Een fase? Help

<p>Hallo ouders,</p><p>Wat gaat de tijd toch snel. Inmiddels ben ik al ruim 1,5 jaar moeder en wat geniet ik ervan. Al zijn er ook zeker minder leuke momenten zoals nu haha. Is het weer een fase vraag ik mij telkens af.</p><p>Mijn zoontje wil al dagen bijna niet eten. Hij slaapt super onrustig (veel huilen in zijn slaap en vaak ook huilend wakker worden). Met name het avondeten is echt een strijd. Boos doen als we willen helpen, maar zelf wil hij dan ook niet doen. Wil het liefst steeds uit de stoel en lekker bij mij zitten. Maar daarnaast lijkt hij ook wel een ander kind. Vaak boos om wat? ? ontzettend driftig worden. Wil alleen maar op de ipad (we staan dit eigenlijk alleen toe tijdens het koken, maar de afgelopen dagen wilt hij niets anders), ineens veel behoefte aan spenen en noem zo maar op. </p><p>Nu is her de laatste tijd ook zo dat hij super lief is bij mijn schoonouders en het lijkt wel zodra wij komen dat het omslaat. Hij wil dan niet meer spelen en eten en we zitten nu dus vaak een halfuur met een overstuur kind aan tafel. En waarom? Echt geen idee. Maar zeker ook niet leuk voor mijn schoonouders. <br /><br /></p><p>Is dit weer zo’n fase? Voor mijn gevoel duurt het namelijk nu al vrij lang en ik weer het gewoon af en toe even niet meer</p>
 
Nee, dat dachten wij eerst ook. Maar heeft geen koorts, niet verkouden of hoesten en oorontsteking paar weken geleden gehad, maar die symptomen zien we nu niet bij hem. 
 
Heeeel herkenbaar.. mijn zoon wordt in feb 2 dus is net anderhalf geweest maar hij eet al weeeeken slecht! Ook met namen het avond eten.. wil niet geholpen worden en zelf alleen maar spelen ermee en draait zijn hoofd weg bij het eten.
hij eet alleen brood en bananen, eerst alleen nog het vlees en macaroni maar nu ook geen vlees meer en macaroni mondjes maat.
ik vind het enorm frustreren! Maar iedereen zegt dat dit wel weel goed komt en heb me er bijna wel bij neergelegd dat het uiteindelijk wel weer bijdraait en een fase is.
ik zit momenteel meer met zijn driftigheid.. als hij zijn zin niet krijgt gooit hij alles wat hij voor handen krijgt door de kamer ook wilt hij mij geregeld een pets verkopen.. ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan vind dit zooo lastig.. 
 
Herkenbaar hoor.
Hier ook een dreumes van bijna 1.5 met driftbuien en zodra hij bij opa en oma is en wij komen binne is het gelijk huilen  ?
En heel snel boos worden en gillen
Het eten gaat gelukkig weer beter dat wel.
Maar wel ook vaak huilend wakker ineens .
Ik denk dat het gewoon bij de leeftijd hoort 
 
 
Inderdaad een fase die ook weer voorbij gaat!
Heeft hij toevallig geen last van doorkomende kiezen? Nachts had onze zoon daar ook zo veel laat van. Kan je weinig tegen doen behalve een zetpil geven.
Over het avondeten zou ik willen zeggen, probeer het ‘gezellig’ te houden, niet teveel druk achter zetten. Al eet hij alleen toetje dan prima. Laten we het eten staan. Onze zoon wilde alles zelf doen. Mocht om deze reden met zn handen eten en proberen zelf met een lepel te eten. Ook allemaal goed. Behalve toetje dan, die voeren wij dan. Klein speeltje erbij die ook gaat ‘eten’. Alles voor een gezellige sfeer. Onze zoon is nu 20 maanden. Eet nu zelf met een lepel en is weer helemaal de lieve vent aan tafel. Allemaal een fase ?
 
Onze zoon (13 maanden) wilde tot een week terug ook opeens geen avondeten meer. Zelfs z'n toetje en fles liet hij staan. Ik was bang dat we ook in de 'niet willen eten' fase terecht gekomen waren, maar het bleken toch kiezen te zijn. Inmiddels eet hij weer, het zij gepureerd, maar z'n bordje gaat weer zo goed als leeg. Hij wil het wel graag zelf doen, dus hij krijgt een lepel waarmee hij mag eten en ik voer hem tussendoor ook hapjes. En ik geef hem iets van een boekje, zodat hij ook een beetje afgeleid is. Anders is hij het zo zat in de kinderstoel. Er moet gelopen worden :') Het toetje eet hij vaak lekker bij mij op schoot. 
Verder nog steeds veel aan mij hangen en enorm eenkennig. Het zal wel een combinatie zijn van tandenpijn en misschien weer een sprongetje ofzo. 
 
Terug
Bovenaan