar wachten, dat soort  dingen.  
 
Hallo moeders,

Mijn dochtertje had precies hetzelfde rond 2,5 jaar (nu 2 jaar 10 maanden): ze liep weg in het winkelcentrum of gedroeg zich heel vervelend in de winkels (overal aanzitten, niet luisteren). Op een gegeven moment was ik het zat en zei ik tegen haar dat we metéén naar huis gingen omdat zij zich niet kon gedragen en dat ze nooit meer mee mocht winkelen. Ook zouden we  niet meer  langs de speelgoedwinkel gaan wat zij zo graag wilde.  Ze ging  huilen en gooide zichzelf op de grond, ik ben gewoon doorgelopen en zei alleen maar dat ik naar de auto ging en meteen naar huis. Ze volgde uiteindelijk vanzelf.

De eerstvolgende keer dat ik naar het winkelcentrum wilde zei ik tegen haar dat ze nog 1 kans kreeg: meegaan mag, maar dan moest ze zich gedragen anders zouden we meteen weer naar huis gaan. Ze wilde mee. Ik heb nog 1 waarschuwing moeten geven en daarna was het over. Ze blijft nu altijd bij mij en luistert naar me in de winkels! Heerlijk.

Lang verhaal, maar wie weet helpt het bij jullie kinderen ook...

Groeten MamaS
 
Bij prenatal kun je zo'n tuigje kopen! Heel handig! Het voelde voor mij meteen een stuk veiliger. Mijn zoontje vond het prima, want hij had lekker zijn handen vrij (wild ook geen hand geven). Nu hebben we het tuigje bijna niet meer om.
Sommige mensen vinden het wat raar, maar ach, het is verdomd handig! Het zal mij een worst wezen, zielig is het niet hoor!
 
Terug
Bovenaan